De sokszor hallottam már: "csináltunk weboldalt, de nem jött be, semmivel se lett több üzletünk belőle". Aztán lassan kiderül, hogy nem volt semmi koncepció, símán egy brossúra került a netre, és mégcsak azzal se foglalkoztak, hogy a névjegykártyákat lecseréljék, hogy van már weblap.
Olyan ez, mintha csinálnánk tízezer szórólapot, aztán leraknánk az irodánk elé, és várnánk, hogy ennek hatására jönnek az emberek... Hát nem fognak.
Mert igen, kell egy jó weboldal: olyan, ami tartalmában, céljában, kivitelében megfelel a cégnek. Már ez is egy nehéz lépés, de ez nem elég. Kell valami, amitől látogatók is jönnek. Egyrészt kell, hogy a keresők megtalálhassák az oldalt. Azaz kell keresőoptimalizálás. (És igen, egyre többen keresnek ilyen miatt bennünket.) Másrészt pedig el kell mondani a célcsoportunknak, hogy van egy igazán jó weblapunk. Na ez az elmondás az, ami el szokott maradni.
De hogyan mondjuk el? Először is építsük be a cég kommunikációjába: legyen rajta a névjegykártyákon, a levélpapíron, az összes kiadványon, mindenhol. Szerepeljen a hirdetésekben. Legyen benne az e-mailek aláírásában. Irányítsunk oda ügyfeleket, hogy első lépésben itt is szerezhetnek információt. Tehát használjuk is, ne csak legyen!
És hirdessük a cégünket a weboldalon keresztül: indítsunk kampányt, ami a célcsoportunkat éri el. Nem nagy pénz ez, odafigyelés és ötlet kell hozzá. De már néhány tízezer forinttal is elindulhatunk. Aztán ha ez eredményes, akkor úgyis megjön az ember kedve a további hirdetésekre, nem igaz?
És ha ezeket a tanácsokat betartjuk, akkor már volt értelme weboldalt csinálni. És miért mondom én ezt most el? Mert folyamatosan "esnek be" ügyfelek, akiknek mindez újdonságként hat. Mert ez internet új média, és igen, meg kell tanulni használni.
Utolsó kommentek