Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

...de mit akar az internetező?

Címkék: onlinemarketing kampány

2006.06.26. hétfő 23:17 Konrad

Érdekes dolog ez az online kampány tervezés. Ki kell szolgálni a megrendelő kivánságait, alkalmazkodni kell a portálok által megadott kötöttségekhez és mindeközben eredményeket kell produkálni.

Ezeket az eredményeket pedig számokban mérik: hányan kattintottak, hányan látták a hirdetést, regisztráltak-e, játszottak-e, vásároltak-e...

Közben valahogy elsikkad az a kérdés, hogy szerencsétlen internetező - a fogyasztó! - mit is akar valójában?

Rabbit ír egy felmérésről, amely szerint egyre jobban immunisak az olvasók a reklámokra, és kicsit a hazai piacra is vetíti az eredményt. És van egy megjegyzése:

Számomra talán a legmeglepőbb a Startlap linkhirdetések (napi és szezonális ajánló stb.) sikere. Széles elérést, magas átkattintást hoznak, ráadásul a legköltséghatékonyabbak is. Ezek - szövegesek ugyan - de közük nincsen valamilyen tematikus tartalomhoz... Nem is targetáltak.

De miért is sikeres a Startlap? Főleg a címlap?

Mert azzal a céllal érkezett az olvasó a Startlapra, hogy elmenjen onnan! És nem érdekli, hogy most egy fizetett vagy nem fizetett linkre kattint, ha megtetszik neki a hirdetés, megnézi!

A portálokra azért mennek az emberek, hogy olvassanak híreket, cikkeket. NEM azért, hogy elmenjenek onnan. Így aztán pl. az Indexen általában alacsony az átkattintás. De újabb pozitív példaként ott van a Google és a többi kereső fizetett találatai: a keresőket is azért használjuk, hogy továbbmenjünk onnan.

Talán ez segít megmagyarázni néhány "furcsa" kampányeredményt.

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr9910855

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rabbit 2006.06.26. 23:56:52

Számomra a döbbenet már ott kezdődik, hogy miért mennek az emberek a Startlapra ;) De amúgy ebben igazad lehet: el akarnak menni onnan, ezért hajlamosabbak kattintani. De vajon miért adjuk el x szolgáltatás többszörösét startlapról, mint gugliból? (Akartam konkrét számot nézni, de az adserver azt mondta, hogy ő most nem működik.)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.06.27. 00:03:44

Egy átlagos netezőnek nincs a kisujjában az összes oldal :-)
Ezért lehet sikeres egy gyűjtemény oldal.
A hazai kezdő netezők szerintem jobban ismerik a Startalpot, mint a Google-t... de érdekes lenne ezekről számokat látni.
Majd talán ősztől okosabbak leszünk.

ggggg 2006.06.27. 00:17:01

Mi lesz ősztől?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.06.27. 00:21:52

Meg kellene már írnom, van róla egy csomó infó, csak össze kéne rakni... olyan kutatási eredmények, amik a tévénézettséghez hasonlóan fognak tudni netes "nézettséget" mondani.
Azaz nem a site-ok mérése, hanem felhasználók gépén elhelyezett programok mérése. Jelenleg két szereplőről tudok, akik készülnek ilyennel: az NRC és a Medián.

Nagy Attila · http://www.attilanagy.hu/blog 2006.06.27. 08:36:53

Miért mennek az emberek a startlapra? Talán a jó névválasztás az oka... Több olyan megállapítást is hallottam egységsugarú felhasználóktól, hogy az Internet a 'startlappal kezdődik'. Aki nem mélyed bele a szakmai ismeretekbe, annak misztikusan hangzik.

xnews · http://xnews.blogter.hu 2006.06.27. 09:15:36

Konrád, tök jó kis post lett. A reggeli kávémat szürcsölgetve olvastam - és bár evidens, de mégis egy tiszta és értelmes gondolattal kezdhetem a napot. Köszi! :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.06.27. 10:22:21

Attila: igen, én is hallottám már ilyeneket... ezért leszek kiváncsi az adatokra.

xnews: köszi! :-)

Dori · http://http:www.webreklam.hu 2006.06.27. 11:30:59

A Startlap (de leginkább a témaspecifikus lap.hu oldalak) nagyon jól targetálhatók. Szerintem pl. egy belföldi szállodának a támájába illő oldalakon kifejezetten megéri hirdetni (pl: hotel, utazás, panzió, belföldiszállás lap.hu). Vagy egy autókereskedésnek az auto, egyterű stb.. lap.hu oldalakon. A beszámolók szerint elég magas CTR-t teljesítenek így egyes bannerhirdetések is, nem beszélve a szöveges kiemelt linkekről.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.06.27. 11:37:02

Szia Dori,
igen, a belső lap.hu oldalak, főleg a kisebb látogatottságúak fajlagosan jó CT-t tudnak.
De Rabbit kérdése az egyáltalán nem célzott címlapra vonatkozott...

Dori · http://http:www.webreklam.hu 2006.06.27. 11:49:17

Szia Konrád,
Tudom :) És hogy erre is reagáljak: az egyik ügyfelünk már jó ideje hirdet a Startlap címlapján, és maximálisan elégedett. Mivel a nyitólapon is kategorizálják a linkeket, ez is tartalomnak álcázott hirdetésnek minősül, a gyakrolati különbség az, hogy fizetnek érte, illetve a linket adserver jeleníti meg és méri :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.06.27. 15:40:51

Zoli, igazad van, hatékonyságilag nagyon jó oldal lenne,csak a látogatottság ;-)

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2006.06.27. 15:50:23

Kéremtisztelettel, a látogatottság nem olyan fontos faktor, mint a quarterly cash balance.

Nem csak megjelenésszám-alapú bizniszek léteznek, sőt.

www.tenderlap.hu/

bülbül · http://www.bulbul.hu/ 2006.07.06. 12:48:03

Zoli,

nem találtál fel nagyon új dolgot - az összes termékfigyelő, árfigyelő oldal erre az elvre épül - meg kicsit az ebay is...
Ja és az alapeset, az amazon ajánlója is éppen ezt használta-használja.

A látogatottságról annyit, hogy olyan termékeket kell rajta megjeleníteni, ami gyakran kell és akkor sokszor mennek oda emberek (most jut eszembe, hogy a való életben ezt hívják hipermarketnek :) ).

Hasonló elven alapulnak az ingyenes hirdetési újságok - Szuperinfo, Budapesti Piac, helyi mutációk - amelyekben egy különbség van csak: nem pull hanem push médiaként működnek.


süti beállítások módosítása