Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (5) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (7) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1368) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (7) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (438) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Miért jó a banner? Miért nem jó a banner?

Címkék: onlinemarketing kreatív

2008.09.08. hétfő 20:18 Konrad

A nem kis vihart kavart bannerkészítéses bejegyzésem kommentjeiben felmerült az a kérdés, vajon érdemes-e egyáltalán bannert használni egy kampányban? Nézzünk néhány érvet pro és kontra!

Miért nem jó a banner:

Alacsony az átkattintási arány. Brutálisan. 1000 megjelenésből ha van 5 kattintás, az már jó. Ez 0,5 % átkattintási arány (CTR). Mert valójában sokszor van olyan eset, hogy nem ezer, hanem 10 ezer megjelenésre esik ez az 5 kattintás, azaz a CTR 0,05%. Ilyet is láttam jópárat. Ráadásul minél ismertebb egy portál, annál rosszabbak ezek az arányok. A sereghajtók között van az Index és az Iwiw is.

Miért jó a banner:

Egy jól elészített banner önmagában hordozza az üzenetet, rá se kell kattintani. Mint ahogy a tévéreklámra se kattintunk. Azaz hasonlóan hat, mint a tévéreklám: a figyelmünket leköti rövid időre, és megmarad az üzenet.

Miért nem jó a banner:

A kampányok kezelése, a mérhetőség és még egyéb okok miatt kell egy eszköz, amivel mérhetővé válik a megjelenés: ez a hirdetéskiszolgáló. Emiatt viszont elég könnyű blokkolni a hirdetéseket, azaz megakadályozni azok megjelenését. Mindössze ezekről a szerverekről történő letöltést kell megakadályozni. Népszerű segédprogramok vannak ilyen célra, de pl. az Opera böngésző gyárilag, kiegészítő nélkül is képes erre. A reklámblokkolás mértéke oldaltól függő, becslések szerint 1%-tól akár 10%-ig is terjedhet.

Miért jó a banner:

Mert mérhető, és viszonylag kis technikai tudással behelyezhető az oldalba. Ezáltal bármilyen kis oldal is képessé válik mért hirdetés megjelentetésére, ami összességében bevételt hoz. Ráadásul a jelenlegi üzleti modellek a bannerre épülnek: a hirdetési bevételek tartják el a tartalmakat, és normális mértékű hirdetési bevételt a bannerek hoznak.

Miért nem jó a banner:

Ott villog a képünkbe, zavar, lassítja a letöltést, lassítja a gépet, és különben is utáljuk.

Miért jó a banner:

Kevés olyan oldal van, ahova a látogató azért megy, hogy onnan továbbmenjen, azaz szívesen kattint bármire. Ilyen pl. a Startlap. De egy híroldalra, mondjuk az Indexre híreket olvasni megyünk. Az iwiw-re ismerősök adatlapjait nézni vagy levelezni megyünk. Nem azért, hogy elmenjünk onnan. Ezért ezeken az oldalakon a PPC hirdetések átkattintási aránya is nagyon alacsony (nemcsak a bannereké). Viszont a banner úgy adja át az üzenetet, hogy nem kell elhagyni az oldalt. A hírek mellett látjuk a reklámot is.

Lehetnek még érvek, írjátok meg, ti hogy gondoljátok?

38 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr6654510

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Propeller 2008.09.08. 22:41:42

Miért jó a banner? Miért nem jó a banner?A nem kis vihart kavart bannerkészítéses bejegyzésem kommentjeiben felmerült az a kérdés, vajon érdemes-e egyáltalán bannert [...]

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bunk0 2008.09.08. 21:10:24

Nem sokat ertek a marketinghez, de valami olyasmit lehet megfogalmazni, hogy a banner a "markanev" ismertseget teremti meg-tartja fenn, hasonloan a tevereklamokhoz. Csak akkor hatasos, ha hatalmas tomegben erkezik, ejjel-nappal a csapbol is az folyik, szoval ezt csak a nagy multik engedhetik meg maguknak, akik mindenkinek eladhato cuccot hirdetnek (a rossz celzas es alacsony kozvetlen hatekonysag miatt), pl Coca-Cola. A specializalt termekek es a kkv-k szamara tokeletesen hasznalhatatlan, de azoknak ott van a sokkal hatekonyabb szoveges hirdetes. Szvsz a kerdes nem az, hogy a banner jo vagy rossz, hanem hogy kinek es hogyan eri meg hasznalni. Kihalni nem fog mert egy bizonyos szerepkorben jol mukodik, de alaposan merlegelni kell a hasznalata elott ...

