Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Stílusosan kellene stílust váltani...

Címkék: onlinemarketing

2008.07.25. péntek 00:48 Konrad

Mottó: Nekünk volt gyerekszobánk. Ma is ott lakunk.

Valami történik a marketingben. Mert bár a felszínen lászatra továbbra is a vacak hirdetések lebegnek, de a mély az forrong. Na nem kell megijedni, marketinges forradalmak nem lesznek - de ennek csak az az oka, hogy nincs ki megfizesse.

Valami történik a marketingben. Igaz, elég mélyen, és úgy tűnik, egyeseknek nincs türelmük kivárni, lesz-e eredménye. Vagy nem is látják a változás jelét. Így aztán a Nagy Hazai Megmondó Ikon, Tóta W. Árpád el is búcsúzott a Kreatívtól. Kár, mert igazán jó és megosztó írásai voltak. El lehetett és el is kellett rajta gondolkodni. Most majd a Kreatívon nem ír. Azért a blogja él tovább, aki esetleg hiányolná az ő baráti stílusát.

Valami történik a marketingben. Komoly és tudományos írásban emlékezik meg a Terepnapló blog a long tail-ről, az átlaggal szemben a szélsőségek (mikrocsoportok) előretöréséről. Különösen jó írás, mert hisz a kényes akadémikus nyelvezet visszaköszön benne, így volt tanáraink felé is domboríthatunk ilyen szövegekkel: Nagyon fontos, hogyha pusztán rangsorba állítunk adatokat egy hisztogrammon (pl. honlapokat látogatottság szerint), akkor az ábra természetesen soha nem fog normális eloszlásra hasonlítani!

Valami történik a marketingben. De ez nem belső okok miatt történik, hanem külső hatásra. Miközben egy új technológia, az internet, hirtelen hatalmas falatot harapott ki magának (10 év alatt lenyomta a rádiós piacot, csuhaj!), és ezen jól elrágódik a szakma - bár sokan nem képesek ezt feldolgozni, és valahogy nem ébredtek még fel -, felnőtt egy új nemzedék körülöttünk.

Okkult Ezotériában jártas feleségem azt szokta mondani, a mai gyerekek (fiatal felnőttek) indigók. Figyeljük csak:

nem értjük meg, hogy miért vannak a kommunikációs problémáik, a figyelem zavaros és hiperaktív állapotaik. Nem értjük és nem is érthetjük, hogy miért vannak 3 gondolattal előrébb az írás, az olvasás, vagy a számolás esetében, miért nincs szinkronban az agy és a kommunikáció. Miért próbálnak egyszerre több gondolatot is megfogalmazni? 

Ismerős? Sokan vannak a szakmában, akik egész egyszerűen nem képesek beleélni magukat a mai fiatalok helyzetébe. Nem, nem a harmincasok a fiatalok! Nem a "rendszerváltó nemzedékről" van szó! Hanem a mai tinikről, sőt, a még-nem-tinikről. Például a lányaimról. Akik jó esetben röhögnek a reklámokon, rossz esetben elkerülik, de egy közös van: átlátnak rajtuk.

Más stílus kell. A mai stílus, a mai hozzáállás, a mindent elborító féligazság-reklámok világa haldoklik. Ott lenn, a mélyben, persze. Nem a felszínen. A pénz és a hatalom még Brezsnyevet is életben tartotta, legfeljebb néha elemet cseréltek benne.

Ezért is sajnálom, hogy Tóta W nem ír már célirányosan marketinges-reklámos témában. Pedig szívesen elolvastam volna a tudósításait a régi rendszer széthullásáról. Írása után stílusosan: együtt nézhettük volna meg a mai reklám halálát a vendéglőből, a világ végén.

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr36584554

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vida Ági 2008.07.25. 07:28:32

Chris Andreson is megírta, vége a mainstrem korszaknak. Nincs többé popzene, popmozi, popirodalom, popmagazin, amit mindenki olvas. Itthon még egy darabig lehet húzni a nagy tévécsatornáknak a tömegeket, de egyre kevésbé a 19-49 közötti korosztály lesz az, aki nézi őket, mert a mainstreamen felnőtt generáció gyorsan 49 feletti lesz és jönnek azok a fiatalok, akik már nem az ezredszerre játszott filmeket nézik a tévén, akik megválogatják melyik zenét hallgatják, akik nem vesznek meg sokezerért egy albumot, amin csak 1-2 szám tetszik nekik, hanem letöltik a netről azt az 1-2 számot. Ez rossz a lemezkiadóknak, azoknak az előadóknak, akik csak 1 jó számot tudtak összehozni, rossz a tévécsatornáknak és mindenkinek, aki a tömegekre specializálta magát és jó azoknak, akik egyedit szolgáltatnak.
Ettől a reklám is más lesz, hiszen ha fel tudom venni a tévéből a filmet, akkor a reklámot is át tudom pörgetni.
Azok a reklámok fognak utolérni és megragadni a figyelmemet, amiken nem érzem, hogy tömegekhez szólnak, hanem úgy érzem, hogy csak hozzám. És megnő a szájhagyomány szerepe és az erre épített reklámok is.

