A Google AdSense két új hirdetési méretet vezetett be az eddigi 5 mellé, a 250x250 pixeles négyzetet és a 336x280 pixel méretű nagy téglalapot. (Jók ezek a nevek lefordítva. Magyarul: Square és Large Rectangle.)
Miért érdekes ez? Az olyan nagy szolgáltatóknak, mint a Google, piacalakító szerepük van. Ez nemcsak azt jelenti, hogy ha beveztnek egy új technológiát, azt előszeretettel másolják, hanem azt is, hogy amit csinálnak, az kvázi szabvánnyá válik. A hazai piacon az Index (és kicsivel később az [origo]) is hasonló szerephez jutott az ezredfordulón. Az Index médiaajánlatából például nemcsak a méreteket vette át sok oldal, de még a hirdetések leírását is szó szerint lemásolták.
A Google által használt hirdetési méreteket ezért érdemes ismernünk. És bár szabvány méreteket használnak, de mindössze 7 különbözőt (jelenleg).
Ezt a hetet:
-
leaderboard (728x90)
-
banner (468x60)
-
skyscraper (120x600)
-
square (250x250)
-
medium rectangle (300x250)
-
large rectangle (336x280)
-
wide skyscraper (160x600)
Képekkel, példákkal: https://www.google.com/adsense/adformats
És érdekes ez? Igen! Sok nálunk használt hirdetés nincs benne. Például a 120x240, a 330x247, a 468x120 - hogy csak a legnépszerűbb hiányzókat mutassam be.
Azt nem gondolom, hogy a Google méretválasztása hatással lesz a piacra, de ha valaki most vagy a jövőben szeretne AdSense hirdetéseket az oldalára, akkor a fenti méreteknek kell helyet adni. Na, ezért jó ezt ismerni.
Update: Szóval, ez nem két tök új méret, hanem abból a szempontból történt újítás, hogy mostmár ezekhez is kiszolgál a Google kép hirdetést, nemcsak szövegest.
Köszönöm, eszpee!
Utolsó kommentek