Ha az ember komolyan foglalkozik egy témával, akkor természetesen olvassa a nemzetközi sajtót. Ez a mi online marketinges szakmánkban a nagyon erős amerikai dominancia miatt azt jelenti, hogy rengeteg amerikai példát látok és olvasok nap mint nap.
Új megoldások, új technikák, új csatornák.
Itt van például a podcasting, amiről már Pollner is írogat egy ideje. És a legutóbbi írásából is kiderül, az USA-ban ez már egy működő csatorna.
Eközben mi még arról vitatkozunk, hogy a blog működhet-e hirdetési csatornaként, mikor, kik használhatják ezt - itthon.
Közben persze zajlik az élet (mert a blogokból itthon még nem lehet megélni ugye), és az ember tervez ilyen-olyan online kampányokat (nagyon jókat, természetesen). És elmereng: mikor jutunk el oda, hogy merjünk használni olyan eszközöket, amik valahol a periférián vannak még? Bevállalhatok-e egy kampányban olyan eszközt, amiről a hirdető még csak nem is hallott?
Mondják, olyan 5 évvel vagyunk az élvonaltól lemaradva, és ami most ott újdonság az online marketingben, az nálunk majd olyan 5 év múlva fog feltűnni. Gondolom a podcasting reklám sem az a megoldás, ami kimutatható forgalmat fog az idei évben generálni nálunk.
És mégis: kísérletezni érdemes. Ha sikerül találnunk olyan megoldásokat, amik valóban elérik a megcélzott fogyasztókat, akkor nem törődve a dolog újdonságával használni kell.
Mostmár csak találjunk olyan ügyfelet, aki szintén így gondolkodik.
Utolsó kommentek