Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Le az unalmas bannerekkel!

Címkék: kreatív

2008.11.27. csütörtök 16:54 Konrad

Egy-egy tévéreklámnál teljesen természetes dolog, hogy tudjuk (tudhatjuk) ki készítette. Sőt, reklámversenyeket lehet nyerni egy-egy jól sikerült filmmel. Persze vannak olyan reklámok, amik inkább ár vagy terméktájékoztatók, és "nem rakják ki az ablakba" az ügynökségek, de szerencsére vannak olyanok is, amik - teljes joggal - sikert aratnak művészi szemmel is.

Emiatt egy-egy tévéreklámnak értéke van: legalább annyira fontos egy kampányban, hogy ki és milyen klippet forgat, mint az, hogy hol vásároljunk megjelenési helyet. Persze az ilyen jellegű reklámfilmekre pénz is van, nem ritka a 20-30 milliós budget sem.

Arra gondoltam, hogy a bannereknek is kellene egy magasabb presztizst adni, és ezt azzal lehetne kezdeni, hogy az összetettebb, jobb, szebb, érdekesebb bannereket nevesítsék a készítők. Persze ehhez az is kellene, hogy az internetes hirdetés ne valami offline film átirata legyen, hanem valóban kreatív, interkatív megoldás. (Ír erről Rabbit is, más szemszögből, kötelező olvasmány!)

Persze vannak időnként sajtóközlemények, hogy egy-egy kampány kreatívjait melyik ügynökség készítette, de én ennél tovább lépnék: tudni szeretném a kreatív tervező, a grafikus, a programozó nevét is - azaz jó lenni látni, milyen versenyképes csapatok vannak a hazai online piacon bannerkészítésben.

Ha ez kialakulna, akkor lenne értelme banner versenyt is szervezni évente, ahol bizony megbecsült eredmény lehetne egy-egy díj.

18 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr70791684

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rabbit · http://rabbitblog.hu 2008.11.27. 16:57:11

Így aztán jól le lehet vadászni a tehetségeket :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.11.27. 16:59:03

De legalább tisztességes pénzeket is kapnának.

Zazie · http://criticalmiss.blog.hu 2008.11.27. 18:03:34

Rabbit, pont erre gondoltam én is. :) Egyébként én egy banner art versenyben is benne lennék, bár az más tészta.

rrd · http://webmania.cc 2008.11.27. 18:27:40

Ezt jó lenne teljes website programozókkal is eljátszani. Kíváncsi lennék pér állami portál alkotójára... :P

joe 2008.11.27. 19:28:17

Hazai viszonyok között ezt elég nehezen tudom elképzelni, bár támogatnám. Általában a kreatívra semmi idő nem marad, a média sem egyeztet, csak foglal. Egy-két nap alatt le kell darálni.

EasyFriend 2008.11.27. 19:34:31

Ez szerintem amiatt utópia, hogy ügyfélrészről szerintem semmi érdeklődés az érdekesebb dolgok iránt (ahogy Rabbit kommentjeinél is írja valaki). Állítólag már offline-ban is komoly küzdelem egy ügyfelet rávenni, hogy kipróbáljon valami rendhagyóbb dolgot - gondolom, ezt négyzetre lehet emelni az online kreatívok esetében.

joe 2008.11.27. 19:50:18

EasyFriend:
A legtöbb ügynökség sem szokott olyan nagyon erőlködni, hogy meggyőzze az ügyfelet.

Cyber CheGuevara 2008.11.27. 20:17:37

Szia Konrád!

- Banner és készítője problémára: Van ilyen platform. A Nagy "Karitatív" könyv. Abba ugye bele lehet tenni, hogy az adott kampányt ki jegyzi névvel kreatív igazgatóval, designerrel, satöbbivel. A gond az, hogy ezeket a koncepciókat egy csapat találja ki, és általában nem annak a nevét írják a nagy könyvbe, aki kitalálta, hanem pl. aki a könyv megjelenésekor még a cégnél dolgozik. :D

- A sitok esetében ez már ugye többé kevésbé megoldott. A forráskódba jól beleírják a készítő cég nevét. Már aki... Lehetne ugyanezt alkalmazni, hogy a banner forrásába beletenni ezt az infot. Te meg, aki szemléled az ő munkáját, és nagyon - de nagyon kíváncsi vagy rá, hogy ki pattintotta össze, akkor leszeded a flasht a siteról, visszafejted, és ha szerencséd van, akkor látható lesz a keresett adat. Vagy nem. :)

- Anno, még mielőtt Kaszás Gyuri bácsi még nem a Neonál dolgozott, beszélgettünk erről a "ki csinálta?" kérdésről. Persze akkoriban még a billboard volt a menő. Beszéltük, hogy az üf. nem engedi feltenni az óriásplakátra a készítő ügynökség nevét/logóját. (Akkoriban a web még nem volt annyira mainstream) Azért nem engedi, mert hogy nehogy már az ő pénzén reklámozza magát az ügynökség. Jogos... Erre mondta Gyuri bá', hogy miért rossz az az üf.-nek, ha az ügynökség büszke arra amit csinált? Ez is egy pont. Aztán el is tűntek ezek a készítői infók a plakátokról. Az erősebb kutya tipikus esete.

