Amikor először elkezdtem foglalkozni az internettel, mint marketing eszköz, még nagyon a kilencvenes években jártunk. Akkoriban nagyon kevesen interneteztek, még 2000-ben is csak kb. az emberek 10 százaléka használta rendszeresen. 96-97 környékén azzal lehetett eladni az internetet, hogy majd lesz belőle valami, aki most elkezdi, az hamarabb tanulja meg, és majd milyen jó lesz neki.
A kétezres évek eleje már annyival volt könnyebb, hogy elmondhattuk: aki kimarad, az lemarad. Ráadásul akkoriban tényleg gyors volt a fejlődés, lassan, de biztosan meghaladtuk a betárcsázós internet korát, és 2010-re már tényleg lemaradt az, aki kimaradt, mondani se kellett.
Ebben az időszakban, 2005-ben kezdtem el építeni a saját vállalkozást, csak körülbelül tudva, mit akarok, és bízva abban, hogy a piac is visszaigazolja a várakozásaimat. Elsősorban tanácsadóként, másodsorban ügynökségként akartam, hogy működjünk. Egy időben így is definiáltam a céget: tanácsadó ügynökség.
16 éve, hogy ebbe belevágtam, és ma 16 éve, hogy ezt a blogot is elindítottam (akkor még a Freeblogon). A piac azóta rengeteget változott, mi is nagyobbak lettünk, és miközben megmaradt az alap koncepció, vagyis az, hogy tanácsadási és ügynökségi feladatokat is végzünk, aközben a piac ezt már el is várja: ma már tanácsadás nélkül nem igazán van munka.
16 év sok idő, sok emberrel dolgoztunk együtt kollégaként és partnerként is. Köszönöm mindenkinek, aki velünk volt, és most belevágunk egy újabb évbe!
Utolsó kommentek