Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (4) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1368) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (6) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (438) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Blokkolt előugró ablak

Címkék: onlinemarketing kampány adblock

2006.05.02. kedd 13:44 Konrad

Amióta elterjedt a multimédiás internet, azaz a world wide web, állandó vitát vált ki annak kereskedelmi célú használata. Már a kilencvenes évek közepén is kérdés volt, szabad-e hirdetni az interneten. Aztán persze ezen hamar túllépett az idő, de a reklámok és a felhasználók kapcsolata a mai napig nem felhőtlen.

Pedig a reklámok megjlenése jó dolog, ugyanis az teszi lehetővé az ingyenes tartalmak fenntartását. A portálok üzleti modellje egyszerű: adnak ingyen tartalmat, ez hoz látogatókat, a látogatók a tartalmak mellett reklámot is kapnak, a reklámból pedig bevétele származik a portálnak. Ebből a bevételből újabb tartalmat tud készíteni, ami újabb látogatókat hoz... és így tovább.

Mindaddig működik ez a rendszer, amíg a felhasználó elviseli a reklámokat. De ez nincs mindig így... Egy idő után zavaróvá válik a dolog. A mai [origo] címlapon két felugró ablak és még azon felül legalább 10 hirdetés jelenik meg. És ezek a hirdetések néha rosszak, néha lelassítják a gépet... Mit csinál erre a felhasználó?

Feltesz például a gépére egy AdBlock programot. Írtam én már erről, hogy ez miért nem jó.

Vagy egyszerűen otthagyja a szolgáltatást, a portált, és nem olvassa többet.

Szerencsére a reklámelutasítás ilyen hatásai még marginálisak. Azok a portálok, amelyeknek az olvasói között (arányában) több az elutasító, általában egyébként sem használnak nagyon zavaró megoldásokat, és legtöbbször a hirdető is megérti, hogy miért is nem jó, ha pl. pop up (előugró ablak) hirdetést alkalmaz. Mert azt pl. már az Internet Explorer is letiltja...

Mégis, mit csináljunk, ha el akarjuk érni azokat, akik AdBlockert használnak?

Két dolgot tehetünk:

  • olyan helyen hirdetünk, amit nem tiltott le a felhasználó
  • olyan hirdetést használunk, amit nem fog meg az AdBlocker

Nézzük ezeket.

Először is mit csinál az AdBlocker? A beállított oldalakon letiltja a flash megjelenéseket és megadott címekről érkező elemeket (képeket, kódokat) nem jelenít meg. Mivel a hirdetések (már a zavaró hirdetések) flash-ben készülnek, így az első megoldás már segít, ráadásul a hirdetések az esetek 90 százalékában hirdetéskiszolgáló szerverről érkeznek, amely szerverek saját domain-el rendelkeznek, így ezek kizárhatóak.

Mik tehát az olyan helyek, ahol meg fog jelenni a hirdetésünk?

Ha mindenáron flasht akarunk, akkor - paradox módon - olyan helyen hirdessünk, ahol egyébként is használnak flasht a tartalomhoz. Így ha valaki kikapcsolja azok megjelenését, akkor nem tudja az oldalt sem rendesen megnézni. És a kirakott hirdetést ne közvetlenül hirdetéskiszolgálóból jelenítsük meg! Ilyen hely például a legtöbb játékoldal, pl. www.jojatek.hu vagy www.startlapjatekok.hu.

Másrészt hirdessünk olyan helyen, ahol kevés a hirdetés. Itt nagy valószínűséggel még nem kapcsolta be a felhasználó az AdBlockert, és ha nem adunk rá okot, nem is fogja.

Nézzük, milyen hirdetéseket nem fog meg az AdBlocker?

Elsősorban a szöveges hirdetéseket, azokat, amelyek a portál szerves részét képezik. Link hirdetést (szponzorált link), fizetett cikket (PR cikk), szponzorációs megjelenést (rovattámogatás).

