Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (436) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Banner formátum, 1. rész: a gif

Címkék: kreatív banner hónap

2009.01.14. szerda 21:14 Konrad

Manapság a bannert mindenki a flash technológiával azonosítja, pedig ez egy olyan általánosítás, ami több ok miatt sem igaz.

Először is, nem minden banner, ami flash, másrészt nem minden banner flash formátumú. Az előbbire egyszerű példa, hogy flash-ben magyarázó képeket, videókat, logókat is felraknak az oldalakra. De a másik kijelentésre nézzük, milyen lehetőségeink vannak!

Az első bannerek egyszerű kép formátumúak voltak. Ennek több oka is van: egyrészt '93-ban még sehol nem volt a flash formátum, ugyanis 1996-ban alkották meg. Másrészt az akkori gépek nem is igazán voltak sem szoftveresen, sem hardveresen felkészítve egyéb formátumok megjelentetésére.

Vagyis lehetett bannert készíteni jpg-ben és gif-ben. A jpg nem nagy, ámde szép színes (akár 16 millió szín is lehet), míg a gif nem annyira színes (max. 256 szín), ámde van animálható változata is. Azaz statikus megjelenésre ott volt a jpg, mozgásra pedig a gif.

És akkor máris érthető, hogy miért a gif (Graphics Interchange Format, 1987-ben lett kitalálva, tehát még a html előtti időkben!) lett a nyerő: a mozgás öröméért.

Ugyanakkor főleg a kezdeti években (1993-2000 közötti időszakról beszélek most) nagyon fontos volt a kis méret. Innen is van a mai napig fennmaradt 25 k-s korlát: egy ekkora banner még lejött modemmel is (mondjuk 33,6 k-s modem már gyors volt '96-ban, amikor először előfizettem internetre...). Gondoljunk bele: 25 kbyte-ban csak képek, de abból több egymás után, hogy mozogjon is! Hát, kreatívnak kellett lenni. De legalább ezek a bannerek a sávszélességen és a figyelmen kívül mást nem vontak el, hiszen a futtatásukhoz nem kell külön program (nem úgy, mint a flash vagy a java esetén pl.).

Aztán ugye a kilencvenes évek második felére megjött a Java formátum, és készültek is ilyen bannerek - de ezek nagyon megfogták a gépeket, így hamar leszoktak róla a cégek (hál'isten). Összetettebb bannereket lehetett html-ben csinálni, de az sem volt túl érdekes, nem sok lehetőséget nyújtott. Így elég hamar ráugrottak a kreatívok a flash formátumra, ami akkoriban nem volt annyira elterjedve, de mégis több lehetőséget nyújtott, mint a gif. De egy hosszú-hosszú átmeneti időszakban a kétfajta banner együtt élt.

Ezt nem úgy kell elképzelni, hogy voltak ilyen meg olyan bannerek, hanem vagy gif banner készült, vagy gif ÉS flash banner. Vagyis minden flash bannerhez készült egy gif változat is, és akiknél nem jelent meg a flash (mert pl. nem volt erre képes a böngésző), ott a gif változat jött le. Sőt, ez az opció a mai napig benne van az adserverekbe, azaz máig lehetséges megoldás. Vannak, akik élnek is ezzel.

Aztán úgy 2001-2002. környékén a gif lassan eltűnt. Mára inkább érdekesség, nem számolnak vele komolyan a kreatívok. A gif csendben nyugdíjba ment.

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr16878275

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zRg 2009.01.14. 23:18:46

jól összefoglaltad, de azért nyugdíjba még nem ment: én pl. gyakran ajánlom, és az eredmények általában igazolnak. egy statikus gif banner sok esetben tartósabban hoz egy elfogadható CTR-t, mint bármelyik flash. minden a közegen és az üzeneten múlik.
no meg azon, hogy a virtuóz kollégák mennyire rontják el a flash bannert. néha azt játszom, hogy előre felírom, egy-egy gyönyörűen megkomponált banner mennyire rosszul fog teljesíteni egy adott helyen, aztán jót derülök a kollégán, aki nem hallgatott rám :)

deejayy · http://deejayy.hu/ 2009.01.15. 07:30:10

Typo!

"A jpg nem nagy, ámde szép színes (akár 16 millió szín is lehet), míg a banner nem annyira"

a banner? nem a gif? :)

samurai_jack 2009.01.15. 12:11:25

Szerintem sem mentek még nyugdíjba, kivéve ha a komolyabb bannerkampányokat nézzük. Ott tényleg semmi keresnivalójuk, viszont egyéb helyekre (pl. saját oldalakra figyelemfelkeltő kis animációknak) gyakran jön megrendelés...

samurai_jack 2009.01.15. 12:13:35

De arról is lehet beszélni, hogy ha komolyabb megrendelőkről van szó, a flash animációk is kezdenek háttérbe szorulni, trendi lett ugye a video streaming...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.01.15. 14:19:36

@samurai_jack: a video streaming is flashben szokott menni egyelőre...

Nyugdíj: attól még létezik, de nem ez a fő teherviselő :)

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2009.01.15. 22:16:39

Mi 10 kampányból legalább 8-nál még adunk le backup gifet IS


süti beállítások módosítása