Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (436) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Kattintós számok

Címkék: google kampány

2008.02.14. csütörtök 15:24 Konrad

A Google AdWords és ETARGET kattintás alapú kampányokban mindig kényes kérdés, vajon várhatóan mennyibe fog kerülni egy kattintás. Nem is igazán lehet erre mit mondani, csak a korábbi kampányok alapján lehet becsülni. Ilyenkor igazán jó, ha valaki egy ügynökségen keresztül rendel kampányt: az ügynökségek tudják, hogy mi várható, és így előzetes becslést is várhatunk.

De ezek az adatok annyira nem nyilvánosak - idehaza. Érdekes, hogy bármennyire is kicsi ez a piac, és emiatt mindenki ismer mindenki, mégis olyan szinten megy a titkolódzás, hogy sokszor még azt is nehéz kideríteni, egy portálnak kik is pontosan a hirdetői. Nem beszélve a különböző számokról...

Ezért lepődök meg mindig, ha olyan adatokat látok külföldről, amikre itthon halvány esély sincs. Itt is van mindjárt a következő két táblázat: különböző témakörökben az adott kampányok átlagos kattintása ára, decemberben és januárban. Persze az amerikai piacon. De azért ez is tanulságos, íme:

Average Search CPC by Category,
December 2007
Category CPC ($)
Total finance 2.76
Credit 3.09
Mortgage 2.61
Auto finance 1.46
Travel 0.64
Automotive 0.59
Retail 0.43
Dating 0.38
Source: Efficient Frontier 2008

Average Search CPC by Category, January 2008
Category CPC
Total finance 2.70
Credit 2.95
Mortgage 2.61
Auto finance 1.68
Travel 0.65
Automotive 0.57
Retail 0.36
Dating 0.40
Source: Efficient Frontier 2008

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr44339169

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ernő · http://www.laptoptaskabolt.hu 2008.02.16. 11:59:20

Lali222 Ennek ám nagyon sok köze van a CPC-hez :)

On:
Én ilyen számokkal csak az ERP piacon találkoztam eddig idehaza. A hitelből és a biztosításból pedig egyelőre kimaradtam, bár Etargeten a hitellel ott vagyok de ott is szerintem elég normális számok vannak.

Az ERP piac volt számomra eddig a legmeglepőbb.

Gál Kristóf · http://www.adwords-hirdetes.hu 2008.02.18. 12:38:12

Nem hiszem, hogy CSAK ügynökségek tudnának becslést adni a várható eredményekre (pl. átlagos cpc). Úgyértem megfelelő tapasztalattal és munkamennyiséggel rendelkező "nem-ügynökség" cégek és egyéni szakértők is jól be tudják lőni valószínűleg a lehetőségeket.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.02.18. 12:45:09

Kristóf, aki a sajátján kívül másnak a kampányát is kezeli, az már gyakorlatilag ügynökség. Ahhoz, hogy több területen legyenek gyakorlati tapasztalataid, jellemzően nem elég egy cég kampányait ismerni. Azaz magukat ügynökségnek nem nevező, de ilyen tevékenységet folytató cégek, illetve több különböző kampányt kezelő magánszemélyek is biztosan tudnak becsléseket adni, de aki csak most csap bele a ppc kampányba, az szinte biztos, hogy nem.

Gál Kristóf · http://www.adwords-hirdetes.hu 2008.02.18. 19:09:24

Persze, 1 kampányos "szakértők" nyilván nem tartoznak ebbe a kategóriába, ezért is fogalmaztam így:

"megfelelő tapasztalattal és munkamennyiséggel rendelkező"

:)


süti beállítások módosítása