Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (436) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Néven nevezve

Címkék: onlinemarketing üzlet

2008.06.11. szerda 18:53 Konrad

Az interneten több jó lehetőség van arra, hogy címlistát építsünk. Írtam már arról, hogy például játékkal hogyan szerezzünk értékes adatokat. Van persze több más lehetőségünk is, mindenkinek a saját szolgáltatástól és vérmérsékletétől függ csak, hogy mit szeret még használni.

De mit kezdjünk az így megszerzett adatokkal? Hogyan lesz belőlük ügyfél? Végső soron: hogyan hoz ez nekünk pénzt?

Ezek olyan kérdések, amiket nem az adatbázis megléte után kell feltenni! Ezeket a kérdéseket már akkor tisztázni kell, amikor kitaláljuk, hogy mi most majd összeszedünk felhasználókat. Azaz: a legelső lépés legyen az adatbázis építés céljának az eldöntése!

De milyen céljaink lehetnek?

Például hírlevél küldés. Azaz készítünk egy fajta hírlevelet, és mindenki ezt fogja kapni. Ilyenkor elég kérni egy e-mail címet, aztán mehet a buli, valamilyen rendszerességgel küldhetjük a híreket, amelyeket ha ügyesen írunk meg, vásárlásra, rendelésre ösztönözhetnek.

Lehet cél a hírlevél mellett az érdeklődők felmérése is. Honnan jönnek, mivel foglalkoznak stb. Ilyenkor az e-mail cím mellé kérjünk nevet, irányítószámot, és bármit, ami még érdekel. De ne kérjünk sokat! A név és e-mail mellett 3-4 adatnál ne többet. Azaz legyünk ügyesek és taktikusak, de ne akarjunk túl sokat! És főleg ne túl sok személyes adatot, inkább csak általánosabb dolgokat.

Lehet cél a jelentkezők más csatornán, például telefonon történő elérése is. Ilyenkor értelemszerűen kell kérni telefonszámot, amit aztán pl. a telesales-esek fognak használni. Hatékonyság szempontjából ilyenkor én maximum 4, de inkább 3 adat elkérését javaslom. Név, e-mail és telefonszám kell, és esetleg irányítószám - ez sok esetben segít abban, hogy ki vegye fel részünkről a kapcsolatot (ha területi felosztást használunk pl.).

Lehet cél az is, hogy a regisztrációval együtt fogyasztói preferenciát is vizsgáljunk: mit gondol a cégünkről, szolgáltatásunkról, a piacunkról az, aki feliratkozik. Ennek se szabad hosszú kérdőívnek lennie -  5-6 kérdés fölött nagy lesz a lemorzsolódás.

Sok más cél is lehet persze a fentieken túl, legyenek ezek ízelítők. Egy a lényeg: pontosan tudjuk a célunk, és annak megfelelően gyűjtsünk adatokat. Azt és csak azt kérjük el, amire szükségünk van.

Látni fogjuk majd, hogy ez jó lesz a jelentkezőknek de jó lesz nekünk is: hatékony és releváns címlistánk lesz, és valóban segíteni fog az üzleti cél elérésében!

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr82515173

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ervin d · http://kerdoiv.blog.hu 2008.06.12. 09:43:34

A véleményem szerint eleinte 5-6 adatot elkérni is sok, szerintem elég egy email-cím (esetleg egy név mellé, hogy tudjuk hogyan szólítani).

Ha már fent van a listánkon, utólag is tudunk tőle kérdezni, és ha hasznosnak találja a hírlevelünket, szívesebben is fog további adatokat megadni.

Különben lehet, hogy már az elején elriasztjuk a regisztrációtól a túl sok adattal.

piedone 2008.06.14. 23:13:08

Hát ez megint egy elég felszínesre sikerült post. Nem ártott volna picit jobban utánajárni. Az nem lehetőség, hogy pontosan tudd, hogy mire gyűjtöd az adatokat, hanem kötelességed informálni róla a potenciális feliratkozókat, hogy mire kéred el az adatukat és mire fogod felhasználni. Ha ez az ok megszűnt, meg kell semmisítened a rögzített adatokat.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.06.14. 23:32:54

piedone, most nem jogi, hanem marketinges megközelítésről írtam, és nem az elméletről, hanem a gyakorlatról.
Egyébként pedig hol szűnik meg a kereskedelmi felhasználás? A cég eladhatja, ha erre engedélyt kért, tehát akár örökké mehet. Addig, amíg a felhasználó maga le nem mondja.
De amit írsz, az igaz: a személyes adatok kezelésének az egyik alapja.

csiszi · http://emailmarketing.blog.hu 2008.06.16. 22:28:28

Mondjuk ha "csak" hírlevelet akarunk kiküldeni, akkor is baromi sokat jelentenek a plusz adatok. Akár eladni akarunk, akár bizalmat kiépíteni. Persze ehhez tovább kell lépni a statikus "mindenkinek ugyanazt" hírlevélnél, amit (még) mindenki minimum feketemágiának tart.


süti beállítások módosítása