Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Kampány után...

Címkék: blog onlinemarketing kampány ajánló tanácsadás blogring

2006.08.14. hétfő 18:44 Konrad

...jön az értékelés. Online reklámnál elég sok szempontból. Hogy mit is érdemes ilyenkor nézni? Erről ír Rabbit a blogjában. Az online kampányok értékelése >>>

Az írás jó hosszú, de érdemes végigrágni. Egy nagyon fontos tanulsága van (főleg, ha elolvassuk a végén a kommenteket): van hova fejlődni. Mert bár a technikai háttér adott, de a humán háttér, hát, kicsit korlátos.

Persze a haza marketing szakma állandó hibás résztvevője a Megrendelő. Fórumokon, beszélgetéseken a Miért nem kreatív a magyar reklám? kérdéstől a Miért ilyen szarok ezek a reklámok? kérdésig mindenre az a válasz: a megrendelő miatt. Tény, ha az ember bent ül egy ügynökségnél, akkor onnan nagyon nehéz befolyásolni a megrendelői döntéseket. Nincs meg az a fajta bizalmi kapcsolat, ami a vélemény-változtatáshoz szükséges, és mivel egyszerre több kampány és több ügyfél "fut", így a key account-nak esélye sincs ilyen viszonyt kialakítania.

Persze van pár kivétel, a kiemelt ügyfelek. Ők viszont általában kész tervekkel jutnak el az online-ig, így náluk emiatt nehéz belenyúlni a kampányokba.

Amikor Nebojsa barátom évekkel ezelőtt váltott, de nem egyik ügynökségből egy másikba ment dolgozni, hanem megcsinálta "saját magát", és független tanácsadó lett, nem igazán értettem, miért jó ez neki. A biztos, jól fizető állást feladni egy bizonytalanért... Beszélgettünk erről, és tőle hallottam először azokat az érveket, amelyek aztán később engem is ebbe az irányba tereltek. Azt tudillik, hogy tanácsadóként az ember nem abban érdekelt, hogy minél többet költsön az ügyfél, hanem abban, hogy minél többet keressen!

És akkor most visszakanyarodva Rabbit írására: az ilyen elemzésekhez kell egy megfelelő humán háttér. Erre jók a képzett online marketingesek egy cégnél, vagy az olyan tanácsadók, akik elmagyarázzák, lefordítják a számokat.

Lehet, kicsit idealizált az a cég, ahol a következő kampányt az előző kampány eredménye vagy eredménytelensége alapján tervezik. De az is lehet, egyszerűen csak profitéhes. Mert nem lehet jobban tanulni semmi másból, mint a saját hibáinkból. Márpedig azokra a jó kampányelemzések (lénykori nevükön: post-buy-ok) kiválóan alkalmasak.

20 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr5712374

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nebojsa · http://www.damjanovich.hu 2006.08.15. 09:40:24

(előre kérek bocsánatot a helyesírásomért!)

Sajnos, a gazdasági helyzet ma itthon olyan, hogy a vállalkozók (a mi esetünkben online marketing szakma) a saját cégeiket igyekeznek fenntartani, és ritkán foglalkoznak (tudatosan) az ügyfél problémájával. Ez ugyanis hosszú távú befektetés amire senkinek nincs forrása.

Azt mondjuk, hogy "tervezünk" az online kampányokat (én hál' istennek már nem), de vajon mennyi az igazi szakmai tervezés benne és mennyi az "egyéb" hatás? ("egyéb" = éves szerződés az X hállózattal)

Ha nagyvállalatokról van szó, akkor az a érdés, hogy mennyien tervezünk az adott piaci helyzetnek megfelelően??? NRC évekig készíti az LSR kutatásokat, amivel tökéletesen lehet tervezni kampányokat, TGI (Mareco) és MédiaNavigátor (Szonda Ipsos) rég óta léteznek a piacon és még sem használják az ügynökségek. Miért???

Ha kisvállalatokról beszélünk, akkor érdemes megjegyezni: a KKV szektornak nincs pénze márkaismertség növelésre!!! (legalább a többségüknek) Itt az értékesítés a király, és ők ezt az internettől is elvárják. Tehát, a KKV féle online médiatervezésben szó sem lehet banner-kampányokról! Azaz lehet, ha több bőrt szeretnénk lehúzni a szegény kiscégről.