ElChe · http://bigblue.reblog.hu/ 2008.09.08. 21:18:49

Szerintem nem mindegy, hol van az a banner elhelyezve.

kalman51 2008.09.08. 21:19:31

jó mert:
a banner-ban mozoghat, vibrálhat és akár hangos is lehet a tartalom

nem jó mert:
a banner-ban folyamatosan mozoghat, szemet bántóan vibrálhat és akár irritáló-hangú is lehet a tartalom

OkoskaTo:rp 2008.09.08. 21:25:42

Olyan statisztikád nincsen, hogy adott oldalakon (tehát ugyanazon a lapon) milyen arányban vannak blokkolva az egyes bannertípusok? Én pl. egy általam támogatni szánt lapon kizárólag a villódzó flashes fostalicskákat szűröm. Az ottani hirdetésszervezőknek több eszük van, így a statikus GIFes reklámjukat többen látják.

merQree 2008.09.08. 21:36:41

Nekem az AdBlock megoldja a problémáimat, így nem tudom milyen hirdetésekről szól a cikk...
Amit kiszűr, azzal úgy vagyok, hogy biztos nem véleltlenül került a "kukába" :)

ElChe · http://bigblue.reblog.hu/ 2008.09.08. 21:37:01

A blokkolás szerintem nem tényező. A tipikus hirdetés nem az olcsóbb árakat sok-sok órán át felkutató netgurukat célozza, akik jellemzően a hirdetést is blokkolják. Az emberek többsége azt se tudja, hogy létezik ilyen technika, és igazság szerint éppen úgy elfogadják a bannert, mint a tévéreklámot ami megszakítja a filmet, vagy az ezerforintos mozijegy mellé "ingyen" kapott reklámblokkot.

whiteCat 2008.09.08. 21:37:51

Speciel én blokkolom mindet :)
Nem érdekelnek sem a TV, sem egyéb reklámok. Magam is el tudom dönteni mire van szükségem, nem kell meg mondja nekem azt más. Főleg nem egy banner.
Készülő weboldalamon egy darab nem lesz, viszont hasznos tartalom az igen :)

TBC 2008.09.08. 21:41:37

Jó kis összefoglaló. Persze a banner sikere nagyban függ egyrészt a megjelenésétől, és itt épp hogy nem a csillivilli vakító vacakokra gondolok. Egy ízléses banner még javíthat is az oldal kinézetén. Mésrészt sokat segít, ha célzottan tudunk hirdetni. Pl. ha valaki női epilátort hirdet, nem biztos, hogy a totalcar.hu a legmegfelelőbb hely erre. :-D

imperatissimus 2008.09.08. 21:53:43

hello,
jól összefoglalta a cikk a banner reklámok lényegét: forgalomépítésre nem, sokkal inkább imázsfejlesztésre használható, mint az offline kampányok java. Egy mellékes megjegyzés: senki nem szereti a reklmámokat, de ezek nélkül nem működne a média, nem kapnánk független híreket (Index) vagy online játékokat. Szóval, hátrébb az agarakkal, a banner olyan, mint a tökfőzelék: ha jól van elkészítve, mennyei élvezet, de ha el van cseszve, okád tőle a menzai nép.

Gonzado 2008.09.08. 22:09:44

én szeretem a bannereket. jobbára. sokszor feldobják az oldalt, színes és szagos lesz tőlük a netttt.
csak a beúszó -ugráló -eső -guruló izék nagyon idegesítőek. ki az, aki nem egyből a bezárást keresi? úgyértem az már az a szint, amikor nem tiszteljük az olvasót, hogy kíváncsi-e ránk. Az index cikkmegszakítós módszere még határeset.
szerintem hamarosan trend lesz, hogy az oldal dizájnjába illő bannereket tesznek ki. Mint egy magazinban.

