Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (436) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Tankönyvből vettem a tudásom

Címkék: onlinemarketing

2009.02.14. szombat 00:00 Konrad

Nézegetem a Marketingtorta című rendezvény honlapját, és megakadt a szemem azon a mondaton, hogy "az összes előadó a "harctéren" edződött, nem tankönyvekből vették a tudásukat". Végignézve az előadókat, azt kell mondjam, ez így nem igaz, de majd az érintettek ha akarják úgyis javítják. Mert az a része, hogy a "harctéren" szerezte a tudást, még igaz is, de a "nem tankönyvből vették", az annyira nem. De nem is ezért írok most.

Szégyen, nem szégyen, én tankönyvből vettem a tudásom. Egészen konkrétan elvégeztem a pécsi közgazdasági egyetemet, ráadásul marketing szakirányon. Értelemszerűen eszementül sok marketinges és közgazdász szakkönyvet meg kellett tanulnom, és vizsgáznom is azokból. Ezek mind-mind tankönyvből vett tudások.

Tudom én, hogy a hazai marketinges szabadcsapatok körében ez szinte megbocsáthatatlan bűn, hiszen hiába internetezek 1995 óta és hiába fizettek már 1996-ban nekem weboldal készítésért, de mindent elrontottam ezzel az egyetem izével, ami ráadásul szakirányú. Hát milyen dolog ez már? Biztos elrontottak, biztos mindig mindenben az AIDA modellt keresem, 4P-ben gondolkodom és úton-útfélen SWOT-analízeseket csinálok! Én vagyok az az elméleti szakember tehát, akire ujjal lehet mutogatni? Ezt nem tudom.

Azt viszont tudom, hogy a napi munkában mennyit is ér ez a közgáz tudás, ez a fajta marketinges szakirány. Sokat. Nem azért, mert mindenáron a Kotler Marketingmenedzsmentjét akarom ráhúzni mindenre (mert nem akarom, sőt!), és nem is azért, mert például a Fogyasztási magatartás vizsgálatban a Törőcsik Máriától megtanultakat nap mint nap kénytelen vagyok használni, vagy mert a Fojtik János féle Csatornapolitika órákon megtanultak a mai napig aranyat érnek. Hanem mert az egyetem adott két fontos dolgot:

  • látásmódot
  • a tanulás tudását (Karma kedvéért: a tanulás képességét).

A látásmód jelen esetben azt jelenti, hogy megtanultam, a dolgok nem feketék vagy fehérek. Ami az egyik cégnek jó, az nem biztos, hogy a másik cégnek is megfelel. Megtanultam, hogy egyáltalán nem lehet a marketinget sablonok és bullshit dumák segítségével művelni, hanem meg kell teremteni minden esetben a valódi alapokat. Azokat az alapokat, amikre építve majd sikeres lehet egy cég.

A tanulás tudása pedig nem hiszem, hogy sok magyarázatra szorul. Sok év eljutni egy diplomáig, és a sok év alatt meg kell tanulni hosszú tananyagokat feldolgozni, rendszerezni és visszaadni. Ez egyfajta praktikus technikai, aminek megtanulásához kell az a fajta stressz és elvárásrendszer, amit csak egy sok éves egyetem vagy főiskola adhat meg. E nélkül sokkal nehezebben tudnám képben tartani magamat, sokkal nehezebben tudnám feldolgozni a naponta rám zúduló információkat.

Persze végignézve a már említett esemény előadóit, nemcsak én tudom ezt. Sok jól felkészült szakember lesz ott, akik hasonlóan nem keveset tanultak, akár még szakirányon is. De akkor meg minek ez a bullshit? Miért baj az, ha valaki a tankönyvet is ismeri? Vagy akkor most ez a trend: csak az számít, amit a gyakorlatban megismerünk, és menjünk a sablonok és a taktikák mentén?

Szerintem ez így egyfajta kifacsart megközelítés. Ez maga a bullshit. Nem kellene.

 

37 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr77941953

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

VargaZ · http://keresomarketingtipp.blog.hu 2009.02.14. 11:23:50

Bár furcsálom és egyben csodálom is, hogy képes vagy 00:00-kor postolni:)
a leírtakkal egyetértek...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.02.14. 11:46:39

@VargaZ: hehe, ez tök véletlen volt :) Ekkorra értem oda kb. a BTL-es hírhez, és sikerült átnéznem az oldalukat...

