Spare some change?
You know,
like nickels, dimes, quarters?
Nincs?
Akkor keress pénzt a neten! Olvastunk róla, tudjuk, hogy létezik: fizetnek azért, hogy kattintgassunk linkekre. Egészen pontosan hirdetésekre.
A kattintás alapú hirdetések előnyösek a hirdetőnek, hiszen csak azért fizet, ha valódi érdeklődő érkezik az oldalára. Ez az elv. És ez az elv a gyakorlatban általában működik.
A kattintás alapú hirdetések előnyösek a hirdetés szervezőjének is, hiszen az üzleti modell itthon és külföldön is úgy működik, hogy előre feltölti a hirdető a hirdetési keretet, és abból költ. Azaz előre fizet. Nincs gond pénzbehajtással, nincs gond üzletkötőkkel (a megrendelés a weben történik).
Persze az ilyen hirdetések népszerűsége hozta azt is, hogy nemcsak egy-egy saját oldalon jelennek meg hirdetések, hanem partnereket is bevonnak a rendszerbe. Például a Google AdSense esetében: a hirdető fizet a Google-nek, a Google ezért megjelenteti a hirdetést a partnerei oldalán (azaz nem a Google-ön), a bevételen pedig osztoznak. Például a pénz fele a Google-é, a másik fele a hirdetőé.
Hasonlóan működik a hazai CT Network és az Etarget is.
Ha jól végiggondoljuk, akkor ebben a rendszerben a legrosszabb helyzetben a hirdetést kihelyező partner van: utólagos elszámolással jut a pénzhez, és viszonylag kis befolyása van arra, mi jelenjen meg az oldalán.
Persze azért annyire nem rossz a helyzete, hiszen minden különösebb plusz befektetés és hirdetés-szervezés nélkül jut bevételhez.
De vannak olyanok, akik türelmetlenek.
A türelmetlen portálok pedig megpróbálják növelni a kattintások számát. Ezt lehet tenni legális eszközökkel - például olyan helyre rakva a hirdetéseket, ahol jobban szem előtt van -, de lehet azt is tenni, hogy fizetnek a kattintásért. Hizen ha a bevétel egy részét továbbadja, akkor is marad neki elég.
És hogy mennyire reális ez a fajta ál-kattintás veszély?
Tegnap kaptam egy mailt, egy ismerősöm kért segítséget, mennyire lehet kamu az abban leírtak. A levél magyar nyelvű, idézek belőle:
Biztos már sok lehetőségről hallottál, főleg olyanokról, ahol úgy kezdik, hogy „fizess be...” de ez most itt más! Hogy miben? Abban, hogy nem kell semmit sem befektetned, csupán a szabadidődből napi 1-2 órát, nem kell senkit sem zaklatnod, csupán elvégezni a munkádat, és eltenni az érte járó honoráriumot! Ez lesz az, amit kerestél, mert ez valóban működik!
Napi 1-1,5 órányi munkával akár havi 40 000 Ft-os is megkereshetsz! És mit kell ehhez tenned? Honlapokat látogatni, és e-maileket fogadni, majd ezt követően a bennük található linkre kattintani, megnézni a reklámozott oldalt, és zsebre tenni az érte járó néhány centet. A munka ennyi, a pénz pedig csak rajtad áll!
aztán
Egész pontosan mennyit is kereshetsz?Ez attól függ, hogy melyik cég küldi a levelet... általában 0,5 és 50 Cent között mozog egy-egy link megtekintése. És egy nap bizony jónéhány levélre kell felkészülnöd. Megközelítőleg 7 Dolcsit tudsz összegyűjteni, ha az összes általam tesztelt, és javasolt cégből legalább 15-18 db-hoz feliratkozol!
Építs hálózatot!
De ne állj itt meg! Építs hálózatot, és az általad hozott emberek gyűjtése után is kapsz még 4-6 szinten keresztül 15-5% jutalékot. Így akár meg is többszörözheted a fent említett összeget.
Van garancia is:
Mégis miben más ez, mint más hasonló, szépreményű lehetőség?
Abban, hogy az itt feltüntetett cégek mindegyike LE LETT TESZTELVE, ÉS FIZETTEK is szépen! Sőt, újabbak tesztelése is folyamatban van, hogy a mostani cégek száma tovább növekedhessen!
Erre mondja azt a lányom, hogy ez nem vicces...
A cégek E-gold számlára fizetnek, tehát ha még nincs ilyened, akkor ideje készíteni egyet! Az 1. lépésben mindjárt be is mutatom, hogyan kell! És sorra utána a többi lépést a pénzfelvételig! Reméljük hamarosan neked is szükséged lesz rá! Kérlek, olvass el mindent, hogy ne legyen sötét folt előtted, én igyekeztem a lehető legtöbb információt összegyűjteni, és leírni.
Nincs más hátra, mint előre! Kezd el gyűjtögetni már ma, és vedd fel a pénzt már a jövő héten!
És ezt követi egy hosszú leírás az E-gold számla létrehozásáról...
Szép, nem? Persze gondolom az ilyen e-maileket a Google és a többi szervező is megkapja, így ez is olyan, hogy folyamatosan változik, hol lehet kattintani...
Itt kopogtat tehát a hirdetés-átverés üzleti modellje. És ez már több, mint amikor csak egy-egy szűk körű jelenségről beszélünk. Ha tényleg fizetnek ezek a cégek (márpedig miért ne fizetnének), akkor a sok fejlődő országban találnak annyi embert, hogy érdemben befolyásolhassák a hirdetések hatékonyságát.
Szerencsére hazai példával még nem találkoztam. Nálunk egyelőre mindenféle fenntartás nélkül használhatjuk a kattintás alapú megoldásokat. Használjuk is, hiszen hatékonyak és olcsók!
(Ezúton jelzem, ha a kommentekbe bárki betesz elérhetőséget ilyen vagy hasonló szolgáltatásokhoz, vagy csak azért ír, hogy kapjon erről több infót címmel, kíméletlenül törölni fogom.)
Utolsó kommentek