De mit kezdjünk az így megszerzett adatokkal? Hogyan lesz belőlük ügyfél? Végső soron: hogyan hoz ez nekünk pénzt?
Ezek olyan kérdések, amiket nem az adatbázis megléte után kell feltenni! Ezeket a kérdéseket már akkor tisztázni kell, amikor kitaláljuk, hogy mi most majd összeszedünk felhasználókat. Azaz: a legelső lépés legyen az adatbázis építés céljának az eldöntése!
De milyen céljaink lehetnek?
Például hírlevél küldés. Azaz készítünk egy fajta hírlevelet, és mindenki ezt fogja kapni. Ilyenkor elég kérni egy e-mail címet, aztán mehet a buli, valamilyen rendszerességgel küldhetjük a híreket, amelyeket ha ügyesen írunk meg, vásárlásra, rendelésre ösztönözhetnek.
Lehet cél a hírlevél mellett az érdeklődők felmérése is. Honnan jönnek, mivel foglalkoznak stb. Ilyenkor az e-mail cím mellé kérjünk nevet, irányítószámot, és bármit, ami még érdekel. De ne kérjünk sokat! A név és e-mail mellett 3-4 adatnál ne többet. Azaz legyünk ügyesek és taktikusak, de ne akarjunk túl sokat! És főleg ne túl sok személyes adatot, inkább csak általánosabb dolgokat.
Lehet cél a jelentkezők más csatornán, például telefonon történő elérése is. Ilyenkor értelemszerűen kell kérni telefonszámot, amit aztán pl. a telesales-esek fognak használni. Hatékonyság szempontjából ilyenkor én maximum 4, de inkább 3 adat elkérését javaslom. Név, e-mail és telefonszám kell, és esetleg irányítószám - ez sok esetben segít abban, hogy ki vegye fel részünkről a kapcsolatot (ha területi felosztást használunk pl.).
Lehet cél az is, hogy a regisztrációval együtt fogyasztói preferenciát is vizsgáljunk: mit gondol a cégünkről, szolgáltatásunkról, a piacunkról az, aki feliratkozik. Ennek se szabad hosszú kérdőívnek lennie - 5-6 kérdés fölött nagy lesz a lemorzsolódás.
Sok más cél is lehet persze a fentieken túl, legyenek ezek ízelítők. Egy a lényeg: pontosan tudjuk a célunk, és annak megfelelően gyűjtsünk adatokat. Azt és csak azt kérjük el, amire szükségünk van.
Látni fogjuk majd, hogy ez jó lesz a jelentkezőknek de jó lesz nekünk is: hatékony és releváns címlistánk lesz, és valóban segíteni fog az üzleti cél elérésében!
Utolsó kommentek