Aztán a különleges megoldásokat, amik egyre több helyen megjelennek: szószponzorációs megjelenést, átirányító oldalon megjelenő reklámot (ha nem flash és nem hirdetéskiszolgálóból jelenik meg...).

Nem fogja meg a nyereményjátékokat sem, amik ráadásul adatbázis-építésre is alkalmasak.

Van tehát több lehetőségünk így is. Ha a célcsoportunk különsen érzékeny a reklámra, akkor sem kell kétségbe esnünk: léteznek jó megoldások.

 

24 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr89091

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tybalt 2006.05.02. 14:55:21

Szóval én alapvetően azt nem értem, hogy miért akar bárki is ultrakonzervatív banner típusú dolgokkal hirdetni, amikor a hatékonyságuk kb. zero.

"Elsősorban a szöveges hirdetéseket, azokat, amelyek a portál szerves részét képezik. Link hirdetést (szponzorált link), fizetett cikket (PR cikk), szponzorációs megjelenést (rovattámogatás).

Aztán a különleges megoldásokat, amik egyre több helyen megjelennek: szószponzorációs megjelenést, átirányító oldalon megjelenő reklámot (ha nem flash és nem hirdetéskiszolgálóból jelenik meg...)"

Igen, ezek sokkal kevésbé offenzívek, bár át lehet esni a ló másik oldalára (pl. origon minden harmadik szó link .. :)

Ezeket a hirdetéseket még én is tolerálom, kattintok is rájuk, pedig én már lassan 12 éve "neten vagyok" ...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.05.02. 15:09:27

"Szóval én alapvetően azt nem értem, hogy miért akar bárki is ultrakonzervatív banner típusú dolgokkal hirdetni, amikor a hatékonyságuk kb. zero."

Nem zéró. Kreatívtól és célcsoporttól függően változik, mennyire jó. Tavaly láttam futni olyan layert, aminek a CTR-je 15% volt... De verticalból 4-es CTR is símán lehet. És ez nem olyan rossz :)

MSZMP KB 2006.05.02. 16:45:43

én már találkoztam olyan szájttal életemben (egyetlen egyszer), amely ellenőrizte, hogy használok-e adblockot, és addig nem adott tartalmat, amíg ki nem kapcsoltam.

lehet, hogy szakmabeliek számára ez buta kérdés, de egyszerűen nem értem, hogy mi tartja vissza a tartalomszolgáltatókat ettől a módszertől. hogy a user éppen ezt tartaná intruzívnak? na és? eleve egy potyautasról van szó...

jalso 2006.05.02. 16:58:34

ha a szószponzoráción ugyanazt ertjuk (pld keymedia.hu/miez.htm), akkor azt is nagyon szepen lehet blokkolni. a PR cikkeken kivul nem igazan talalkoztam meg olyan hirdetessel amit nem lehetett volna blokkolni...

bano · http://www.ekommando.hu/ 2006.05.02. 17:44:18

"Az a TV-néző, aki elkapcsol a reklám alatt, egyenlő az áruházi tolvajjal." - mondta egy bizonyára nagy amerikai médiamogul.

Nem mintha ezzel - különösen az online piac esetében egyetértenék -, de talán elfogadják az urak tőlem azt a kis provokációt.

tybalt 2006.05.02. 18:36:25

Ha a tolvaj hasonlatnál maradunk, akkor én erre azt mondom, hogy kapjanak el, ha tudnak :)

Ha egy szolgáltatót idegesít az adblock, csináljon fizetős tartalmat, aztán majd eldől mennyi ember kíváncsi arra a tartalomra.