Hutchington 2009.02.14. 13:57:44

Nekem erről az a véleményem, hogy nem baj az ha valaki tankönyvből tanul (sőt), de harctéren szerzett tapasztalat, és gyakorlat kétszer annyit ér. Szerintem... Viszont ahhoz hogy tudd a harctéren azt, hogy aki szembe jön, német, vagy angol katona, na ahhoz kell a tankönyv. Ha még soha nem találkoztál a piacon egy esettel, nem is tudod megfelelően kezelni, viszont ha már olvastál róla, vagy tanultad, akkor tudod hová tenni.

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2009.02.14. 21:03:44

Magam is tankönyves vagyok, de nem bánom. Harctéren is vagyok már 17 éve, a legkülönfélébbeken (marketing területekem) de mégis a napokban gagyizott le egy hoszonéves WG növendék, hogy nem vagyok elég gerilla. A SWOT-ra azt mondta, porhintés...(bár megjegyzem a versenytárgyalást végül megnyertük) Lehet hogy nem vagyok elég gerilla, de azt hiszem az évek során olvasottak és tapasztaltak mégiscsak érnek valamit. Ebben az esetben a "látásmód" nyerte a megbízást a "tapossuklepiacot"-tal szemben. De nem mindig végződik ez így. Azért azt mondom: gerillák, olvassatok. A 2 napos gurugyorsító tanfolyam valamelyik marketing-celebnél még nem a biztos siker. De egy tény: Vastag önbizalmat azt ad!

Gombos Zsolt (OMA) · http://www.online-marketing-akademia.hu/ 2009.02.15. 11:11:01

Konrád, igaz: a tankönyv kell. Alapot ad. Szemléletmódot ad. A statisztika, a számvitel, val. szám, vagy marketing (az iskolapadból, vagy tankönyvből) mind rálátást adnak egy területre, de ebben a folyamatosan változó világban szerintem egy ilyen alappal csak elindulni lehet, fejlődni, kitörni nem.

Szerintem az online marketinget Te sem tankönyvből tanultad! Nem?

Ma tudomásom szerint 1-2 helyen oktatják az ilyet főiskolai szinten de azt is csak 1-2 éve (egyetemi szinten talán pedig egyáltalán nem). De ez is kevés. Az érvényesüléshez, kell a tapasztalat, kell a harctér, kellenek a hibák, a sikerek, és a visszajelzések amiből tanulni tudunk. Az elmélet és a gyakorlat EGYÜTT ér valamit. Szerintem. És csalódnék ha Te ezt nem így gondolnád!

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.02.15. 12:04:21

@Gombos Zsolt (OMA): Én is így gondolom, ezt is írtam le. De azt is gondolom, hogy a csak harctéri tapasztalat a tankönyvből szerzett tudás nélkül kevés. Ezért is írtam a postot. Mert az ilyen szövegek, mint amit fent is idéztem, sok ember számára azt jelentik: nem kell a tankönyv. Márpedig ez baj. Mert igenis KELL a tankönyv.

tothzoli · http://www.facebook.com/tothzoli 2009.02.15. 20:22:45

Elég sokszor és sokan kezdtél el a marketinget is marketingezni :-)
Holott a marketing egy adott termék vagy szolgáltatás kreatív és/vagy "józan paraszti eszű" eladásáról szól... nem valami magasztos csoda.
Akinek viszont a marketinget is marketingezni kell, azoknak el kellene gondolkodni, hogy miért is kell nekik a marketing :-) A marketingtorta miről is szól?

deejayy · http://deejayy.hu/ 2009.02.15. 20:41:56

A tortából csak az ergonómiát hiányolom, ez náluk kimaradt a "harctérből"? :P

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.02.15. 20:55:03

@deejayy: «irónia» ez így hatékony, így tapasztalták :)«/irónia»
Nemcsak az ergonómia a rossz. Vannak szövegek képként felvíve, vagyis a SEO sem igazi szempont. És lehetne sorolni.