Azt hiszi valaki, hogy nem kaphatunk nagyobb reklámbüdzsét a megrendelőtől ha a keresőkben hirdetünk? Tévedés! Ha az ügyfél azt látja, hogy a keresők mennyi új megrendelést hoznak neki és mind ez mennyibe került, akkor igen is fognak tovább rendelni. (A gond csak az, hogy sokunknak meg kellene tanulnunk, hogyan kell PPC kampányokat tervezni és kivitelezni a keresőkben)

Nem leszek próféta és nem fogok válaszolni mninden a kérdésre, csak arra szeretnék utalni, hogy a labda nálunk van. Szakmaisággal kell bizonyítanunk az igazunkat, oktatnunk kellene az ügyfeleinket, tiszteségesen eljárnunk amennyiben tévedtünk valamiben, tisztelnünk kellene az ügyfeleket és folyamatosan továbbképeznünk magunkat.

(Minden tisztelet azoknak, akik ma is így dolgoznak)

Xnews · http://xnews.blogter.hu 2006.08.15. 11:09:15

Szerintem ez egy több oldalú probléma.

Egyrészt a pitch-eket úgy lehet megnyerni (mostanában főleg), ha erős stratégiát teszel le az asztalra. tehát nem igaz, h az ügynökségek nem törökednek arra, h rendszerben gondolkozzanak. A gondot leginkább ott látom, h nincsenek mérföldkövek. Konkrétan az Üf oldalon nincsenek olyan konkrét célok, melyeket meghatároznának az ügynökség felé. A célokban nem a bullshit-et értem (márka ismertségének növelése, AB státusz megcélzása stb.), hanem X termék eladását, a folyamataink Y forinttal való csökkentését, Z mennyiségű és minőségű adatbázis építését stb.

Az ügynökség ezért azt teszi, amit ebben a helyzetben tud: megpróbálja kitalálni az ügyfelet, megpróbál "jó kreatívot" készíteni. tkp. reklámoz - ÉS NEM ELAD.

Többször éreztem már úgy, h az ügyfélnek nincs is igazán szüksége arra a kampányra amit szeretne (mert alibiből készíti, a report miatt), az ő legnagyobb problémája az erőforrás hiánya volt. Semmire nem volt ideje, ezért mindent az ügynökségre hárított, majd ők dolgoznak helyette. A kampány rossz lett, az ügyfél nem nyert semmit vele semelyik oldalon. Nagyon szívesen mondtam volna neki, h ne adja ide a pénzt, hanem vegyen fel egy asszisztenst - de ezt ugyebár a klasszikus reklámügynökségi gondolkodással ellentétes.

Én úgy tekinteném az ügynökséget (akár on, akár off), mint a háziorvosi rendelőt. Az Üf bejön, elmondja mi fáj - mi pedig kivizsgáljuk, és felirjuk neki a receptet; esetleg megműtjük. :)

A másik gondom a tender megnyerését követően a büdzsé változtatása, a "finomítások" és a tervek sutba dobása. Mindkét oldalon felmerülnek (az esetek nagy részében) olyan kifogások, h "de ne annyiért", "de ne úgy" stb. Pont azokat szokták kiszorni vagy elhagyni, amitől sokszor a terv terv lesz és nem ad-hoc promók összeállított láncolata.

A keresőkkel kapcsolatban nekem van egy nagy félelmem, amin már régóta rágódom, de még nem jutottam el a megvilágosodásig. :) Az keresőkben való hirdetés és a SEOt nem tartom biznisznek a nagy ügynökségeknek. Egyszerűen nem látok benne komoly bevételi forrást. Olvastam a Ti és mások okfejtését is erről, DE pl. amit Nebojsa is írt, h miért érdemes céggel dolgozni szerintem csak bemagyarázás, önigazolás. Marketing bullshit (bocs!). Minden rendszer abba az irányba halad, h a hirdető közvetlenül intézhesse ügyeit a médiatulajdonossal vagy önmaga rendelhessen médiát. Egyre egyszerűbbek, olcsóbbak és kezelhetőbbek.

A lassan kialakuló modelt én így látom:
keresőcég = médiaügynökség
ügyfél = média-, kreatív ügynökség, tervező és elemző

Ráadásul mit tudunk eladni? Kulcsszavakat? 2 mondatos szövegeket?

A SEO szépen hangzik, de ismerjük az Ügyfelet, ha egyszer vmit megvalósított, akkor azt kipipálja a listájáról. Ha megcsináltuk maintenance-ért nem tudunk már igazán pénzt elkérni... :/

Szóval jelenleg ezért nem is eröltetjük. Hozzácsapjuk a szolgáltatási csomaghoz, beépítjük (mert tudjuk, h igazából EZ MŰKÖDIK), de tele tesszük más megoldásokkal, mert abból meg bevételt is tudunk szerezni.

