Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Sanorigo

Címkék: üzlet

2014.07.04. péntek 12:15 Konrad

cat_and_dog_marriage_kicsi.jpgAzt pletykálja a szakma már egy ideje, és írta meg már sok mindenki, hogy a Sanoma egyes részei és az Origó egyesülnek. Ez azoknak nem meglepetés, akik tudták, hogy az Origó évek óta eladó, és a Sanoma szintén eladásra várt. A Sanoma már elkelt (és elvileg Fidesz közeli tulajdonosa lett, de épp a héten derült ki, hogy ez nem jelenti azt, hogy másik vállalkozását ne golyózza ki a kormány), az Origónál pedig a veszteséget évek óta csak úgy lehet kezelni, hogy a tulajdonos Magyar Telekom tőkeinjekciókat ad nekik.

Üzletileg tehát az Origó nem egy sikeres cég, szemben a Sanomával, ahol az online elég régóta húzóerő.

Másrészt viszont a piac két vezető cégéről van szó. Ha valaki ránéz a látogatottsági adatokra, tökéletesen látszik: az első és a második szereplő fog most egyesülni, ha igaz. 

dkt_-_OLA.jpg

Az merült fel bennem először, hogy vajon ehhez mit fog szólni GVH? Ha a Ringier és az Axel Springer nem egyesülhetett, vajon ezt engedni fogják? Elsőre igent mondanék, sőt, azt is elképzelhetőnek tartom, hogy nem is fog a kérdéssel foglalkozni, de aztán jobban belegondolva, ahogy a Fideszen belül folynak a harcok, bármi történhet. (Szar dolog, hogy egy piaci elemzésben egy párt belső dolgaival kell foglalkozni, de ez most egy ilyen ország lett...)

De tételezzük fel, sikerül az egyesülés. Mi lesz ennek a következménye? Az Origó most szabadult meg a nagy kolonctól, az iWiW-től. A hírszolgáltatása a körülötte lévő botránytól, főszerkesztőváltástól mégcsak meg sem csuklott igazán, jobb napokon 700 ezer fölötti látogatója van. A Freemail hasít. A másik oldalon a Startlap még mindig a vidéki idősebb korosztály kedvenc induló oldala, a Hír24 kinőtte magát pár év alatt, a Nők Lapja Café pedig a Nők Lapja Café, ezt magyarázni sem kell (már persze ha ez is része lesz az egyesülésnek, simán lehet, hogy nem). Az átfedés elsősorban a hírszolgáltatás. Vajon elérheti-e az új hírszolgáltatás a napi egymillió egyedi látogatót, ha egyesülnek? És vajon lesz-e közösen szerkesztett Origó+Hír24, vagy akár meg is szűnik az egyik?

Bevételi oldalról mindenesetre erősödhet az új cég, hiszen olyan ajánlataik lehetnek, ami másnak nincs a piacon. Lényegében portfólión belül lehet bármilyen célcsoportot elérni, egy jó értékesítési politikával kihagyhatatlan szereplővé válnak. És ha a kkv csomag esetében túl tudnak lépni a spamelős - vulgármarketinges ajánlaton, talán még a Google felé is adhatnak alternatívát.

Érdekes kérdés lesz a tartalom. Az Origó is, a Hír24 is elsősorban ellenzéki volt, sokkal balosabb, mint pl. az Index.hu. Az új tulajdonosi kör, a kormányzati nyomás ezt nagy valószínűséggel nem fogja hagyni, és elképzelhető, hogy elmennek egy semleges-bulvár, de akár egy enyhén kormánypárti irányba. Ez valószínűleg a látogatottságot nem fogja érdemben befolyásolni, így ennek marketing szakmai következményei nem igazán lesznek. A politikai persze már más kérdés...

A felálló új cég biztosan változást hoz a piacra. Nem lesz ez nagyon gyors, mindkét cég megfontolt, valójában lassú. Nem lesz nagy kapkodás, de ahogy egy óceánjáró is megindul az óvatos manőverezés után, néhány hónap múlva az Origó+Sanoma egy igazi gőzhenger lehet a piacon. Ha az egyesülés megtörténik, akkor ezt csak elrontani lehet.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr946472807

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása