Nincs nagy durranás, nincs nagy megújítási szándék, van viszont unalmas és fölösleges magyarázkodó anyag, átgondolatlan címlap, és bizonytalan technikai háttér. Erről nem érdemes többet, Pollner és Bártházi már jól megírta kívül-belül.
De lássuk, mit látunk a Zoom.hu-ból: hónapok óta lebegtetett indulás, huszoniksz darab újságíró, és tipikus offline-os hozzáállás.
Már hol érdekel engem az internet idejében, hogy egy portált! a Parlamenthez közel szerkesztenek? Mégha lenne valami Országház rovat, vagy ilyesmi.
Aztán itt van maga az oldal. 2002-2003-ban csodás lett volna. De most 2008 van, mások az elvárások, mások a lehetőségek is.
Számomra nem derül ki, kinek szól ez a lap. Fiatalok? Nem hiszem. Középosztály? Talán. Polgárság? Van ilyen egyáltalán? Szóval ki a célcsoport? És egyáltalán: mi a célja a Zoom-nak? Lenyomni az Indexet, Origót. Tudom. Csak nem látom. Ezzel a tartalommal, ezzel a szolgáltatás-nélküliséggel biztos nem. Akkor?
Hírportált csinálni a bevétel reményében rövidtávra tervezve nem lehet. Sokkal többe kerül, mint amennyit hozhat. Hosszabb távon már okés, ha van 2-3 évnyi pénz a működésre. De akkor nem ártana valami tudatos és okos értékesítés.
A Zoom.hu úgy látom nem épít saját értékesítési csapatot, gyakorlatilag kiadta gebinbe: az Adaptív Média értékesíti a felületeket. Nem baj ez, sőt, így az első pillanatban profik kezében lesz a dolog, de ebből nekem az jön le, hogy ez bizony nem központi kérdés. Mint ahogy a médiaajánlat is inkáb semmilyen, jobb lenne, ha csak a kontakt lenne ott. De komolyan.
Mert például büszkék arra, hogy " Saját TV és rádióstúdió – saját gyártású hang és mozgóképes tartalom", de a hirdetések között nincs semmi olyan, ami ezt kihasználná. Miért?
Nem folytatom, nagyon nincs is mit már írnom. Meglátjuk, a kezdeti lelkesedés és visszhang után hova fog beállni a látogatottság és kik is fogják olvasni a Zoom.hu-t. És akkor majd kiderül, tényleg életképes-e 2008-ban idehaza egy 5 évvel ezelőtti trendeket felmutató új portál.
Utolsó kommentek