Persze ennek megintcsak nincs meg a kultúrája még magyarországon, de mondjuk egy normális blogszolgáltatásért, vagy mondjuk az indexért (ízlések és pofonok, nem kell fikázni) fizetnék előfizetési díjat .. cserébe nem akarok egy 30kb-os, leginkább szöveges oldal helyett 3-4 megabájtnyi felesleges hozadékot letölteni minden refresh alkalmával.

kobak · http://www.kobak.org 2006.05.02. 19:24:45

MSZMP KB: én olyan oldalt nem néznék meg, ahol megkövetelik az adblocker kikapcsolását. Persze lehet, hogy mások igen. :-)

Nálam, ha ff-et használok, akkor szinte alig van reklám. Szűrök mindent, mint az őrült. Default böngészőm a camino. Itt nem szűrök mindent, csak a tényleg zavaró hirdetéseket.

Szerintem a probléma az, hogy sok site üzemeltetője nem veszi figyelembe, hogy a felhasználó a tartalom miatt van ott, s nem a hirdetések miatt. Ha valahol a hirdetést nem tolják a számba, nem takarja ki a tartalom egy részét, nem villog, mint egy sziréna, akkor nem zavar. Az ilyeneket el is szoktam olvasni, sőt néha kattintok is.

MSZMPKB 2006.05.02. 19:36:06

kobak: ezt értem, csak ez nem válasz a kérdésemre :)

én egyébként sportot űzök belőle, hogy egyenként (vagy valamilyen maszkkal) minden egyes reklám- (sőt, szponzorációs) pixelt letiltsak*, és nem értem, hogy ezt hogy hagyhatják a szolgáltatók.

* + a tévét/rádiót lehalkítom a reklámblokk alatt, ha óriásplakátot látok, elfordítom a fejem [:)], stb.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.05.02. 19:54:25

"egyszerűen nem értem, hogy mi tartja vissza a tartalomszolgáltatókat ettől a módszertől" - nem érdemes, nem olyan sok felhasználó használja, hogy gondot okozzon.

bano · http://www.ekommando.hu/ 2006.05.02. 20:33:40

kapjanak el, ha tudnak

hát igen, kérem, ez a legfrankóbb válasz erre a felvetésre amit eleddig kaptam volt

tybalt, menő vagy nagyon

tybalt 2006.05.03. 12:49:07

@bano

ad1.) Olvasd el, amit írtam és próbáld értelmezni is, kérlek.
ad2.) Ha úgy teccik, menő vagyok és nem a hirdetők és tartalomszolgáltatók kurvája. Az én gépemre és környezetembe az kerül, amit én oda beengedek.
ad3.) Szíved joga azt és úgy gondolni, amit akarsz erről a kérdésről, de amíg nem ütközik hatályos törvénybe blokkolni a reklámokat és minden olyan tartalmat, amit én, mint magyar állampolgár, nem tartok kívánatosnak a környezetemben, addig legjobb lesz, ha visszahúzod a rúzst ...

tybalt 2006.05.03. 12:50:53

Ja és ha már "provokálsz" (" ... elfogadják az urak tőlem azt a kis provokációt ... "), akkor legalább megpróbálhatnál érdemben válaszolni is, a személyeskedés helyett.

Kelt · http://worldshots.hu 2006.05.03. 22:26:15

bano:
Ott sántít az analógia, hogy az online reklám a felhasználó, megtekintő, kedves vásárló gépét pörgeti. És amíg mondjuk egy index címlap igényel 70% processzoridőt, addig nem kérdés, hogy blokkolom-e a flash tartalmakat.
Ilyen mondjuk a google szöveges hirdetések esetében eszembe se jutna, mert nem zavar, nem vonja el a figyelmemet.

Juteszembe, a szöveges böngészőt preferáló felhasználók minek számítanak?

bano · http://www.ekommando.hu/ 2006.05.04. 07:31:02

tybalt,

"legfrankóbb" helyett a "legfrappánsabb" jelzőt kellett volna használnom, így úgy tűnik iróniának vetted, pedig nem az.

