Egy-egy tévéreklámnál teljesen természetes dolog, hogy tudjuk (tudhatjuk) ki készítette. Sőt, reklámversenyeket lehet nyerni egy-egy jól sikerült filmmel. Persze vannak olyan reklámok, amik inkább ár vagy terméktájékoztatók, és "nem rakják ki az ablakba" az ügynökségek, de szerencsére vannak olyanok is, amik - teljes joggal - sikert aratnak művészi szemmel is.
Emiatt egy-egy tévéreklámnak értéke van: legalább annyira fontos egy kampányban, hogy ki és milyen klippet forgat, mint az, hogy hol vásároljunk megjelenési helyet. Persze az ilyen jellegű reklámfilmekre pénz is van, nem ritka a 20-30 milliós budget sem.
Arra gondoltam, hogy a bannereknek is kellene egy magasabb presztizst adni, és ezt azzal lehetne kezdeni, hogy az összetettebb, jobb, szebb, érdekesebb bannereket nevesítsék a készítők. Persze ehhez az is kellene, hogy az internetes hirdetés ne valami offline film átirata legyen, hanem valóban kreatív, interkatív megoldás. (Ír erről Rabbit is, más szemszögből, kötelező olvasmány!)
Persze vannak időnként sajtóközlemények, hogy egy-egy kampány kreatívjait melyik ügynökség készítette, de én ennél tovább lépnék: tudni szeretném a kreatív tervező, a grafikus, a programozó nevét is - azaz jó lenni látni, milyen versenyképes csapatok vannak a hazai online piacon bannerkészítésben.
Ha ez kialakulna, akkor lenne értelme banner versenyt is szervezni évente, ahol bizony megbecsült eredmény lehetne egy-egy díj.
Utolsó kommentek