Fehér Márton (OMA) · http://www.online-marketing-akademia.hu/ 2009.02.15. 21:05:50

Szia Konrád! Nem kezdem el sorolni, mi mindent tanultam az egyetemen könyvekből és azóta is folyamatosan olvasott irodalomból. Szóval egyetértek a felvetéseddel, elengedhetetlen a tankönyv és az igazi elméleti alap.

Történetesen én is előadok a konferencián, webanalitikáról és a Google Analytics-ről. Ezt a tudást viszont főként nem tankönyvekből szedtem össze. Nagyrészt autodidakta módon kezdtem el használni feladataimhoz a különböző statisztika és webanalitikai megoldásokat. Ha úgy vesszük, akkor a tudományos alapok már máshonnan jöttek ehhez, gazdasági és marketing tanulmányaimban gyökereznek. Sőt rengeteg blogot, fórumot, support anyagot, ebookot elolvastam a témában és ötvöztem saját felfedezéseimmel, módszereimmel és tapasztalataimmal.

Bizony - csak saját példával tudok előállni - fogok olyanról beszélni, amit én még egy tankönyvben sem láttam leírva. Szóval olyan tudást IS osztok meg, amit nem tankönyvekből vettem. Itt a szervezők által kiírt ominózus szöveg inkább arra próbál utalni, hogy senki ne gondolja, hogy az előadók 1 leckével járnak a hallgatók előtt a "tananyagban"...

A szakkönyvek, tankönyvek fontosságát szerintem senki nem vitatja!

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.02.15. 21:26:51

@Fehér Márton (OMA): igen, azért is írtam, hogy láthatólag ez egyfajta marketing bullshit. De továbbra is az a gondom, hogy emberek ebből azt fogják fel, hogy nem kell a tankönyv.
Meg mégegy. Az Analytics egy eszköz. Az AdWords is egy eszköz. A weboldal is eszköz. Hiába tanulod meg ezek tökéletes használatát (könyvvel vagy könyv nélkül), ha hiányzik az alap tudás, ami ezen eszközök használatát segíti. Vagyis az dícséretes és örömteli, hogy az eszközöket meg fogják ismerni a résztvevők, de vajon bele fogják azt tudni tenni értelmesen a cégük stratégiájába? Ami nem is biztos, hogy van...
De ez a kérdés már messzire visz, azt hiszem.

Fehér Márton (OMA) · http://www.online-marketing-akademia.hu/ 2009.02.15. 22:56:55

@Konrad: (OFF) főleg a szemléletmódról és arról fogok beszélni, hogy hogyan érdemes a webanalitikát beilleszteni az eddigi gyakorlatba, illetve mi mindent nyerhetünk ha odafigyelünk bizonyos dolgokra és mi mindent veszíthetünk, ha nem.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.02.15. 23:28:09

@Fehér Márton (OMA): ez teljesen jó. Egyébként pont nem az előadókkal van bajom, hanem ezzel a weboldallal. Meg annak a szövegével. De főleg ezzel a fajta hozzáállással. Azt viszont tudom, hogy erről az előadók tehetnek a legkevésbé.
Az a problémám, hogy az ilyen egyszerűsítő szövegeket elhiszik, én meg magyarázhatom pár év múlva a csalódott cégvezetőnek, hogy nem, a marketing nem egy két hétvége alatt megtanulható valami.

pollner · http://soreo.biz 2009.02.16. 11:20:22

Az oldalt nézve ez a Marketingtorta a (Wolf)Klónok támadása. WG intenzív kampányolásából is úgy látom, hogy a piac lassan telítődik. Kíváncsi vagyok, mi történik utána a rengeted online marketingessel?:)

Mária 2009.02.16. 12:42:17

@pollner: én is csodálkozom, a mindig nyugodt és magabiztos W.G. mintha pánikolni kezdett volna.

Újabban naponta ír bejegyzést, válaszol a blogon feltett kérdésekre... csupa tőle szokatlan és meglepő dolog :)

A rengeteg valóban felkészült online marketingessel meg semmi nem fog történni, mert nincs rengeteg valóban felkészült online marketinges a piacon, ráadásul a célcsoportjuk sem ugyanaz.

