Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (436) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Budapest is vidék

Címkék: onlinemarketing

2008.10.07. kedd 22:37 Konrad

Hajlamasok vagyunk Budapestet úgy kezelni, mint egy egység - egy város, egy lakóterület, amit egyben célozhatunk. Ez úgy nagy általánosságban igaz is, de lássuk, mi van akkor, ha megkapargatjuk a felszínt!

Először is, mára Budapest közlekedesé egy kihívás. Konkrétan simán elutazgat az ember 1-2 órát napközben, hogy A-ból B-be jusson. Azaz hiába van egy bolt Budapesten - ha az tőlem 60 perc autóval, akkor inkább elmegyek egy olyan kisvárosba, ami csak 30 perc autóval. Azaz óbudaiként nem vagyok célcsoportja egy Pesti úti csempeboltnak - alap esetben. Ahhoz vagy nagyon olcsónak, vagy nagyon exkluzívnak kell lennie, hogy legyen kedvem autózni csak oda 50-60 percet. Tömegközlekedve pedig még több idő.

Ugyanígy igaz az is, hogy kedvenc pizzériám csak ezen a környéken pizzéria. A XII. kerületbe például már nem szállítanak.

Budapest sok kis lokális piac, sok kis szereplővel. De egyelőre csak egy olyan megoldást tudok, amelyik segít az ilyen fajta elérésben, ez pedig a regisztráción alapján történő kerületre való célzás (van ilyen megoldás az ETARGET-ben is, ha az Iwiw-en vagy a MyVip-en akarok célozni általános linket).

Ugyanakkor a fővárosban interneteznek a legtöbben, itt 66%-os a penetráció a 15+ -os korosztályban (NRC, 2008. első félév). Ez praktikusan 1 millió körüli embert jelent. Akik sok esetben lokálisan, kerületi, illetve területi szinten mozognak. Az ő pontos elérésük lehet olyan részpiac, amivel sok-sok kis és közepes vállalkozást lehetne rábeszélni az internetes hirdetésre.

Sajnos az egyik legtriviálisabb megoldás, az IP cím alapján történő célzás sem tud elég pontos lenni. Mert bár elvileg lehetne lokalizálni a központokat, de ilyen valódi, működő adatbázisról nem annyira tudok, másrészt a technikai határok nem feltétlenül fedik a fogyasztói határokat.

Száz szónak is egy a vége: Budapest ország sok kis vidéki városból áll. A pontos célzáshoz a jelenlegi technika legalábbis szegényes. Igazán jól pedig egyébként is a mobil marketinget lehetne itt használni. De ez már egy másik történet.

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr58702063

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2008.10.08. 07:31:25

Tokyo-ban ez a méretek miatt ugyanígy probléma volt, de megoldották. El sem tudom képzelni, hogy techniailag milyen módon, de úgy kaptam internetezés közben reklámokat(különbüző weboldalakon) bizonyos árucikkekről, vagy szolgáltatásokról, hogy egy boxban megjelent a reklám allján annak a terméknek a hozzám legközelebb eső beszerzési helye. Ugyanígy volt a TV-reklám esetében is. Gondolom valahogyan a kábelszolgáltató valamilyen adatbázisát használva a képernyő legallján egy keskeny feliratcsíkban a reklám alatt (pl. kaja reklám esetén) láttam, hogy a lakóhelyemhez közel hol tudom ezt a holmit megvenni. Szerintem a mi szigorú adatvédelmi törvényeink miatt ennyire célzott reklámozásra nem is számíthatunk. Apró példa a különbözőségre: Angolt tanítottam japán tizedikes kölyköknek egy iskolában, megkéreztem az iskolában, hogy bekérhetem-e a mailcímüket, hogy piszkálgassam őket a tananyaggal, és erre a kezembe nyomták a teljes adatlistájukat lakcímmel, mailcímmel, szülő nevével, munkahelyével, mindennel. Engem negyon nagyon érdekelne, hogy magyarországon hogyan lehetne szűk terület-specifikus reklámozással dolgozni az interneten. Folyamatosan keresem erre a megoldást, de falak..falak...falak....

Oszti 2008.10.08. 08:04:31

Magyarországon az IP címek kiosztásával vannak problémák.
Azért akadnak olyan szolgáltatások, amelyek már megyére be tudják lőni, hogy hol helyezkedsz el. Ezek közül a legjobb szerintem:
www.maxmind.com/app/mylocation

2008.10.08. 08:14:38

van olyan ff plugin, ami a géphez kapcsolt gps egység jeleit adja át a szervernek, vagy bárminek, így ez a probléma nem van. node ez meg adatvédelmileg ugye aggájos. de olyent még nem nagyon láttam, hogy csak nekem tetsző termék lenne reklámozva. google ugye piszok közel áll ehhez hogy megtegye, lekövet mindenfelé, tudhatja mire gerjedek...

Peti · http://geospace.hu 2008.10.08. 09:57:08

Ez eppen most jelent meg: labs.mozilla.com/2008/10/introducing-geode/
Meg van mar Fire Eagle meg guglinak Geolocation APIja. Szoval egy par ev es talan megoldodik ez a problema.

Raha · http://www.jabjab.blog.com 2008.10.08. 10:50:09

Egyszer írtam erről, de a másik oldalról.
Vagyis a Google rendszere fél Magyarországot Budapestnek veszi, de nem a saját hibájából, hanem mert zavaros az IP tartományok kiosztása a netszolgáltatók között.

A lényeg hogy Budapest ennek okán több célzott reklámot kap mint ami "járna", hiszen sokszor a hirdető hiába szűr Veszprém és környékére, amikor Budapest is benne lesz...

jabjab.blog.com/1940087/


süti beállítások módosítása