Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Játék az élet

Címkék: onlinemarketing

2008.06.10. kedd 21:08 Konrad

Életem első webes nyereménye egy kicsi rúd Pick Téliszalámi volt, valamikor 10 éve. Arra a kérdésre tudtam a választ, hogy miért hívják "téli"-nek a szalámit. Azóta számtalan webes nyereményjátékkal találkoztam, sőt, én magam is szerveztem ilyet ügyfeleknek.

A játékok célja jellemzően egy dolog: az adatbázis építés. Lehet még lojalitás program része is persze, de ez idehaza kevésbé jellemző. Tehát ha játékot látunk (lehet nyerni valamit!), akkor általában kérnek tőlünk. Jellemzően az e-mail címünket, nevünket, egyéb személyes adatunkat. Lehet, még becsomagolják ezt az egészet valamibe, de a végső cél egy olyan adatbázis, amiben mi, feliratkozók, mint fogyasztók szerepelünk. Nem különbözik ez az egész a régi sorsjegy játékoktól, csak itt nem pénzt adunk érte, hanem a személyes adatainkat.

Amikor valamilyen adatbázis építés kapcsán felmerül a játék-ajándék ötlete, akkor általános kérdés szokott lenni: mekkora legyen az ajándék értéke, és hány darab ajándék kerüljön kisorsolásra? Azt szokták mondani, a túl nagy értékű fődíj elbizonytalanít: vajon biztos, hogy kisorsolják? Nincs ez már előre "lezsírozva"? A túl kis értékű díjak viszont nem érik el az ingerküszöböt, sok esetben ennyit nem ér meg az adataink kiadása.

A jó válasz általában a középút, valami olyan érték, ami reális a céghez és reális a kért adatokhoz. Hozzá kell tennem, hogy ez csak általában igaz: egyedi esetekben jó lehet a nagy érték és jó lehet a sok kis apróság is.

Nade. Mit adjunk? Mi legyen az ajándék? Mi az, ami kellően ösztönző? Mit szeretnek a felhasználók?

Vagy nem is jó a kérdés? Mi az az ajándék, ami nekünk, hirdetőnek jó?

Ha ajándéknak adunk valami kurrens cikket, pl. mondjuk a most oly népszerű Apple iPhone-t, akkor azok fognak játszani, akiknek kell egy ilyen telefon. Nem fogja őket érdekelni a szolgáltatásunk, a cégünk, őket a telefon érdekli. Azaz ha mi az Apple vagyunk, akkor talán érdemes ilyen ajándékot adni. Egyébként nem.

Adjunk olyat, ami a miénk. Sőt! Adjunk olyat, amit csak akkor tud felhasználni, ha rendel tőlünk. Adjunk például kedvezményt.

Hogy miért jó ez nekünk? Mert valójában olyan adatbázisra van szükségünk, amelyikben értékes - számunkra értékes - ügyfelek vannak. Ezek az emberek pedig érdeklődnek a cégünk iránt. Annyira érdeklődnek, hogy számukra számít, számukra értékes az, amit mi adni tudunk. De mások számára meg pont nem érdekes. Azaz szűrő az, hogy mit ajánlunk ajándékként.

Ha így építünk adatbázist, akkor persze kisebb lesz, mintha lapos tévét osztogatnánk boldog-boldogtalannak, de sokkal értékesebb is lesz.

Van, amikor a kevesebb jobb. Már persze akkor, ha az a kevesebb tényleg jobb.