Wyco · http://wyco.deviantart.com 2006.05.05. 22:27:09

Azért azt se felejtsétek el, hogy IE5/6 alatt nem nagyon lehet adblockot csainálni, és kishazánkban a Firefox és tsa jellegű böngészők kevéssé elterjedtek. (kb 25% vagy annyi sem, pláne vállalatoknál.) Ha ezeknek az embereknek csak a fele (de inkább negyede) tudja, hogy hogyan kell adblockot vagy esetleg platypus-t* használni, az már csoda. Igy aztan persze, hogy alacsony a reklamokat fizikailag elutasítók száma.

*ha nem ismeritek, ez egy FF extension, te szabod meg hogy milyen jellegut tartalom jelenhet meg az oldalon, és milyen nem. Ha olyan tartalmat talál ami hasonlit az általad megadotthoz, azt kitörli. Elég hatásos.

üdv

Viktor

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.05.05. 22:40:05

Wyco, az adserverek tűzfallal szűrhetőek, akár egy egész cégnél is... Különben igazad van.

Adbloc fan 2008.10.11. 16:25:12

Konrad!
Te tényleg ilyen béna vagy?! Olyan nem létezik és nem is fog létezni, hogy blokkolhatatlan!!!* Fizetett cikk? Szöveges hirdetés? ... erre találták ki az Adblock Plus Element Hiding Helpert! Bármilyen trükkös egy rekám, akkor is szűrhető!

Egyébként látszik a cikkeidből, hogy reklámpárti vagy és megpróbálsz mindenkit meggyőzni arról, hogy a reklámok jók, stb. ...

*Lehet, hogy 2006 -ban még nem volt ilyen kifinomult az adblock? Nemtudom. Én mostanában találtam.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.10.11. 18:09:11

Adbloc fan, te meg tényleg ilyen hülye vagy? :)
Egyrészt reklámos vagyok, naná, hogy reklámpárti. Másrészt valóban ki lehet elvileg kerülni minden blokkolást, pontosabban lehet úgy reklámot kihelyezni, hogy ha azt blokkolod, akkor blokkolod a tartalmat is. Éppen csak amíg nem túl magas az elkerülők aránya, addig ezek a módszerek nem igazán érik meg a fejlesztésükbe fordított pénzt (azaz az oldalak megfelelő átalakítását).

Adbloc fan 2008.10.11. 21:28:43

"ha azt blokkolod, akkor blokkolod a tartalmat is" ->Ezt meg hogy lehetne már? Minden rekámelemnek van SAJÁT címe. Én még ilyennel nem találkoztam, de szívesen találkoznék... >:D
Ha ezt tényleg lehetne, még mindig itt van az Element Hiding Helper, ami pozíció alapján rejti el a reklámot. (Eddig a blokkolt reklámok után maradt üres helyet rejtettem el vele.)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.10.11. 21:46:14

"Minden rekámelemnek van SAJÁT címe." Ügyes proxy beállítással ugyanonnan (ugyanolyan címről) jön a kép és a banner.
Amit lehet, az egyrészt a flash elemek kilövése, de ezt ki tudom kerülni gif bannerekkel, illetve valóban a helyet is szűrheted, de erre is van megoldás, mégpedig az, hogy változó helyekre rakom a hirdetést (letöltésenként más helyre). Erre is van már létező megoldás.

Adbloc fan 2008.10.11. 22:00:09

Tudnál ide írni olyan oldal címet, amin az általad említett reklámok vannak?(csak a próba kedvéért) ;-)
Kiszűröm a reklámokat, frissítem az oldalt, mentek róla képet, feltöltöm valahova és belinkelem ide.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.10.11. 22:30:53

Megfogtál, kapásból nem. Majd figyelek rá, és ha megint belefutok, idemásolom a címét.

aziro 2008.10.12. 17:16:49

@Adblock fan @Konrad
Nálam, ha indexen blokkolom a reklámokat, akkor a video sem töltődik be. Ha Adblockplus kikapcs akkor nézhető. Nálatok?

Adblock 2008.10.12. 19:45:04

Tedd a videókat a kivételek közé.


süti beállítások módosítása