Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Minden határon innen

Címkék: onlinemarketing

2008.02.27. szerda 16:35 Konrad

Be vagyunk mi zárva ebbe az országba. Be vagyunk zárva, mint internet fogyasztók, és be vagyunk zárva, mint marketingesek. Nincs kistérség, nincsenek regionális szolgáltatások, nincsenek kis körben érdekes dolgok.

Mert vannak a hazai, magyar nyelvű szolgáltatások - ez a piac egyik nagy része. Aztán vannak a nagy nemzetközi szolgáltatások - alapvetően a Google és a YouTube (meg a Microsoft.com, de ez ugye nem érdekes reklám szempontból). Aztán így ennyi.

A szlovák, a román, az osztrák, a horvát piacok olyan messze vannak, mintha nem is léteznének. Ha egy oldal többnyelvű, akkor az angolt, esetleg németet jelent. Ha egyáltalán. A kampányok lokálisak. De az infrastruktúra is.

Igaz, vannak olyan cégek, akik ezen a környéken több országban is megvetették a lábukat, olyanok is, akik csak virtuálisan vannak jelen, de valahogy ezek a cégek is egyenként kezelik a régió országait. Nem látom az igényt a határokon átnyúló kampányoknak, és nem látom azt, hogy a portálok ilyen irányba mozgolódnának. Csak kevesen ismernek a hazai szakmán belül egy-egy közel-külföldi piacot, és ha jól sejtem, ezt a tudást sem kell minden nap használni (kivéve, ha nem direkt egy-egy országra van szakosodva, mint pl. az Árukereső esetében egy-egy country manager).

Vajon mindig így lesz ez? A nyelv ennyire meghatározza a lehetséges piacokat? Vagy előbb-utóbb legalább az EU-n belül megindul valami mozgás?

28 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr62356846

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

libretto · http://libretto.freeblog.hu 2008.02.27. 17:57:27

Pár hónapja csináltam egy komolyabb német adwordsot, kulcsszósat, site targetedet szintén. Sajnos átütő siker nélkül... nem is kis büdzsével. Kielemeztem mindent és odajutottam, hogy a landing pagek sete-sutasága keveset nyomott a latban, inkább a piac nem ismerete. látszólag releváns szájtokat válogattam, de nem. Ilyenkor lenne zsír, ha lehetne találni valami fogódzót...

dany82 2008.02.27. 20:15:49

Konrad,

Nem a nyelv határozza meg a piacok nagyságát, hanem maga a piac.

"Think global, act local"

Az interneten is (mint mindenhol máshol) a regionalitás nagyon fontos tényező a célcsoport (olvasói ÉS hirdetői téren) behatárolásában.

pl az általad említett Árukereső: országonként nyilván jó, ha van egy mutációja. De mondjuk miért ne lehetne egy minden megyének? Később minden nagyobb városnak? hisz ilyen oldalakon már megérné egy kisebb üzemnek, cégnek (amely elsősorban lokálisan értékesíti termékeit, szolgáltatásait) hirdetni.

Arról nem is beszélve, hogy az embereket nem lehet egy nagy központból a helyi adottságok figyelembe vétele nélkül elérni. (OFF ez Brüsszel és az EU egyik legnagyobb gondjai is, hisz ezt próbálja). Egy a kampányok az üzenet, az elhelyezés és az intenzitás szempontjából is az esetek többségében (nagyon helyesen) mutálódik.

Ricco 2008.02.27. 21:12:11

Szerintem Magyarországról is jónéhányan, sokat költenek külföldön, csak esetleg nem kerültek a látóteredbe, mert ugyanazek esetleg MO-n egyáltalán nem költenek...

portis 2008.02.27. 21:24:08

Atyavilág ekkora marhaságot..., hogy a turoba lennénk bezárva , nyitott elöttünk az egész világ.

Meghogy a Microsoft nem érdekes marketing szempontbol :)

A kampányok lokálisak , meg az infrastruktura is .... Konrad , nemán!!!

Monika F 2008.02.27. 21:29:26

Nehéz dolog egy külföldi piac megnyerése. Egy dolog a piac ismerete, a nyelvtudás... másik dolog hogy befogadnak-e?
Nagyon szép példa erre a Google a cseheknél. Vergődik a Seznam kereső mellett, de a cseheknek nem kell.
A Seznam kicsit sárgább, kicsit savanyúbb... de az Övék. :-)

portis 2008.02.27. 21:49:13

Monika Fothy

Mi az hogy befogadnak-e? Nem haverokat akarok keresni ...persze hogy befogadnak hiszen én fizetek!!!!

tra lala 2008.02.27. 21:54:59

Mármint fizetsz azért, hogy használják a szolgáltatásaidat?:D

dunder · http://www.kisalfold.hu 2008.02.27. 22:01:17

kicsit off, de friss, hogy a Microsoftot közel 900 millió €-ra büntette Brüsszel...

portis 2008.02.27. 22:06:30

Szolgáltatásaimat?