16 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr90513696

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Online vállalkozás élete 2008.06.11. 07:36:51

Nyereményjáték dilemmaMa Bocs tegnap megjelent egy írás az egyik általunk olvasott blogon. (Mostanában szinte csak a blogokon keresztül tájékozódok a külvilágról, hogy miért jó blogot olvasni, azt majd egy másik bejegyzésben kifejtem.) Szóval az említett…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Koronix · http://otletlada.blog.hu 2008.06.10. 22:29:06

Az ajándékozás/motiválás értékének és az arra való reakcióról volt szó, ha még jól emlékszem, a kognitív disszonancia-redukciója cím alatt a főiskolán. Érdemes ismét elővenni a tankönyveket, hogy megértsük a poszt tartalmának szociális hátterét...

caféopen · http://www.onlinekkv.hu 2008.06.10. 22:37:44

Remek cikk, Konrád gratulálok a címlapos helyezésért:)

Before · http://azbeszt.blog.hu 2008.06.10. 23:23:37

Nem túl szószátyár, de a lényeg benne van. Sokszor pont az ilyen, egyébként teljesen triviálisnak tűnő apróságok jelentik a megoldást valamire!

dark future · http://www.andocsek.hu 2008.06.11. 01:10:24

Érdekes és tanulságos cikk, thx.

Denz 2008.06.11. 10:13:05

alapvetően teljesen egyetértek.
szvsz a kedvezmény jó ötlet, de nem a célcsoport szemszögéből az első játékkor. A játékot (játékokat) is érdemes hosszú távon tervezni, kapcsolatra alakítani. sokan csak sorsolnak, nyer valaki, database megvan, mehet a dm.
az első alkalommal reget kérünk, ezért én azt gondolom célszerű olyan ajándékot adni, ami tényleges, további ellenérték nélküli értéket jelent (aztamilyenmondat). értem ezalatt, hogy a kedvezmény rögtön vásárlást kér, nincs tényleges ajándék.
az első randin ismretelenül nem érdemes megpróbálni ágyba vinni a lányt. :)

vik · http://www.webshopexperts.hu 2008.06.11. 10:25:33

Nagyon jó írás! Egyik kedvenc blogom, pedig távol áll tőlem a marketing. :)

FeGa · http://www.macacademia.hu 2008.06.11. 10:26:31

Egyáltalán nem igaz, igenis tessék minél több Apple terméket felajánlani nyereményként, szóróajándéknak, mivel mi ezeket forgalmazzuk :P

piedone 2008.06.15. 13:26:43

Gratulálok az egyoldalú kommentmegjelenítésért. Ettől a blogod minősége még nem változik meg.

Milliomos Bölcsőde · http://milliomosbolcsode.blog.hu/ 2008.06.15. 14:53:20

Ha piedone nem említi, fel sem figyelek rá.
Elég sajátos helyzetnek tűnik.

piedone 2008.06.15. 16:24:36

Az, hogy kommentáltam érdemben a bejegyzést, te meg kitörölted, mert nem volt túlságosan pozitív. Ez a probléma.

piedone 2008.06.15. 19:17:16

De. Pfff... bocsánat!

dezo 2008.06.16. 22:03:22

Lehet, hogy nem ide való teljesen, de nem tudom magamat visszafogni:

www.futotuzgenerator.com/fo/

Ifj. Bekker Péter · http://www.mlmuzletek.hu 2008.06.19. 01:10:48

Köszönöm a blog bejegyzésed Kondrád !
Én is gondolkodom már egy ideje egy játékon. Csak nem döntöttem még el,hogy mi legyen a nyeremény 1db mlmuzletek -es bögre vagy 2000 ft kedvezmény a majd nem soká megjelenő könyvemből ?

Még gondolkodom rajta :-))

Verő Boglárka · http://www.onlinemarketingwelt.hu 2008.06.19. 23:31:24

Március elején írtam egy blogbejegyzést, ami a Google-ben a "nyerj laptopot" kifejezésre az első helyre került. A látogatóim 12%-a erre keresve jön az oldalra.
Ebből úgy tűnik, hogy a laptop egy olyan tárgy, amit szívesen megnyernének jónéhányan - de azt nem feltétlenül olvassák végig, hogy mit kell tenni a nyereményért. Ez elég elszomorító lenne, ha érdekelt lennék a játékban - így viszont "csak" hasznos tapasztalat.


süti beállítások módosítása