Az ETARGET felhasználók ma kaptak egy levelet a rendszerben történő változásról:
Tisztelt Berenyi Konrad,
a mai napon bovitettuk a celzasi lehetosegeken az ETARGET rendszerben. Szolgaltatasunk segitsegevel On azokat a felhasznalokat tudja megszolitani, akik az On termeke irant erdeklodnek. Mindez a kulcsszavak segitsegevel erheto el, amelyek alapjan a hirdetes azoknak az internetfelhasznaloknak jelenik meg, akik az adott szavakra rakeresnek, vagy olyan cikkeket olvasnak, amelyekben az On altal megadott kulcsszavak olvashatoak.
Az uj szolgaltatas lenyege abbol all, hogy ezentul olyan kulcsszavak is hozzarendelhetoek a szoveges hirdetesekhez, amelyek az On celkozonseget jellemzik. A celcsoportot jellemzo kulcsszavak alapjan a hirdetesek kapcsolodo linkkent, cikkekhez rendelve jelennek majd meg.
Pelda:
Egy autosiskola, amely fiatalokat szeretne megszolitani, a kovetkezo szavakat adhatna meg:
a) mivel autosiskolarol van szo, a termeket jellemzo szavak lehetnek:
autosiskola, jogositvany, stb.
b) mivel fiatalokat szeretne megszolitani, a celcsoportot jellemzo szavak a kovetkezok lehetnek: felveteli, zenei rendezveny, tanulas, stb.
Belépve a rendszerbe és ott új kulcsszavakat felvéve is megjelenik ez a változás: alapban a termékhez vehetünk fel szavakat, de választhatjuk a célcsoportra jellemző szavak felvételét is.
De miről is szól ez a kicsit furcsán megfogalmazott változás valójában?
Az ETARGET számára nagyon fontos, hogy folyamatosan releváns kulcsszavakra jelenjen meg a hirdetés. Azaz ha egy keresőben keresünk, akkor a hirdetés kapcsolódjon a keresett kulcsszóhoz! Ez fontos azért, hogy a keresést végrehajtó felhasználó pontos találatot kapjon és fontos azért is, hogy magasabb legyen a kattintási arány.
Az ETARGET eddig nem különböztette meg a keresőkben és a tartalmi oldalaknál használt megjelenésekhez rendelt kulcsszavakat, így a szűk keresztmetszet a keresők voltak. Ha egy kulcsszó nem fért bele a keresőtalálatoknál a hirdetés tartalmába, akkor azt egy munkanapon belül törölték. Ez persze nem tett jót az összes megjelenésre és persze az árra sem, hiszen kénytelen volt az ember kevesebb kulcsszót használni és így fajlagosan drágább lett az egy kattintás átlagára is.
A változás tehát lehetővé teszi a sokkal több kulcsszó használatát (hiszen a célcsoportra jellemző kulcsszavak köre széles lehet), igaz, a keresőkben továbbra is csak a releváns szavak fognak megjelenni. És várhatóan ott még szigorúbb lesz az elbírálás.
De jó is ez így, hiszen az ETARGET-et a tartalmi oldalak miatt is szeretjük. Ez a kis lazítás mindenképpen könnyebb évvégi optimalizálást fog jelenteni a hirdetőknek.
Utolsó kommentek