Vajon milyen bannerrel érünk célt? Mire fog kattintani a felhasználó? Mi az, ami tetszik neki?
Ezek a kérdések minden kampánynál felmerülnek, és vannak tapasztalati morzsák, amik segíthetnek. Persze nagyon sok múlik azon, mit is hirdetünk, és azon is, mi is a pontos célunk.
Ha a célunk az, hogy kattintsanak a hirdetésre, akkor ezt kell előtérbe hozni, és ez alapján kell kreatívot tervezni. De lehet olyan eset, amikor nem ez a cél? Igen! Elég csak arra gondolni, amikor egyszerűen nincs olyan oldal, ahová érkezhetne az érdeklődő (azaz szaknyelven nincs landing page). Ilyenkor MINDENT a hirdetésben kell elmondani. Aztán akkor sem a kattintás a fontos, ha valami nagyon egyszerűt akarunk hirdetni, pl. olcsó ADSL-t. Akkor meg kell mutatni, hogy mit adunk (ADSL), miért érdekes (olcsó) és kik vagyunk (egy internetszolgáltató). Ezt ha lehet azonnal lássa, mindet egyben, hogy el tudja dönteni: kell-e neki. Ha igen, úgyis rákattint. Az a tapasztalat, hogy szeretik a felhasználók, ha egyszerre látják az információkat és azok tiszták, érthetőek.
Ugyanakkor van egy olyan irány is, amikor a kíváncsiságra akarunk hatni. Ilyenkor nem mond semmit a banner, azt várjuk, hogy kattintson rá a felhasználó, azért kattintson, mert kíváncsi. Erre egy jó példa a most induló HotDog.hu közösségi portál hirdetése, ami ott virít az [origo] címlapján és első ránézésre olyan, hogy a franc se tudja, mi ez.
És ez a dolog is működik: az Index régi hirdetéskiszolgálójában volt egy hibabanner, amire ennyi volt írva (fehér alapon fekete szabvány betűkkel): Külső tartalom. Na, ennek volt a legnagyobb az átkattintási aránya :-)
Tehát ha a célunk a kattintás, és közben nekünk mindegy, ki is kattintott, akkor érdemes használni a titokzatosságot. De fontos: ezzel mindenkit elérünk (aki kíváncsi), azaz pl. állateledelt vagy tampont így ne hirdessünk ;-) És szerintem pl. autót sem.
Tehát tetszik ez a hirdetés, ami az [origo]-n megy. Le is zárhatnám itt a bejegyzést, de közben megláttam a HotDog.hu-nak a hirdetését az Index.hu címlapján. Ez viszont egy átlagos, grafikailag jól kivitelezett banner, nincs meg benne a titokzatosság (látszik a HotDog felirat). Külön-külön még csak-csak elmegy ez a két hirdetés, de együtt, egy kampányban? Ez nem tetszik, ez szerintem hiba. Egyébként ez az új portál a Sanoma szolgáltatása, és a hirdetéseket is a Sanoma vásárolta ismereteim szerint.
Utolsó kommentek