De ezek az adatok annyira nem nyilvánosak - idehaza. Érdekes, hogy bármennyire is kicsi ez a piac, és emiatt mindenki ismer mindenki, mégis olyan szinten megy a titkolódzás, hogy sokszor még azt is nehéz kideríteni, egy portálnak kik is pontosan a hirdetői. Nem beszélve a különböző számokról...
Ezért lepődök meg mindig, ha olyan adatokat látok külföldről, amikre itthon halvány esély sincs. Itt is van mindjárt a következő két táblázat: különböző témakörökben az adott kampányok átlagos kattintása ára, decemberben és januárban. Persze az amerikai piacon. De azért ez is tanulságos, íme:
Average Search CPC by Category, December 2007 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Category | CPC ($) | |||||
Total finance | 2.76 | |||||
Credit | 3.09 | |||||
Mortgage | 2.61 | |||||
Auto finance | 1.46 | |||||
Travel | 0.64 | |||||
Automotive | 0.59 | |||||
Retail | 0.43 | |||||
Dating | 0.38 | |||||
Source: 2008 |
Average Search CPC by Category, January 2008 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Category | CPC | |||||
Total finance | 2.70 | |||||
Credit | 2.95 | |||||
Mortgage | 2.61 | |||||
Auto finance | 1.68 | |||||
Travel | 0.65 | |||||
Automotive | 0.57 | |||||
Retail | 0.36 | |||||
Dating | 0.40 | |||||
Source: 2008 |
Utolsó kommentek