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2008.07.25. 08:45:44

A brezsnyevi hasonlat találóbb, mint első blikkre tűnik.

A brezsnyevi rendszer lényege (a hruscsovival és pláne a sztalinival szemben) az volt, hogy a hatalom nem - az egyébként Beriját '53 késő tavaszán letartóztató - első titkár Brezsnyev, hanem Koszigin, Gromiko és - talán - Andropov kezében volt.

A rendszer fenntartásában tehát ők voltak igazán érdekeltek.

A kreatív marketinget nem nagyon volt alkalmuk kikísérletezni, hiszen a hazai '56-os eseményeket itt megélő Andropov által levont konzekvenciák még jó 20 évig doktrínaként működtek a szovjet politikában (hisz KGB-vezérként, első titkárként később döntési helyzetben volt).

Andropov felesége kisebb idegösszeomlást kapott, amikor itthon végigélte, hogy a baromi stabilnak hitt politikai rendszer napok alatt össze tud omlani. A prágai tavasznál aztán ezekből a kampányadatokból dolgoztak. El is vesztették az ideológiai alapon beszervezettek jelentős részét.

A párhuzam másik tanulsága: bármilyen rendszer erodációja megindítható, ha az ellenérdekelt fél ismeri a kreatív marketinget.

Szántó Gábor · http://szantog.com 2008.07.25. 08:57:12

Az élet minden területén, a politikában is így van, ez alapigazság: olyan, amilyent a többség megkíván/megérdemel.

Jól hangzik, hogy a következő nemzedékek egyre inkább átlátnak majd a reklámokon és egyre igényesebbé válnak, saját maguk válogatják össze amire szükségük van és energiát fordítanak az utánajárásra.

De nem hiszem, hogy olyan nagy tömegben történne majd mindez, a legtöbb ember kezét ugyanúgy "vezetni" kell majd, magyarán birkamódon fog továbbra is fogyasztani.

Szerintem inkább csak arról van szó, hogy ma könnyebb "igényesnek" lenni, könnyebb hozzáférni az információhoz és ez növeli az "igényesek" számát.

Nite · http://animecomment.blog.hu 2008.07.25. 09:02:37

szerencsére a hazug reklámokat egyre könnyebb utolérni, és mivel sokan hazudnak, az emberek bizalma áttolódik az ismerőseikre, vagy a közismerten megbízható forrásokra (mondjuk akik tesztekkel foglalkoznak). A szájhagyománnyal operáló reklámok sem lesznek sikeresek, ha nem mondanak igazat, csak a terjesztők vesztik el hitelességüket.
Másik nagy bajom a mai reklámokkal, hogy soha nem akkor és úgy kapom őket, amikor szükségem lenne rájuk. Filmeket megvágnak csak hogy beférjen a műsoridőbe a reklám? Életemben többet nem veszek olyan cuccot, de még a tévét is kiköttettem. Teleömlesztik a levelesládám szeméttel? képembe tolják az óriásplakátokat? úgy villog az indexen a hirdetés hogy nem tudok olvasni tőle? ki hiszi azt, hogy ez hasznos?
bizonyám hogy más stílus kell.

kameh 2008.07.25. 09:09:02

"Nagyon fontos, hogyha pusztán rangsorba állítunk adatokat egy hisztogrammon (pl. honlapokat látogatottság szerint), akkor az ábra természetesen soha nem fog normális eloszlásra hasonlítani!"


bocs, de aki arra rácsodálkozik (a terepblog írója), hogy egy rendezett adatsor nem haranggörbe alakot ír le, az ne írjon cikket. bahhh. szomorú ha valaki így "akar domborítani volt tanárai felé". a volt tanár helyében elsüllyednék, hogy egy ilyen gyereket átengedtem.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.07.25. 09:23:13

az miért rossz eset, ha a lányaid elkerülik a reklámot?
pontosabban kinek rossz? ugye nem a lányaidnak... :)

pollner · http://soreo.biz 2008.07.25. 09:41:07

Nem biztos, hogy Tóta távozása a Kreatívt a marketingszakma átalakulásával függ össze. A gyenge terméssel foglalkozni kénytelen kritikusok idővel besokallnak. (Említeném itt Pernye András távozását a Magyar Nemzettől, vagy a tévékritikák írását abbahagyó Váncsa István esetét.)
Persze az is lehet, hogy Tóta azért hagyja ott A Kreatívot, mert vonzóbb számára a "másik oldal", a kreatív szakma. Sajnos egyelőre - a Magyar képmesék propaganda-sorozattal - felsült.

