Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Most ne rontsd el!

Címkék: onlinemarketing

2009.02.02. hétfő 19:11 Konrad

Mindenhol a válságról van szó, a nagyvilágban az internetes hirdetések ára ennek megfelelően csökken is. Úgy a banner (display), mint a PPC árak az utolsó negyedévre szépen estek lefelé.

Nincs ezen mit meglepődni, bármennyire is versenyképes az internet, az alacsonyabb árakat mintegy elvárja a piac. Ott. Külföldön.

Idehaza meg azt hallom, hogy miközben a "nagyok" már pontosan érzik a válság miatti bevétel-csökkenést (a pletykák nagyon sok milliókról beszélnek...), mégsem azzal reagálnak, hogy kedvezőbb árakat kínálnak, hanem növelni akarnak. Mégegyszer: a hazai portálok azt tervezik, hogy növelik a hirdetési árakat.

Ha ehhez hozzáteszem, hogy a hazai árak eleve nem alacsonyak a nemzetközi összehasonlításban, akkor könnyen megérthetjük, hogy miért nem örülök ennek a lépésnek. Ugyanis miközben itt állítólag áremelkedés lesz, a többi média kénytelenül csökkenteni fog. Márpedig így nagyon hamar el lehet veszíteni azt a kis előnyt, amit az internet ad!

Ez a legrosszabb lépés most szerintem. Igaz, hozhatja a piac átrendezését is, hiszen a kisebb portáloknak nagyobb lehetőség nyílhat.

Hát, meglátjuk. Érdekes lesz ez a tavasz. 

19 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr10918719

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tanninvadász · http://www.csaladivideo.hu 2009.02.02. 20:49:26

árrugalmasság, ez lehet a háttérben

Kösz jól vagyok! Ne tessék aggódni! · http://tudtad.blog.hu 2009.02.02. 21:10:27

gondolják olyan jók, h még így is lesz munkájuk?

csenty · http://www.filmkviz.hu 2009.02.02. 21:41:03

éljenek a kisebb portálok :))

[imi] · http://twitter.com/forgoimi 2009.02.02. 22:04:24

valószínűleg vannak olyan portálok amelyek megtehetik, hogy árat emeljenek és ők meg is teszik szemrebbenés nélkül. máskülönben meg akinél nincs reklámozó.. hová emelne és miért?

tigerstein 2009.02.02. 22:40:42

Idehaza ez a módi. Válság van? emeljünk!

blindacska · http://www.autosiskola-centrum.hu 2009.02.02. 23:16:23

ebből is látszik, hogy nincs valódi verseny a piacon. Sajnos meglehetősen egyoldalúak a lehetőségek, és ha valaki középkategóriás lehetőségekkel rendelkezik, sajnos nincs igazi alternatíva. Szerintem arra apellálnak, hogy most kezdődik csak az igazi harc az életben maradásért, ezért úgyis megfizetik... Piszkos dolog

Fluent 2009.02.02. 23:27:32

a kevesebb néha több, krbrsebb munka ugyanannyi bevétel mellett szupi

Hahn Csaba · http://www.honlaphozam.hu 2009.02.03. 01:08:10

Már miért ne emelnének árat? Mindenki eldöntheti, hogy kell-e neki annyiért az a felület.
Válságban az egyik jó módszer éppen az áremelés lehet. Prémium kategóriás termékeknél például bejöhet.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.02.03. 01:13:02

@Hahn Csaba: Ott igen. De egy eleve túlárazott piacon egy ilyen helyzetben az áremelés azt a veszélyt hozza, hogy elmegy a hirdető, mivelt nagyon nagy a keresztolvasottság a neten, ráadásul éppen 2008-tól vannak olyan korrekt módszerek, amikkel ez pontosabban mérhető is. Vagyis egyáltalán nincs a hirdető rákényszerülve a drága felületre, megkapja azt olcsóbban is, csak máshol.
A legkézenfekvőbb például a banner költés egy részét átvinni PPC-be...

