Tenderen indulni mindig érdekes dolog. Egyrészt lehet tudni, hogy pontosan mik a feltételek, aztán elvileg kisebb az esélye a "csókosnak" (hacsak nem úgy van kiírva a tender), végül ha sikerül nyerni, akkor ez egy biztos megbízás. Mert tendert olyanok írnak ki, akik tényleg komolyan gondolják a munkát.
Másrészt nem egyszerű dolog tenderen indulni. Például biztos, hogy nem vagyunk egyedül a pályán: van konkurencia. Aztán mindenféle jogos és sokkal kevésbé jogos dologra is kell tudni felelni. Például volt olyan hazai tender, ahol centire pontosan megmondták a pénz mekkora részét milyen reklámeszközre, felületre stb. kell elkölteni. Ilyenkor aztán nem elég kreatív médiatervezőnek lenni, igen sok matekozás és legalább ennyi bevállalás is kell hozzá.
Végül vicces dolog is tud lenni tenderen indulni: mindenki megkapja az összes többi induló kédéseit (és az azokra adott válaszokat), sőt, van olyan eset, ahol az is kiderül, kinek milyen hiánypótlást kell beadni. És ilyenkor bizony elgondolkodik azon az ember, hogy jónevű cégek vajon mitől olyan jónevűek, ha ilyen triviális hibákat is elkövetnek...
(Megjegyzés: az Onlinemarketing.hu Kft. idén nem indult tenderen.)
Utolsó kommentek