Etarget hírek, tippek és trükkök. - Előzőleg bemutattuk, hogy hogyan növelhetjük hirdetésünk hatékonyságát akár 35 százalékkal. Lássunk hát újabb technikákat arra, hogy hogyan fog minél több potenciális megrendelő bennünket megtalálni! |
Játszadozás a szavakkal
A célzott internetes reklám alapja a kulcsszavak. Ha egy internetes keresőbe a lehetséges ügyfelünk beírja azt a bizonyos szót, amire hirdetünk, akkor számára meg fog jelenni a feladott hirdetésünk. Hasonlóan, ha az ügyfelünk egy olyan cikket olvas, aminek tartalma összefügg azzal a bizonyos szóval, amire hirdetünk, akkor a cikk mellett meg fog jelenni a mi hirdetésünk.
Ahhoz, hogy a hirdetés a lehető leghatásosabb legyen, érdemes eljátszadozni a kívánt szó árával – és paradox módon az ár jelentésével is!
3. Alapelv – A hirdetésben jelenítse meg az árat (vagy az alapárat)
Ha valaki beírja egy keresőbe azt a szót, amire mi hirdetünk, még nem jelenti azt, hogy biztosan a mi termékünk, szolgáltatásunk kell neki. Előfordulhat, hogy a beírt szót másért keresi, vagy egyszerűen csak szörfözik az interneten. Ezért lehet fontos az, hogy a hirdetésben tüntessük fel az árat, és akkor pontosan azokat fogjuk megszólítani, akiknek a vásárlás is érdekel. Ha nem tudunk pontos árakat meghatározni, akkor legalább az alapárat tüntessük fel – például: nyomtatók 14.000,- Ft-tól, vagy utazási biztosítás 70,- Ft/nap.
Példa: Ha olcsó repülőjegyet kínálunk, akkor a hirdetést javasoljuk a következő formában létrehozni: „Repülőjegy Londonba 15.000,- Ft-ért“.
Fontos figyelmeztetés – a PPC rendszerek többsége, köztük az ETARGET is, nem engedélyez olyan hirdetéseket, amelyek félrevezetik az ügyfeleket. A hirdetésben megjelenített árnak meg kell egyeznie a honlapon található árral, ahova a link irányít. Tehát a hirdetett „nyomtatók 14.000,- Ft-ért“ a valóságban nem kerülhetnek 200.000,- Ft-ba!
4. Alapelv – Vigyázzon az „ingyen“ szóra
A mai napig sokan gondolják azt, hogy az ingyenes dolgok nagyon csábítóak. De fontos tudnunk: hirdetésünkben az „ingyen” szó kétélű fegyver lehet. Tény, ha szerepel a hirdetés szövegében az „ingyen” szó, akkor többen kattintanak. De ha a termékünk vagy szolgáltatásunk valójában nem ingyenes, akkor azt tapasztaljuk, hogy sokan azonnal el is mennek: vásárolni nem akarnak, csak az ingyenesség keltette fel az érdeklődésüket.
Példa:
Az „ingyen“ szót helyesen használhatja akkor, - ha Önnek taxi-szolgálata van és a helyszínre érkezésért az ügyfél nem fizet
- ha Ön pizzeria tulajdonosa és a házhozszállításért nem kell felárat fizetni
Helytelen használat:
- ha Ön prémium terméket vagy luxuscikket kínál, akkor az Ön ügyfelét a minőség és stílus fogja érdekelni
5. Alapelv – Adjon meg minél több kulcsszót – természetesen ingyen
Amikor valaki célirányosan keres egy terméket az interneten, akkor a keresőkben sokszor többféle kulcsszó megadásával teszi ezt. Az általános sikerű, mindennapos kampányok az ETARGET rendszerben több mint 250 szót tartalmaznak, a legsikeresebbek meghaladják a 2000 szót.
A kulcsszavak megadásárára szánt 15 perc többszörösen megtérül az ügyfelek számában. Minél több kulcsszót használunk, annál célzottabbá válik a hirdetésünk, ráadásul a specifikus, egyedi szavakra alig van konkurencia, így az áruk is alacsonyabb. Így tehát olcsóbban több érdeklődőt tudunk az oldalunkra irányítani!
És sose felejtsük el: keresések több mint a fele kettő vagy több szóból áll!
Példa: Irodai székeket kínálunk. Nézzük meg, milyen szavakat írhatnak be a potenciális ügyfelek, amelyekre érdemes megjelentetni a hirdetést!
Több más mellett: szék, székek, bútor, irodai berendezés, fotel, irodabútor, bútor árusítás, bútorüzlet, székek árusítása, ülőalkalmatosság
Hirdessünk tehát minél több szóra!
6. Alapelv – tartsa kézben kiadásait
Az ETARGET rendszerében be lehet állítani, hogy mekkora összeget szeretnénk egy nap alatt vagy egy hónap alatt a hirdetésünkre elkölteni. Így folyamatosan kézben tudjuk tartani az erre fordított hirdetési kiadásainkat!
A napi vagy havi korlátot az ETARGET rendszerébe való bejelentkezés után a Beállítások/Egyéb beállítások/Linkek napi limitje menüpont alatt lehet beállítani.
Hatékony reklám az Etargeten, 1. rész >>>
Hatékony reklám az Etargeten, 3. rész >>>
(X)
Utolsó kommentek