Mindenhol a válságról van szó, a nagyvilágban az internetes hirdetések ára ennek megfelelően csökken is. Úgy a banner (display), mint a PPC árak az utolsó negyedévre szépen estek lefelé.
Nincs ezen mit meglepődni, bármennyire is versenyképes az internet, az alacsonyabb árakat mintegy elvárja a piac. Ott. Külföldön.
Idehaza meg azt hallom, hogy miközben a "nagyok" már pontosan érzik a válság miatti bevétel-csökkenést (a pletykák nagyon sok milliókról beszélnek...), mégsem azzal reagálnak, hogy kedvezőbb árakat kínálnak, hanem növelni akarnak. Mégegyszer: a hazai portálok azt tervezik, hogy növelik a hirdetési árakat.
Ha ehhez hozzáteszem, hogy a hazai árak eleve nem alacsonyak a nemzetközi összehasonlításban, akkor könnyen megérthetjük, hogy miért nem örülök ennek a lépésnek. Ugyanis miközben itt állítólag áremelkedés lesz, a többi média kénytelenül csökkenteni fog. Márpedig így nagyon hamar el lehet veszíteni azt a kis előnyt, amit az internet ad!
Ez a legrosszabb lépés most szerintem. Igaz, hozhatja a piac átrendezését is, hiszen a kisebb portáloknak nagyobb lehetőség nyílhat.
Hát, meglátjuk. Érdekes lesz ez a tavasz.
Utolsó kommentek