Pontosabban keltsd fel az érdeklődést!
Egy reklám akkor sikeres, ha a célcsoport tagjai - akiknek szól - észreveszik, tetszik nekik, és valamilyen cselekvést is kivált belőlük.
Azaz észre kell venni. Ezt el lehet érni úgy, hogy hatalmas felületeten helyezzük el a hirdetést és így biztos, hogy meglátja mindenki, mit is akarunk, de el lehet érni úgy is (sok más megoldás mellett), hogy éppen annyi információt közlünk, hogy kíváncsivá tegyük az embereket: mi lehet ez?
Nagyon jó példa erre a klasszikussá vált MÜSZI reklám. Igaz, itt sokan nem tudták, mi is a reklámozott termék, de a figyelemfelkeltésben tökéletes volt. (Elevenítsük fel: semleges háttér előtt megjelent egy férfi, csettintett egyet a jobb kezével, és azt mondta: MÜSZI. Ennyi.)
Kicsit hasonló hatást ér el a NIKE legújabb (tévé)reklámja, ami a Joga Bonito! című közösségi portált reklámozza. A reklám tartalmilag rövid, a lényegi információ - mi is ez - nincs benne, csak sejteni lehet, hogy azért ez egy foci+internet valami.
De míg a MÜSZI idejében csak a haveroktól lehetett megkérdezni, mi a fene is az, addig mára az internetes keresők átvették a suttogó propaganda helyét.
Amikor elindult a joga.com, akkor becitáltam a blogba az erről szóló információkat, magam sem számítva arra, hogy ez hosszabb távon érdekelni fog bárkit is. Napi hírnek szántam, annak megfelelően nem is írtam túl sokat róla, az érdekesség számomra az volt, hogy készült egy eseményhez kapcsolódó közösségi szolgáltatás.
De ezt követően elindult a NIKE fent említett kampánya a hazai sport tévéken, és elkezdték keresni a nézők: mi ez a Joga Bonito?
Hiányos volt a reklám: nem tartalmazott minden információt. Az érdeklődők internetet ragadtak, és az első kezük ügyébe kerülő keresőbe beírták a kulcsszavakat. A találati lista elején lévő oldalakat pedig megnézték. Az elmúlt kb. egy hónapban eddig száznál is többen.
Mi a tanulság? Előfordul, hogy a kevesebb információ többet ér, és így érdekes lesz egy termék, egy szolgáltatás. De mára minden esetben számolni kell az internettel és a keresőkkel: ha valamit nem ért a mai fogyasztó, akkor keresni fogja az információt. Márpedig, ha a NIKE időben készít egy magyar nyelvű weboldalt erről a szolgáltatásról (amit a keresők is meg tudnak találni...), akkor ez a sok érdeklődő most hozzá esett volna be.
Utolsó kommentek