A közösségi média elvileg a közösségekről szól. De vajon tényleg kialakulnak valódi közösségek? Nagyon ritkán... Jellemzően nézőket, vagyis közönséget toborzunk, akiknek majd tudunk közvetlenül kommunikálni.
Miközben az lenne a jó közösségi média kampány, amely valamilyen kohéziós erő segítségével közösséget formál, valójában a kampányok jelentős része nem ezt teszi. Ennek több oka is van. Egyrészt véges számú közösségben tud az ember aktív lenni, így nem is lehet valós elvárás, hogy akár több tucat cég életében "részt vegyünk". Másrészt a jó, közösség építő kampányok elkészítése nem egyszerű, sok esetben lehetetlen is.
Így valójában nem is az a cél, hogy aktivizáljuk az embereket, hanem az, hogy elérjük őket. Ugyanakkor a valóban sikeres kampányok után (vagy közben) kialakulhatnak valódi közösségek is, és lényegében ezért is válnak valóban sikeressé.
Most lépjünk egyet hátra, és gondoljuk végig. Valóban közösséget építünk?
Mai tippünk: ne keverjük a közösséget a közönséggel! Mindkettő hasznos, de nem ugyanazok a szabályok működnek, ha használni akarjuk őket a kommunikációnkban!
Utolsó kommentek