dark future · http://www.andocsek.hu 2009.02.03. 02:05:07

El tudnék képzelni valamiféle licitálós rendszert is, optimalizálás végett. Ha valakinek megéri, akkor vigye el többért, ha meg nem, akkor listaáron. A végárból jöhetne még le a mennyiségi kedvezmény. Lehetnének last minute akciók is. Összesséében sokkal rugalmasabbra lehetne venni az árképzést.

borpancsoló 2009.02.03. 08:03:18

Éppen most mondta be a rádió, hogy az autókereskedők szerint minden eddiginél nyagyobb áremelkedés jön, mert VISSZAESETT A KERESLET! Szóval ezen már meg sem lepődök. Azt hiszem, én valami nagyon ósdi szar közgázt tanulhattam. :)

Giovanni Gatto · http://dobklinika.blog.hu 2009.02.03. 08:33:43

Mondjuk jó szokás szerint árat emelnek, aztán meg adják az 50-55%-os ügynökségi kedvezményeket, 5% első hirdető kedvezményeket, és a 2 hónapnál hosszabb hirdetés megjelenésekre is adnak még pár százalékot. Ezért kedves szerzőkém, ez nem több egy üres puffogtatásnál.

Gézakékazég 2009.02.03. 09:41:28

@Konrád: Remélem, hogy az áremelés végre az ügynökségek és az ügyfelek figyelmét is a kereső felé tereli - ideje lenni eszmélni a magyar piacnak is. Hahó: van hatékonyabb megoldás, mint display-re puffogtatni tízmilliókat.

@Dark Future: AdWords-ről hallottál már? Ott is van display hirdetési megoldás és az árazási mechanizmus egészen pontosan a licit, amit leírsz... Annyival finomítva, hogy a minőségi pontszám miatt a jól teljesítő bannerek kattintási ára (ja, mert ott alapból CPC-t adnak, nem CPM-et) alacsonyabb lesz, mint a rosszaké. Ébresztő magyar piac, igenis van komoly alternatívája a "big 3"-nek!

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.02.03. 10:05:55

@Giovanni Gatto: az áremelés érintheti a vállalásokat is, és máris nem mindegy a kedvezmények miatt. Nem puffogtatás ez, mégha annak is szeretnéd látni.

fin 2009.02.04. 08:58:28

Az Index, mint 'nagy' még mindig a másfél évvel ezelőtti áraival dolgozik, majd márciusban lesz változtatás. De feltételezem, hogy ezt Konrád is tudja, csak valamiért általánosított a postban ;)

Hahn Csaba · http://www.honlaphozam.hu 2009.02.04. 14:31:09

@Konrad: Hát én is így gondolom: aki drágának tartja az egyik hirdetési felületet, átmegy másikra. Mi azzal a gond, hogy a megdrágult hirdetési felületről elmegy a hirdető?
Egyébként én is inkább Adwords-re költök, mint banner hirdetésre. Banner-cserét barterbe szoktam.:-)

joskafiser 2009.02.04. 20:55:27

Hehe, nem tudom, feltünt-e, de kisebb portálokkal nem foglalkoznak az ügynökségek. A kisebb portálok magasról le vannak tojva. Majd szépen a három nagy tulajdonos lezsírozza, hogy mostantól a bannermegjelenés márpedig ennyi. Akinek nem tetszik, elmehet. Viszont mivel nincs hová, ezért nem mennek.

Ezt hivják az offline világban árkartellnek és súlyosan bünteti a GVH.

RolFic · http://onlinetrendek.blog.hu 2009.02.05. 09:33:22

Amolyan oligopól helyzet uralkodik a magyar internetes szférában... így nem nehéz közösen Árat emelni, viszont nem tűnik túl okos döntésnek jelen helyzetben :S


süti beállítások módosítása