Azok meg, akikről Te beszélsz, nyilván elmennek majd irodai munkára, vagy értékesítőként boldogulnak valahol :)

Kétkerék · http://bringavideo.hu 2009.02.16. 15:08:38

Nem tudom ,hogy telítődik-e a piac vagy sem. De az tuti, hogy olyan szinten elársztották a "Guruk" az internetet, hogy az csoda.

Wolf Gábor szerintem nem pánikol. Egészen biztos nincs rá oka.

Az a sok bejegyzés szerintem a konferenciájának a reklámja.

Egyébként tapasztalatból mondhatom, ha valaki elsőként találkozik egy Guru szövegeivel, és elvégzi az első ingyenes tanfolyamát akkor tényleg azt érzi: Na ide nekem az oroszlánt..... A súlyos tévedésre kicsit később jön rá.....

Viszont az egyetem elvégzésével kapcsolatban az a véleményem, hogy jártam főiskolára de szerintem nem ért semmit.

Viszonta könyvekből való tanulás elengedhetetlen. De ehez nem kell egyetem vagy főiskola.....

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.02.16. 15:17:34

@Kétkerék: a főiskola nem egyetem... Másrészt még két ugyanazt tanító egyetem sem egyforma tudást ad. Mire jártál főiskolára és hova? Ha ezt leírod, akkor közelebb járunk az igazsághoz. Ezt kijelenteni, hogy azért nem ér az egyetem semmit, mert te jártál fősikolára (elvégezted, BTW?), és az neked nem hozott elég tudást, hát elég meredek. Szerintem.

pollner · http://soreo.biz 2009.02.16. 19:11:46

Évekkel ezelőtt találkoztam egy japán sráccal, aki Krakkóban és Bécsben tanult k-európai történelmet. Mondta, hogy még 1 évig van erre lehetősége, utána beáll gályázni egy bankba. Később megismerkedtem egy "multi" gyógyszergyár pénzügyi igazgatójával, aki középkori történelemből szerzett diplomát (mellesleg Oxfordban. Akkor nagyon meglepődtem, azóta viszont megtudtam, hogy arrafelé ez normális. Az egyetem arrafelé ugyanis nem arra való, hogy megtanulja mit kell csinálnia egy gyógyszercég pénzügyi igazgatójának, hanem arra, hogy megtanuljon gondolkodni.

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2009.02.17. 09:22:22

Konrad: szívemből szóltál! A helyzet az, hogy mindig azok jönnek az "én az élet iskolájában tanultam!" szöveggel, akik nem bírták beküzdeni magukat egy főiskolára vagy egyetemre sem (abban az időben, amikor még ez nem csupán pénzkérdés volt). Szégyenletes, hogy az embernek örökké azért kell küzdenie, hogy kikövetelje magának meg a marketing szakirányú diplomájának, hogy ugyan, ne nézzék már le érte. Ahogy szoktam volt mondani, az agysebészetet bezzeg nem az élet iskolájában kell tanulni! Pedig milyen vicces lenne, ha a doki a műtét előtt szólna, hogy ő nem járt egyetemre.:)))
Törőcsiket nagyon csípem, bár ő Pesten nem tanított, viszont együtt kutatott az én tanárommal, Hofmeister Tóth Ágnessel. Van is egy közös Fogyasztói magatartás könyvük, amiben én is idézett szerző vagyok.:))) De ez nem annyira guruságos dolog manapság.:)))

pollner: én baromira tudom becsülni a nem szakirányú diplomásokat, csak ne legyenek a főnökeim. Mert ha egy nagy multicégnél egy angoltanárnak kell elmagyaráznom, hogy mi az a trendszámítás, az gáz. Ha pedig nem magyarázom el neki, akkor pár hónapon belül kirúg... (ez így történt)

Blog 2009.02.17. 11:41:02

Ez megint egy átverés, tanítják a semmit. Nézzétek meg az előadokat. Tisztelet a kivételnek, de nem sok olyan van, akitől bármit is lehet tanulni. Csak a maszlogot...

Ahol Surányi meg Nicholas van, onnan rögtön fordulok ki. Sajnos sok embert tudnak átverni.