Host 2008.09.08. 22:14:44

Index=független hírek?
:)

ElChe · http://bigblue.reblog.hu/ 2008.09.08. 22:26:07

Vacak duma, hogy "nem érdekelnek a reklámok", nekem speciel nem jutna eszembe reklámok (számomra a fotós cégek által így-úgy szponzorált cikkek is azok, mondjuk) nélkül mondjuk DSLR-ek közt nézelődni. De persze aki azt se tudja, mi az a reklám, az nyilván azt sem tudja, mi mondjuk az eeePC. Milyen új filmek vannak a moziban. És így tovább.
Hacsak nem "független" portálok híreit olvassa, hehe. Szóval én épp most vásárolni akarok magamnak valamit, szaklapokban olvasgatok, és pont véletlenül pont ott egy banner a számomra szimpi dolgot kínálja jó áron, miért ne nézném meg? Ezt én nem érzem cikinek. Vagy valaki, aki minden reklámot blokkol, de idejön, és mond valamit. Minek? Azt se tudja, miről beszél, nem is látja őket.:) Miközben persze maga ez a blog is jó kisérője Konrád tevékenységének. Nem villog, nem flash, de nem is haszontalan.

.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.09.08. 22:41:57

Én a szöveges "banner"-t preferálom. Persze a grafikusnak megvan az az elnye, amit írtál, hogy önmagában hordozza az üzenetet. Nekem azért szimpatikusabb a nálad alul futó etargetes szöveges változat.

A másik, ami még gáz lehet, ha a honlaptól teljesen elütő (disszonáns, idegesítő) vagy nagyon beleolvadó (észrevehetetlen) banner van elhelyezve.

Ettől már csak a tartalomnak álcázott szöveges banner az idegesítőbb és feleslegesebb. Valahol láttam olyan szkriptet, ami a google hirdetésekről leszedi a "google hirdetés" vagy annak bármilyen nyelvű változatát. Onnantól nehéz kitalálni, hogy az vajon hirdetés-e vagy sem.

cégalapító · http://cegalapitas.blog.hu 2008.09.08. 23:02:54

Ez már érdekesebb téma. Szerintem mind szövegesnek, mind grafikusnak meg van az előnye és hátránya. Ma már nem nagy kunszt megcsinálni, hogy ne lehessen filterezni, csak ugye akkor nehézkes a webaudit is.
A www.jateklinkgyujtemeny.hu oldalamat gyúrom épp mostanában, és azt vettem észre, hogy sokkal több az átkattintásom a szebb grafikus hirdetésekre, mint a szövegesre. A blogomon (cegalapites.blog.hu) ezek után is meghagytam szöveges hirdetést. Itt a célközönség jóval szűkebb, de az átkattintási arány még is jobb, mint a játékoson, valamint többet is fizet.

lifelike 2008.09.08. 23:06:06

nem ertem ezt a bejegyzest
kinek szol ez? szakmabelieknek? mert nekik nem mond semmi ujat
a felhasznaloknak? mert oket meg nem erdekli, max hozzaszolnak, hummognek, de leszarjak
namind1, csak index cimlapon volt, azt hittem erdekes lesz, tanulok valamit
de nem

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.09.08. 23:20:01

Hannibal, ez jó :)
lifelike: ezt is, mint a legtöbb bejegyzést magamnak írtam.

gary hoon · http://rabszolgasors.blog.hu 2008.09.08. 23:33:20

Ha a főnök azt mondja banner kell, akkor banner kell.

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2008.09.09. 00:06:57

Szakmabelinek is mond valamit lifelike. Mégpedig azért, mert a szakma folyamatosan változik. Mint ahogy a banner szerepe és funkciója is átalakult, és a használata is átsúlypontozódott (ej de szép szó) az utóbbi időben.
Aztatat olvastam tegnap a WebSiteMagazin-ban, hogy pölö az arcképeket tartalmazó bannerek produkálják a legnagyobb kattintási eredményeket. Mit gondoltok, tényleg így van?

balage · http://www.datecafe.ie 2008.09.09. 01:52:41

kicsit amatőr leszek: hogyan kell egyáltalán bannert csinálni? én kezdő netes vállalkozó vagyok és érdekel. pl nem tudom egyáltalán érdemes-e valóban szórakozni vele, vagy inkább másként reklámozni magam a neten, pl vannak-e netes reklámkampányokat lebonyolító cégek, amik kkv-nak is megfizethetők

Vérnűsző Barom 2008.09.09. 03:41:40

Lifelike-nak nagyigazsága van, ugyanis elég suta a kérdésfeltétel így, ebben a formában. Nem a banner, mint eszköz jósága, vagy nemjóséga a kérdés (hacsak egy potenciális megrendelő nem pont így tette fele, és azt kell neki megválaszolni), hanem a felhasználásának módja, elhelyezése, tartalma, kialakítása és a hirdető személye a meghatározó.
Azaz egyszerűen meg kell találni a megfelelő hirdetési formát, módot, és azt a kívánt célnak megfelelő módon tálalni a célközönségnek.