Az én meglátásom az, h lassan kicsúszik a média- és reklámügynökségek kezéből ez a fonal, ha a klasszikus reklámképet hajszoljuk. át kell állni egy másik modellre és ügyféllé kell válni, sales-elni kell. Az éves büdzsék helyett affiliate jellegű ügyfél-ügynökség modell lehet a jövő útja (?).

Cáfoljatok meg vagy adjatok más perspektívát - beszélgessünk még erről, ha van kedvetek.

Kalmi 2006.08.15. 12:14:52

"Szóval jelenleg ezért nem is eröltetjük. Hozzácsapjuk a szolgáltatási csomaghoz, beépítjük (mert tudjuk, h igazából EZ MŰKÖDIK), de tele tesszük más megoldásokkal, mert abból meg bevételt is tudunk szerezni." - szerintem ebbol is lehet penzt csinalni, pl. media/kampany kezelesi dij (PPC kampanyra gondolok). es ha egyszer mukodik (szerintem az egyik leghatekonyabb), akkor az ugyfel elegedett lesz, s visszajon. ez nem fontos szempont?

Dóri · http://www.webreklam.hu 2006.08.15. 12:49:02

Csak egy gondolat a KKV-hoz: Tegyük fel van egy kis cég, aki elköltene netes kampányra 100 000 Ft-ot. Eljön hozzánk, tanácsot kér. Tervezünk neki 1 féle kreatívval (ami éppen van neki ugye..) az éppen akciós felületeken egy kampányt.

Aztán javasoljuk neki, hogy próbáljon új kreatívot készíteni, hogy legalább rotálni lehessen, vagy 1-1 felületen más banner jelenjen meg. NEM. Nincs rá pénz. Nincs rá erőforrás, aki megcsinálja.

Vagy a landing page. Csináltasson az adott kampányhoz külön landing page-t, ne a főoldalra érkezzenek a látogatók. NEM. Mi az a landing page? Ő ahhoz nem ért, nincs pénz webdesignerre, fejlesztőre stb..

És csoda, ha ezek után az ügynökségek nem ölik minden erőforrásukat a részletes reportokba?

Xnews · http://xnews.blogter.hu 2006.08.15. 14:32:37

Kalmi,
worldwide ügyfeleknél más a helyzet. Ott nem az a cél, h "visszajöjjön". Hiszen ott marad; ott van. A cél a hatékonyság és a kreativitás. Lehet, h nem voltam teljesen egyértelmű az ügynökség alatt a multikat értettem (bocs, nagyon hozzá vagyok szokva a nemzetközi ügynökségekhez). A ww ügynökségeknél általában havi fee-vel dolgozunk és a produkción max. a minimális ügynökségi jutalékkal kereshetsz. Ergo a tanácsadás és a kreatív az, amiből pénz van. Egy pár százezres kampánynál ez max. pár tízezer lehet. A kreákon sokkal többet lehet keresni. És itt van a gondom: keresőmarketingen nincs krea... (én legalábbis nem nevezném annak). Ráadásul az Üf fordulhat közvetlenül is Dóriékhoz, hiszen maga tudja megtervezni és menedzselni a kampányát - így mit keres itt az ügynökség?

Dóri,
nem csoda. Nagyon jól látod! Amikor meglátja az Üf, h a média mennyibe kerül (pl. 20 ft/click) és szabályozni is tudja, akkor ezzel számol és a büdzséjét így osztja be, a kreával nem számol. Talán érdemes lenne egy olyan mérőszámot mutatni nekik, h média+krea=X, és ezzel számoltatni a ROIt. Így lehet, h nem 20 ft jön ki, hanem pl. 24, de akkor már ez lenne a fejében... Mondjuk ez talán inkább a KKVkra igaz. Ww ügyfelenél nincs ilyen gond, ők spórolnak mindenen. :) A gondom a fentiekből adódik: mit adhat el egy ügynökség ezzel az eszközzel?

Jah, és ugyibár ezek az árak nyilvánosak, azaz az Üf látja és tud vele számolni! Hol tudsz rajta fogni? Mi van a netnet-el?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.08.15. 15:15:15

Ühh, jó kis beszélgetés alakult ki :-)

Nebojsával egyetértek, csak helyeselni tudom, amit ír.

Xnews: elég jól leírtad azt, amit én is látok ügynökségi oldalon. Volna kéremszépen itt egy kihívás, amire reagálni kell, és az eddigi modellekkel valamit kezdeni kell...

Ez főleg az onlineban lesz érdekes, ahol ugye valóban a nagy pénz a megjelenés-értékesítésen és a kreatívokon van.