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2009.02.17. 12:18:23

Konrad: azért megérne egy webergonómiai tanulmányt a Marketingtorta honlapja is.:)))

Kétkerék · http://bringavideo.hu 2009.02.17. 13:34:38

@Konrad: Nem írnám le. De nem feltétlenül rossz nevű hely volt. (tudomásom szerint)

Amúgy igazad van nem jelenthetem ez így ki.

Nekem nem ért semmit a főiskola. Így pontosabb?

Wolf Gabor · http://www.MarketingCommando.hu 2009.02.17. 13:49:17

Konrád, szívemből szóltál! Bár szerintem az a "harctéres" frázis szerintem csak reklámszöveg a Torta oldalán, aminek az a célja, hogy az előadókat megpróbálja szembepozícionálni azokkal, akik csak más marketing tanácsadók munkáját kopizzák, de nincs igazi gyakorlatuk.

Viszont a könyvekkel kapcsolatban érzékeny ponton találtál el. Gyorsan lefotóztam a dolgozószobámban lévő könyvespolcot:
www.marketingcommando.hu/blog/pic/polc.jpg

Klassz dolog saját tapasztalatból, harctéren tanulni - de honnan szerzed ahhoz a struktúrát, az ötleteket? Én könyvekből, infótermékekből - hagyományos tanulásból. És a minden héten tanulásra félretett időből.

Kieg:

Ha engem kérdezel, szerintem az a marketing szakember, aki nem olvassa az angol nyelvű szakirodalmat, az ma itt Magyarországon már nem rúghat labdába.

Wolf Gabor · http://www.MarketingCommando.hu 2009.02.17. 14:00:02

Pollner: "WG intenzív kampányolásából is úgy látom, hogy a piac lassan telítődik."

Nekem erről a gimis biológia relációanalízis jut eszembe:
A igaz,
B igaz,
de szerintem nincs összefüggés:

1) Nem telítődik a piac, illetve csak "alul" telítődik: az ügyfeleinket, feliratkozóinkat felmérve még mindig egyértelmű, hogy van egy top 4-5 marketing / online marketing tanácsadó, akitől a piac 90%-a vásárol, akire a piac 90%-a hallgat - és a többiek hiába nyomulnak, nem csinálnak pénzt a szakmában, és pláne nem vesznek el piacot. Mondjuk ez sima közgáz, szóval ezzel nem mondtam újat :)

(Mellesleg nem is értem, hogy ma valaki miért kezd bele itthon általános marketing vagy online marketing tanácsadásba, ahelyett, hogy szakosodna? Az "általános" piac már tele van, és ki az, aki - pláne ebben a szakmában, ahol ezt tudni kellene (pozícionálás!) - egy olyan területre lép be, ahol a legjobb esetben is csak a "futottak még" kategóriába tartozhat??? Na mindegy, ezzel a témával sokáig szóval lehet engem tartani....)

2) Ami a jelenleg futó kampányom intenzitását illeti: nincs mese, a válság miatt visszafogja a piac az oktatási kiadásokat - egyszerűen keményebben kell dolgoznom ugyanazért az eredményért; intenzívebben kell eladni ugyanazért a konverzióért, ami tavaly fele ennyi promóval is megvolt. No problem, egyszer könnyű, egyszer nehezebb - ez része a játéknak!

pollner · http://soreo.biz 2009.02.17. 15:47:22

@Wolf Gábor: "A helyzet fokozódása" az oka annak is, hogy legalább egy kicsit részt veszel a webes beszélgetésekben. Legalább valami haszna is van a válságnak:)

Wolf Gabor · http://www.MarketingCommando.hu 2009.02.17. 18:51:29

""A helyzet fokozódása" az oka annak is"

- részben, de még fontosabb, hogy tavaly év végén felvettem egy szuper marketing menedzsert (Farkas Erika) és az operatív igazgatói feladatokat pedig átvette tőlem Carrigan Kata egy-két hónapja.

Végre csak a szakmával kell foglalkoznom, juhé!