Lehet, hogy az egyik esetben nem jó az adott banner az egyik oldalon, miközben simán hatásos egy teljesen másikon.

Tehát nem egy mindent megváltó, vagy lealázó lehetőség, hanem egy a sok eszköz közül, amit a marketingvilág használhat.

Hogy jól, vagy rosszul, azt már nem szerencsétlen banner léte, hanem a megrendelő és a kivitelező együttes munkája, hozzáértése, és persze a rendlkezésre álló pénze dönti el. Így, együtt.

Garynek meg pláne. Sajnos... Ha a megrendelő hallotta a szomszéd ügyvédtől kutyasétáltatás közben, hogy banner kell, mert az a tutiság, akkor a reklámipari szakember ott zöldülhet meg, akkor se fog neki hinni a T. Megrendelő, és banner kell, és oda, ahova a mondja, függetlenül attól, hogy van-e annak értelme.

Balage, te szerintem egyszerűen hazudj, miközben csendben utánaolvasol a témának, összeveted az infókat, leteszteled őket, használod azt, ami számodra épp akkor beválik, és egyszercsak már nem is leszel kezdő netes vállakozó..
Vagy gátlástalanul hirdess mindenhol, ahol lehetőséged van rá, de akkor is jegyzeteld, melyik, honnan, milyen hatásfokkal működik, de olyat, mint fentebb soha, semmilyen körülmények között ne írj le. Publikusan meg pláne ne. ha bármilyen szinten, akár csak nyomokban beazonosítható vagy, akkor meg végképp ne.
Magánbeszélgetésben, régi havertól, egy-két-sok sör közben a megfelelő pillanatban esetleg kérdezhetsz ilyesmit, de máshol sose. Ahol valamilyen formában fizetned kell érte, meg végképp ne...

Vagy válts szakmát, de mielőbb. Mielőtt beleölsz egy rakat pénzt, és bebukod az egészet...

kpityu 2008.09.09. 06:29:41

Az animált banner hülyeség. A statikus még elmegy. A legtöbb hirdetés amire eddig kattintottam a google oldalsávján volt, mert általában passzoltak a kereséshez és nem idegesítettek. Név/link és pár soros leírás. Ennyi.

én 2008.09.09. 07:24:28

Bannereket blokkolom, szöveges hirdetésre nem kattintok, google szponzorált linkeket lemásolom új tabra, hogy ne számolhassák a kattintást. Gonosz vagyok.

auslander 2008.09.09. 07:24:29

Barmilyen weboldalra is megyek, az oldalra vagyok kivancsi nem egy nyomi bannerra..Tv-t is azonnal atkapcsolom ha reklam van...vagy nem is nezem egyaltalan. Nem vagyok ellene sem a bannernak, sem a reklamnak. De nagyon eroszakossa valtak, borzasztoan idegesitoek, egy ezrelekuk talan amiben erezheto a kreativitas, van benne humor, van ami megfog. A tobbi csak a zsirosagyu marketingesek agyburjanzasa.

Bocsi sracok, de ha valami szar az szar!
Akinek meg tetszik........

Géza 2008.09.09. 08:57:24

De van ízléses formája is ennek, statikus kép, 120x90 pixel, 80 karakternyi szöveg, decknetwork.net

Márketinges · http://www.sonkolytamas.hu 2008.09.09. 10:13:55

Az emberek azokat a reklámokat utálják, amik nem nekik szólnak. Ha mondjuk fényképezőgépet akarok venni, akkor minden fényképezőgépes banner-t megnézek, többnyire rá is kattintok; de fényképezőgép-vadászat előtt és után csak idegesítenek ezek a reklámok.

Szerintem effektívek a lap.hu oldalakon elhelyezett tematikus banner-ek. Olyasvalaki megy egy adott lap.hu -ra, akit érdekel a téma, de még mielőtt bogarászna a több száz linksor mélységeiben, egyszerűbb rákattintania a csili-vili és témába vágó banner-re.

Célzott marketing rulez. Csak nehéz...

