Valahogy a hazai net direkt lassan reagál a kicsit is szokatlan üzleti modellekre. Bár a kattintás utáni fizetés (PPC) már lassan kezd teret nyerni, de az ezen túli, valós eredménykben mérhető kampányok csak nagyon mutatóban vannak. Ha vannak is, elsősorban viszonteladói jellegű megoldásokkal: akkor fizet a hirdető, ha a kattintás után vásárlás (vagy legalább regisztrálás) történik.
Eközben már lassan egy éves a Google által is használt Click-to-Call, amikor a kattintás után a megadott számot felhívja a hirdető, azaz felveszi az érdeklődővel a kapcsolatot. Persze ennek nálunk vannak némileg egyéb korlátai is, nemcsak az újdonságtól való félelem. Például nem szívesen adjuk meg a számunkat...
De van már erre is válasz: lehet Click-to-Chat, Click-to-Üzenetküldő(IM), vagy bármi, amit akarunk, mindössze fantázia kérdése. A lényeg: a kattintás után történjen meg a közvetlen hirdető-érdeklődő kontaktus, a felület pedig ennek létrejöttével válik jogosulttá a bevételre.
És ne feledjük: a kampányokat elvileg napközben is targetálhatjuk órára, így csak akkor kattint az érdeklődő, ha éppen vannak az ügyfélszolgálaton!
Vajon lesz olyan szolgáltató, aki elsőként felkínálja a fenti megoldást a hazai piacnak? Kérem szóljon, volna pár ügyfelem...
Utolsó kommentek