Fizetek azért hogy hirdetek...

portis 2008.02.27. 22:12:47

Ja...asszem értem , perszehogy fizetek azért hogy az általam képviselt szolgáltatásokat és termékeket piacra dobom.
Ha ez után a bevételem több mint a kiadásom akkor jól dolgoztam.
Nem olyan nagy cucc ez , néhányezer év óta igy megy :)

Monika F 2008.02.27. 22:18:30

Portis: Gondolod?
Próbálj meg cseh cégjegyzékszám nélkül a Seznam kereső katalóguságan fizetett reklámot venni. Nem fog sikerülni.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.02.27. 22:24:28

portis: MS nem érdekes, mert azon nem tudok hirdetni. Egyébként érdekes.
A másik dolog: ha valaki kifelé hirdet, mert kifelé szolgáltat, az más. Akkor azon a másik piacon él.
A lokális piacok fontosak, de nem látom, hogy ezen kicsit is túllépnénk, még információban sem. Kb. két blogról tudok, ami infót ad nem hazai és nem USA hírekről, de egyébként alig vannak információk. Azaz egy magyar médiatervezőtől a hazai (itthon olvasott) média ismerete elvárás, de a küföldi piacról jellemzően azt se tudja, hány netező van. Vagy pl. próbálj meg kérni hirdetést nagyobb portáloktól úgy, hogy ne hazai ip-re menjen. Ez sem általános gyakorlat.

portis 2008.02.27. 22:27:40

Se Csehországban se Magyarországon nem hirdetek .
De ha Cseh névjegyzékszám kellene akkor nyilván megoldjuk. Ennél nagyobb gondunk ne legyen sose...

portis 2008.02.27. 22:36:55

Konrad

Az MS - on lehet hirdetni.

Magyar portálokrol van szó? Hogy csak meghatározott országokban legyen látható?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.02.27. 22:41:10

portis, a microsoft.com-on? Mesélj!
(Azt a három oldalt soroltam fel ugyanis a postban, amit itthonról néznek is, ez a top3. De a Live nem tartozik ide. Ráadásul a Live-ban novemberben még nem tudtam hirdetni itthonról.)
Részben a magyarokon igen, de ez csak egy elem.

portis 2008.02.27. 22:54:46

adcenter.microsoft.com/

Én általában közvetitőkön keresztül keresem meg a portálokat...azt mondják be tudják löni országokra (van akik csak kontinensekre) el kell hinnem , de tény hogy Mo-rol nem látom a hirdetésemet.

kiseger 2008.02.27. 22:57:47

Hirdetni lehet microsofton, ha mondjuk az MSN-t nézzük. Ott vannak a tabok, szmájlik, témák stb. Más kérdés, hogy nagyon nem lehet még targetálni.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.02.27. 23:05:52

Tegyük helyre. Az adatok alapján itthonról a www.microsoft.com oldal a látogatott, azaz a corporate site. Azon nincs hirdetés. Se az MSN.com, se a Live.com nem népszerű idehaza. Hiába lehet azokon hirdetni. Ennyi.

portis 2008.02.27. 23:09:19

Ok...látod éppen most zártad be magad elött a kapukat miközben azon sirsz hogy be vagy zárva!

Ennyi!

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.02.27. 23:16:09

portis: WTF?
Szerintem elbeszélünk egymás mellett. Én azt hiányolom, hogy van itt egy régió, 3-4 ország, amit kívülről egy egységnek kezelnek, de mi, itt benne, nem. Nagyon nem.
Te miről beszélsz? :)

portis 2008.02.27. 23:23:53

Konrad
Miaz a wtf?
Én nem gondolkozom semmiféle 3-4 országban.
Én csak tesztelek-tesztelek nap nap után.
Országokat és hirdetési lehetőségeket , portálokat futtatok át százszámra.
Erröl beszélek!

Berber 2008.02.28. 00:17:34

ha a hülyeség szorgalommal és grafomániával párosul, veszélyes fegyverré válik!

soha nem csináltál nemzetközi online kampányt, fogalmad sincs a hazai piacról. a magad szemétdombján kapirgálsz és onnan próbálsz okosnak látszani, miközben csak a disznóólig látsz el, a kerítésen túlra sosem fogsz, mert a szárnyaid nem bírják a repülést.

van igény határokon átnyúló kampányokra, vannak szolgáltatások, amelyek nem korlátozódank a lokális piacra. még itt is, ahol a legtöbb embernek minden mutyiszagú, amiből kimarad.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.02.28. 00:22:29

Berber, tök jó, mondj példákat (onlineban)! És ha nem sértelek meg, nem sértegetlek. Esetleg te se sértegess engem, szerintem nem adtam okot rá.

libretto · http://libretto.freeblog..hu 2008.02.28. 06:18:34

Monika Fothy!!!

Mindenki ezzel a Seznammal jön cseh piacon. Még az Index szakértői cikke is. De sikerült kivetetnem belőle, mert a Seznam simán Google motoros :))))

Legalábbis 2 hónapja, mikor kontaktus kerestem velük, még az volt.

Monika F 2008.02.28. 07:57:19

Libretto!

A Seznam nem Google motoros, és nem is volt soha. Nagyon ritkán megesik (technikai gondok esetén, vagy amikor a seznam nem talál semmit), hogy a Google találatait mutatja.

libretto · http://libretto.freeblog.hu 2008.02.29. 08:28:10

Monika Fothy,

ez félelmetes. Ti. tényleg volt egy cikk az Indexen, kereső témában, gyorsan végignéztem újra őket, és a Seznam simán Google volt. Írtam a szerzőnek (meg is van a levelezés), hogy nemá, az Google. jaj, tényleg, írta ő és kivették a cikkből. Basszus, lehet, hogy éppen olyant kaptunk el, amikor?

De most megint nézegetem, mert nem tudok majd aludni, hogy így kitoltam... :)

Viszont ezt sebesen zárjuk rövidre: próbáljátok ki mind. Ha nem csak csehül akarod a találatokat, akkor tutira Google. Na most szerintetek két engine raknának egymás mellé??
nem csak az van, hogy a cseh motort cizellálták preview-val?
Nem gondolom, hogy saját crawler stb...


süti beállítások módosítása