A nem kis vihart kavart bannerkészítéses bejegyzésem kommentjeiben felmerült az a kérdés, vajon érdemes-e egyáltalán bannert használni egy kampányban? Nézzünk néhány érvet pro és kontra!
Miért nem jó a banner:
Alacsony az átkattintási arány. Brutálisan. 1000 megjelenésből ha van 5 kattintás, az már jó. Ez 0,5 % átkattintási arány (CTR). Mert valójában sokszor van olyan eset, hogy nem ezer, hanem 10 ezer megjelenésre esik ez az 5 kattintás, azaz a CTR 0,05%. Ilyet is láttam jópárat. Ráadásul minél ismertebb egy portál, annál rosszabbak ezek az arányok. A sereghajtók között van az Index és az Iwiw is.
Miért jó a banner:
Egy jól elészített banner önmagában hordozza az üzenetet, rá se kell kattintani. Mint ahogy a tévéreklámra se kattintunk. Azaz hasonlóan hat, mint a tévéreklám: a figyelmünket leköti rövid időre, és megmarad az üzenet.
Miért nem jó a banner:
A kampányok kezelése, a mérhetőség és még egyéb okok miatt kell egy eszköz, amivel mérhetővé válik a megjelenés: ez a hirdetéskiszolgáló. Emiatt viszont elég könnyű blokkolni a hirdetéseket, azaz megakadályozni azok megjelenését. Mindössze ezekről a szerverekről történő letöltést kell megakadályozni. Népszerű segédprogramok vannak ilyen célra, de pl. az Opera böngésző gyárilag, kiegészítő nélkül is képes erre. A reklámblokkolás mértéke oldaltól függő, becslések szerint 1%-tól akár 10%-ig is terjedhet.
Miért jó a banner:
Mert mérhető, és viszonylag kis technikai tudással behelyezhető az oldalba. Ezáltal bármilyen kis oldal is képessé válik mért hirdetés megjelentetésére, ami összességében bevételt hoz. Ráadásul a jelenlegi üzleti modellek a bannerre épülnek: a hirdetési bevételek tartják el a tartalmakat, és normális mértékű hirdetési bevételt a bannerek hoznak.
Miért nem jó a banner:
Ott villog a képünkbe, zavar, lassítja a letöltést, lassítja a gépet, és különben is utáljuk.
Miért jó a banner:
Kevés olyan oldal van, ahova a látogató azért megy, hogy onnan továbbmenjen, azaz szívesen kattint bármire. Ilyen pl. a Startlap. De egy híroldalra, mondjuk az Indexre híreket olvasni megyünk. Az iwiw-re ismerősök adatlapjait nézni vagy levelezni megyünk. Nem azért, hogy elmenjünk onnan. Ezért ezeken az oldalakon a PPC hirdetések átkattintási aránya is nagyon alacsony (nemcsak a bannereké). Viszont a banner úgy adja át az üzenetet, hogy nem kell elhagyni az oldalt. A hírek mellett látjuk a reklámot is.
Lehetnek még érvek, írjátok meg, ti hogy gondoljátok?
Utolsó kommentek