Na csak ennyit szerettem volna mondani.
Hello,
Én

ave 2008.11.27. 23:22:01

Mennyi ideig csinalnak egy atlagos bannert?
A megvalositas csak ido kerdese, az otlet a lenyeg.

A Tesco akcios magazin, cipobolt szorolap keszitoire nem vagy kivancsi?


Szerintem a bannergyartas munka, nem muveszet.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.11.27. 23:36:25

ave, van ilyen is és olyan is. Van, aki csak gyárt bannert. Olyanok is, már elnézést. És van, aki fordít rá energiát. Azok meg sok esetben hasznosak és valóban hoznak eredményt. De amíg nincs igény a tescogazdaságosnál jobb bannerre, addig nem is lesz jobb... Pont az lenne a lényeg, hogy legyen érték a jó banner, azaz legyen rá igény, hogy értékes banner készüljön.
De ez ettől még munka, mint ahogy egy reklámfilm is munka.

Zsuzsanna · http://webdesigner.blog.hu 2008.11.28. 08:31:20

Melyik nevet szeretnéd tudni? Aki a konceptet kitalálta, vagy aki a kreatívot készítette, vagy aki mindezt bannerré összerakta, esetleg aki a mutációkat mégolcsóbbért? :)

b0risz · http://zahar.blog.hu 2008.11.28. 09:45:58

"Egy-két nap alatt le kell darálni. "

bár úgy lenne!
én (többek közt) két, ügynökségi melókat is végző webes cégnél dolgoztam, az egyiknél még 2001-ben, a másiknál meg 2006-tól idén nyárig, és mindkettőben 2 órám volt egy banner elkészítésére (a mutációkra még kaptam plusz 1-1 órát). egész egyszerűen azért, mert a bannerért kapott pénz, meg az órabérem, meg a haszon, meg a satöbbi miatt ha többet foglalkoztam vele, már nem volt nyereséges.

2 óra. kitalálni, megcsinálni.

csiszi 2008.11.28. 10:49:00

Mondjuk egy offline kiadványnál (újság, könyv) is van felelős szerkesztő, kiadó, korrektor, stbstb. Sőt, az újságot ráadásul kiadás előtte be is kell jegyeztetni (kultúrális örökségvédelemnél vagy hol).

Ennyi erővel lehetne csinálni egy oldalt, ahova fel lehet (kell?) tölteni a bannert, megadni a készítőket (koncepció, programozás, design, account), dátumot, megjelenésszámot, cégneveket.
Kapna egy automatikus sorszámot, amivel lehetne rá hivatkozni. Megjelenési lehetőség az ügynökségnek, a készítőnek és összehasonlítási lehetőség a piacnak.

Most alakult az IAB, tökéletes projekt nekik - gyorsan kivitelezhető, mégis látványos eredménye van.

Zsuzsanna · http://webdesigner.blog.hu 2008.11.28. 10:50:20

zahar: Ez meg a másik. Sosem értettem, hogy a sokszor milliós bannerhelyeket megfizetik, magára az eszköz elkészítésére meg sosincs se idő, se keret - pedig, ha a banner szar mit ér az egész...

b0risz · http://zahar.blog.hu 2008.11.28. 11:03:34

ja, de hát hiába jártattuk a szánkat, mi ehhez nem értünk...

hungarianmodels.hu · http://www.hungarianmodels.hu 2008.11.28. 12:53:22

szerintem egy bank nem nézné jó szemmel ha a banner alján ott viritana : made by Kis Pista:)vagy az ügyfeleket nem az ajánlat hanem a banner készítője érdekelné, meg amugy sem a minőség érdekli őket, hanem hogy nagy legyen, villogjon mint a karácsonyfa és olcsó....de a verseny nem rossz ötlet...

tsabeeka · http://blog.tsabeeka.hu 2008.11.29. 14:33:09

szerintem ez csak a szakmát érdekli, ott meg - ha nagyon akarja valaki - elég hamar ki lehet deríteni a névsort. sem a megrendelőt nem érdekli, sem a bannerhely tulajdonosát, az olvasókat/júzereket meg végképp nem. abszolút irreleváns információ. esetleg kódból kinyerhető, de amúgy láthatatlan infóként lehetne jó, de akkor sem a konkrét személyek, hanem a cég neve. már csak azért is, mert ha a cég alkalmazottjaként csinálja, akkor az a cég terméke akkor is, ha értékes meg akkor is, ha "szokásos, sablonos".


süti beállítások módosítása