Gál Kristóf · http://www.primodesign.hu/blog 2008.09.09. 10:45:57

én: ezzel (a Google link kimásolással) lehet, hogy épp a hirdetőt szivatod (aki elvileg kímélni akarsz a költségektől, ha jól értem), mert így torzítod a statisztikáit :) (ha pl épp vásárolni fogsz, akkor azt nem fogja az Adwords "számlájára írni")

VB 2008.09.09. 13:10:28

Hasznos kis összefoglaló.
Mielőtt elsikkadna, kedves reklámutálók, megismétlem: ti (is) azért kapjátok az ingyenes tartalmakat, mert valakik *helyettetek* kifizetik annak előállítási költségeit!
Amúgy meg, mint médiatulajdonos mondom: van pozitív változás, minőségben. mennyiségben is, de sajnos van egy pont, amikortól nem szólhatok bele, hogy esetleg az oldalamat elrondítja-e a banner, mert a megrendelő fizeti ki. Az oldal designjával harmonizáló bannerrel az a baj, hogy nem venni észre, a hivalkodóval meg az, hogy hivalkodó. Nehéz eltalálni az arany középutat, sajnos, és hiába jó a grafikus, ha az ügyfél makacs (nem akartam más szót használni).
Egyetértek: az a reklám a jó, ami rákattintás nélkül is hordozza az üzenetet.

Balee · http://b2bonline.blog.hu 2008.09.09. 13:28:15

Nekem a kedvencem az, ahogy a fejlődés megállíthatatlanul halad előre. Ennek fényében az Outlook 2007 nem játssza le az animált gif-eket. Ergo hírleveles mozgó banner jócakát, ha az Outlook 2007 még nagyobb teret nyer el a piacon.

Breem 2008.09.09. 13:55:08

Meglepő, hogy hány "én nem nézek reklámokat, tiltok mindent, tévét sem nézek, stb." kommentelő van. Pedig ez egy marketing témájú blog. Vagy az unatkozó középiskolások is téged olvasnak már Konrád?

Aki egy kicsit is konyít a témához, az jól ismeri azt a tényt, hogy a "reklám közben kikapcsolom a tévét" emberek is ugyanúgy megveszik azt a terméket, csak legfeljebb fáj nekik beismerni, hogy hatással volt rájuk.

A bannerrel kapcsolatban úgy gondolom jó szempontokat vetettél fel Konrád, kár hogy deviza ezt félrevitte az "Én ócsón is megcsinálom, mert én vagyok a Jani." megjegyzéseivel. (Megj: Az ilyenek kérdezik a haverokat, hogy nem tudnak-e neki valami értelmes munkát)

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2008.09.09. 18:36:03

Nem tudtam róla :-).....de megnéznén a lapját. Jók lehetnek a tanácsok. Úgy látszik bárki webmarketinges lehet már.

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2008.09.09. 18:43:43

Amúgy kösz a gyanusítást :-), ronda egy pofám lehet az oldalamon ha egyből asszociál a monogram egyezés alapján. Elmegyek plasztikai sebészhez. Errefelé nem hallottunk aról, hogy új szereplője lenne a webmarketing tanácsadói piacnak, de lehet, hogy valamilyen cégnéven, vagy még valószínűbb, hogy név nélkül űzi. Vagy az újságíró írt hülyeséget.

devizakozep 2008.09.09. 20:49:30

monogram , tagbaszakadt rovidhaju ficko, webmarketinges oldallal gyorbol. ennyi egyezik -a cikk alapjan persze. bar siman lehet veletlen is vagy akarmi. amugy csak egy artatlan kerdes volt :-)

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2008.09.09. 20:57:19

devizakozep: nincs gond, egyáltalán nem dühösen írtam. :-)

orczy 2008.09.09. 22:02:32

Emlékszem, amikor az első Pókember film megjelent, csináltunk rá egy windows alertes bannert, 26% körül volt a kattintási aránya. Azt hittük megzavarodott az adserver, de nem... :-)

Régi szép idők :-)

lovaszij · http://kalauz.hu 2009.02.10. 10:28:55

A bannert szinte mindannyian utáljuk. A népek pedig több-kevesebb arányban kattintanak rá, a hirdetők hisznek benne, fizetnek. Ezért aki bevételt akar, kénytelen bannert is elhelyezni a honlapján. De nem biztos, hogy a csili-vili, mozgó, villogó, hangos banner az eredményes. Kísérleteztünk a www.kalauz.hu cégkereső portálon egy statikus képbannerrel (a Helen Doron gyermek-nyelviskola hálózatot reklámozza). Havi 100 000 megjelenés 5500 átkatitntást hozott a Helen Doronnak. Ez elég szép arány. Talán azért, mert nemcsak nagyméretű, hanem nyugodt állókép, ami nem idegesíti fel a látogatókat.


süti beállítások módosítása