Dóri: az ilyen mini ügyfelek esetében valószínűleg nem a banner a jó megoldás... 100e Ft-ból tudod mennyi linket tudsz venni? :-)

Kalmi: érdekes, hogy cégkulturától függ, mennyire fontos nekik a diekt hatékonyság. A Tele2-nél pl. tudom, hogy nagyon az.

Kalmi · http://www.etarget.hu 2006.08.15. 16:02:55

Xnews: erre gondoltam - www.etarget.hu/prices_additional.php upsz...kiderult, hogy kit kepviselek :-)
de komolyan - ezt a lepest az ugyfelek (kiszolgalas) illetve az ugynoksegek (bevetel) miatt is meg kellett lepnunk.

Xnews · http://xnews.blogter.hu 2006.08.15. 16:10:39

Konrad,
"az eddigi modellekkel valamit kezdeni kell..."

Nem az eddigi modellel van igazából a baj (az évtizedek óta tökéletes működik és az egész világon ezt oktatják), hanem az újakkal - illetve azon belül is inkább a keresőkkel és alternatív médiaértékesítési megoldásokkal. Nincs benne igazán üzlet egy nagy ügynökségnek (ahogy most látom), de "sajnos" jól működnek. Így nem lehet kikerülni. Viszont ha nem találnak benne üzletet a nagy ügynökségek, akkor a nagy (worldwide szerződéssel rendelkező) ügyfeleiknek sem fogják nyomni. Ami azért meglátszódhat a piacon is a költés tételnél... Szerintem a modell kialakítása ezért mindannyiunk érdeke lenne.

Szívesen olvasnék akár Tőled, akár Nebojsától erre vmi okosat. Akár beszélgethetnénk is erről egyszer...

Xnews · http://xnews.blogter.hu 2006.08.15. 16:17:25

Kalmi,
ha már kiderültek itt a dolgok ;), akkor pl. beszélgethetnénk 5-ösben is! (Dóri-Konrád-Nebojsa-Kalmi-én)

Mit szóltok hozzá?

Kalmi · http://www.etarget.hu 2006.08.15. 16:58:43

benne vagyok :-)
Konraddal, Nebojsaval kapcsolatban vagyok

Nebojsa · http://www.damjanovich.hu 2006.08.15. 17:38:55

Xnews!

Teljesen és szinte mindenben egyetértek veled!

2006. október 13. "Nagyvállalati keresőmarketing" címmel tervezek egy szemináriumot, ahol pontosan arról lesz szó, hogy mit kereshetnek a multik a PPC piacon. Külföldön ez nem kérdés - ott már PPC éves stratégiákról beszélnek, amire (IGAZAD VAN) külső, keresőmarketing ügynökséget biznak meg saját médiaügynökségen keresztül.

Előtt írok egy pár cikket, de ha érdekel a "nagyvállalati PPC véleményem" és hajlandó vagy elárulni a nevedet, akkor szívesen meghívlak vendégként a szemináriumomra.

Nebojsa

Dóri · http://www.webreklam.hu 2006.08.15. 18:08:31

Részemről is rendben a beszélgetés! Mikor / hol?

Nebojsa · http://www.damjanovich.hu 2006.08.15. 18:28:25

Részemről is ok - szerintem a Dóri válasszon helyet. Az időről egyeztessünk.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.08.15. 19:06:04

A mikorra egy jövőhét kedd estét tudnék esetleg ajánlani (aug. 22.)
Vagy esetleg ennél később?

Kalmi · http://www.etarget.hu 2006.08.15. 21:03:58

Lehetne szerda este? Sajnos kedden kulfoldon tartozkodom.

Xnews · http://xnews.blogter.hu 2006.08.16. 08:01:22

Na, szuper! :)
24-től (csütörtök) utazom, így a szerda részemről is rendben lenne; de az előtte lévő napok is jók. Szóval, Dóri?

Más:
Nebojsa, pedig még az iwiw kontaktjaid közt is ott vagyok...megy privi. :D Ha a többiek írnak az info[k]xnews.hu-ra, nekik is. Konrád meg már úgyis tudja ki vagyok... ;)

Nebojsa · http://www.damjanovich.hu 2006.08.16. 09:01:14

23., 24. nekem is jó

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.08.16. 10:41:25

Akkori inkább szerda? Hány órától?

Xnews · http://xnews.blogter.hu 2006.08.16. 11:36:47

Szerda szerintem okés. Dóri már szervezgeti. Én a belvárt javasolnám és 6 utáni időpontot (akár már fél órával).

Kalmi · http://www.etarget.hu 2006.08.16. 13:12:02

Konrad ertesitenel legyszi az idopontrol illetve a helyszinrol. Koszi.


süti beállítások módosítása