Érdekes dolog ez az online kampány tervezés. Ki kell szolgálni a megrendelő kivánságait, alkalmazkodni kell a portálok által megadott kötöttségekhez és mindeközben eredményeket kell produkálni.
Ezeket az eredményeket pedig számokban mérik: hányan kattintottak, hányan látták a hirdetést, regisztráltak-e, játszottak-e, vásároltak-e...
Közben valahogy elsikkad az a kérdés, hogy szerencsétlen internetező - a fogyasztó! - mit is akar valójában?
Rabbit ír egy felmérésről, amely szerint egyre jobban immunisak az olvasók a reklámokra, és kicsit a hazai piacra is vetíti az eredményt. És van egy megjegyzése:
Számomra talán a legmeglepőbb a Startlap linkhirdetések (napi és szezonális ajánló stb.) sikere. Széles elérést, magas átkattintást hoznak, ráadásul a legköltséghatékonyabbak is. Ezek - szövegesek ugyan - de közük nincsen valamilyen tematikus tartalomhoz... Nem is targetáltak.
De miért is sikeres a Startlap? Főleg a címlap?
Mert azzal a céllal érkezett az olvasó a Startlapra, hogy elmenjen onnan! És nem érdekli, hogy most egy fizetett vagy nem fizetett linkre kattint, ha megtetszik neki a hirdetés, megnézi!
A portálokra azért mennek az emberek, hogy olvassanak híreket, cikkeket. NEM azért, hogy elmenjenek onnan. Így aztán pl. az Indexen általában alacsony az átkattintás. De újabb pozitív példaként ott van a Google és a többi kereső fizetett találatai: a keresőket is azért használjuk, hogy továbbmenjünk onnan.
Talán ez segít megmagyarázni néhány "furcsa" kampányeredményt.
Utolsó kommentek