Rá Dios 2008.07.25. 09:53:04

Gondoljatok bele, ki mindenkit kellett volna a Magyar képmesék sorozatnak megszólítania.... Minden esetleges gyengesége ellenére nekem úgy tűnt, ami benne volt, az - egyszerűsítésekkel, összevonásokkal, kihagyásokkal - korrekt és helytálló volt.
El lehet ezt mondani a közönséges reklámról, a PR-kampányok mindegyikéről?
Nem, na ugye!

devizakozep 2008.07.25. 14:16:19

"hiszen ha fel tudom venni a tévéből a filmet, akkor a reklámot is át tudom pörgetni. "

mert az elmult 20 evben ezt a videomagnoval nem lehetett ?

a rossz reklamnak, a rossz reklamozonak meg a rossz marketing fogasoknak sajnos a taptalaja a penz. a penz meg a reklamozonal van. akinel meg adocsokkentesi es/vagy brandepitesi kerdes a reklam, az siman tolja tovabb ugy ahogy eddig tolta. az ugynokseg meg orul a zsenek. tojik ra, h milyen a reklam.
nahh, szep dolog a valtozasrol vizionalni, de ebreszto barataim, ebreszto!

faktóthum · http://elsoleutes.blog.hu 2008.07.25. 15:28:05

nyilvánvaló,

*hogy érvényesül(het) - a long tail hatás bár ne felejtsük el, hogy a tetszetős elméletek, és a belőlük született monográfiák sikeresek lehetnek a könyvpiacon, de ettől még nem feltétlenül a valóságról szólnak

*hogy a szélessávú internet elterjedésével másképp és más csatornákon érik el manapság a fogyasztókat a hirdetők

csak ez nem világos, hogy mitől lenne intelligensebb ez a diszlexiás nemzedék, mint fogyasztó? úgy tűnik, amennyivel több választási lehetőségük van dönteni (életükről vagy pénzükről) az egyre körmönfontabb reklám és PR-technikák okán annál nagyobb nyomás alatt is vannak, hogy mindkettőt elcsesszék...

igorB · Http://politech.blog.hu/ 2008.07.25. 17:12:05

Abban egyetértek veled, hogy a reklám a mai formájában pusztul. Nem kell azonban ezt sem túlértékelni, ahogy áttevődött a rádióról a reklám a TV-be, úgy vándorol most tovább a net-re. Néhány év múlva meg a telefonra. Ez természetes folyamat, ahogy volt ló, majd szekér, majd gőzmozdony. Most meg autó van.

Azzal viszont nem értek egyet, hogy a fiatalok átnéznének a reklámokon. Sőt, egyre fogékonyabbak rá. Nem véletlen talán, hogy pl. a mosópor vagy konyhai tisztítószer reklámokban egyre fiatalabbak a szereplők. A régi 35-40esek helyett ma már késő 20-as vagy korai 30-asok. A tinikről meg ne is beszéljünk, ők azok, akiket igazán megfoghat egy-egy reklám. Playstation, Nintendo Wii, meg lehetne még sorolni.

Terepnapló · http://terepnaplo.freeblog.hu 2008.07.29. 11:18:49

@kameh
"bocs, de aki arra rácsodálkozik (a terepblog írója), hogy egy rendezett adatsor nem haranggörbe alakot ír le, az ne írjon cikket"

Ha már közvetve nekem címezted a fenti gondolatot.
Számodra lehet, hogy ez egyértelmű, másnak nem biztos - nem magamra gondoltam - ha csak pusztán lát maga előtt egy grafikont.
Remélem nem meglepő - ez sem - de nem mindenki kezdi el végigböngészni a tengelyeket (már ha egyáltalán van rajta megnevezés, nem csak odahánytak egy szép színes ábrát).

Azt ne felejtsük el, hogy az idézett bekezdés "csak egy blog", és nem valami tudományos folyóirat (nem mintha az lenne a non-plus-ultra).
Ennek megfelelően "bárki" olvashatja, főleg ha véletlenül tévedt oda, mondjuk a google-ből.
Ez egyébként ugyanaz, hogy valakinek nem egyértelmű a "B2B", más meg hülyének néz, ha kiírod részletesen.

A gondolat lényege egyébként az volt, hogy nem kell mindenhol long-tail-t feltételezni "ránézésre", mert lehet, hogy a háttérben egy "sima" normális eloszlás van.


süti beállítások módosítása