Vida Ági · http://twitter.com/vidaagi 2009.02.17. 20:34:43

Őszintén szólva én jó kezdeményezésnek tartom a Marketingtortát. Az első alkalommal ottvoltam és nem voltam 100%-ig elégedett, de már akkor is volt 1-2 olyan előadás, amit zseniálisnak tartottam.
Barta Tibi nagyon lelkes, látszik rajta, hogy imádja ezt a témát és nagy gondossággal válogatja össze, kit hív meg előadónak. Nála valóban szempont az, hogy akit meghív, az olyasvalaki legyen, aki a gyakorlatban is használja a tudását (hallottam azért mostanában konferencián olyan előadást is, ami erősen tankönyvszagú volt, szóval ez valós érv szerintem).

A piac tényleg nagyon alultelített, részben nagyon felkészült marketingesek próbálnak általános tanácsadást nyújtani (ezt tényleg nem értem miért, szerintem egy részterület vagy célcsoport kiemelésével jobban járnának), másrészt olyanok, akik valahol hallották, hogy ezzel jó pénzt lehet keresni, és most megpróbálják ők is. Vannak köztük ügyesek és kevésbé ügyesek is, a gond az, hogy fogalmuk sincs arról mire lenne szükségük az ügyfeleknek (pl. alapos tudásra, tanácsadásra egyes részterületeken - a usabilityvel kapcsolatos dolgokat pl. mindig el kell magyaráznom minden ügyfélnek, de szerintem egy hírlevél specialista vagy affiliate tanácsadó is nagyon kapós lehetne most, ha jól csinálja).
Az meg egyenesen bosszantó, amikor leírják, hogy EMA Certified E-marketer papírt bárki szerezhet, nem olyan nagy ügy az...

RolFic · http://onlinetrendek.blog.hu 2009.02.18. 14:27:33

"Tankönyv" + Tapasztalat!
Mindkettőre szükség van, egyik sem elhanyagolható!

tsabeeka · http://blog.tsabeeka.hu 2009.02.18. 15:31:17

mondjuk ez az elmélet és/vagy gyakorlat vita kb ezeréves, és eddig mindig az jött ki, hogy "és" :)

Mária 2009.02.19. 11:01:03

@lego béla: ezt meg honnan szeded, hogy "nagyon felkészült marketingesek próbálnak általános tanácsadást nyújtani" ?

Én még soha nem találkoztam olyannal, hogy valakinek "általános tanácsadásra" lett volna szüksége.

Az "általános tanácsadásra" szomjazók be szokták érni az ingyenes csalikkal, az infótermékekkel és a gagyi konferenciákkal, gyakorlatilag csak alibi céllal gyűjtik be mindezeket és a 10%-át sem valósítják meg az ilyen csatornákon kapott egyébként is információszegény anyagokban hallottaknak.

Mária 2009.02.19. 11:09:47

@Wolf Gabor: Gábor, attól, hogy neked szemmel láthatóan nem szalad a szekér, attól felesleges "wolfot kiáltanod" és azt terjesztened, hogy másoknak sem szalad.

Attól a komoly ügyfelek még nem fognak lemondani a korrekt szakmai tanácsadásról és sorban állni nálad jegyért valamelyik gagyi konferenciádra.

Ernő007 · http://www.webseo.hu 2009.02.22. 11:24:31

@Blog: Ejha... ezt a mondatot már látom, hogy valaki elvitte előlem. Nem a kezdeményezéssel van bajom, és nem azzal, hogy én nem vagyok ott, de olyan emberek vannak ott, akikkel nem szeretnék 100 m sugarú körben lenni. Pl. NV.

Ez számomra rányomja a bélyeget az egész történetre még akkor is, ha amúgy a többi miatt volna értelme.

Ernő

Ernő007 · http://www.webseo.hu 2009.02.22. 11:30:28

@Wolf Gabor: Gábor, én egyelőre a saját piacomon nem érzem azt, hogy válság lenne. Nem tudom, te hogyan vagy a sajátoddal :) Meg a többiek a sajátjukkal, de egyelőre több webáruházat szeretnék kérés jön be, mint amire ajánlatot tudunk adni.

Így az esélyetelenebbekre már csak röviden válaszolunk, egyszóval máris szelektálunk, mert nem szeretnénk mindenkinek webáruházat készíteni, csak azoknak akik komolyan gondolják.

Az, megy, hogy intenzívebben kampányolsz nem tudom, hogy miért BŰN sok ember szemében... sőt!!! szerintem azok fognak rosszul (kihalni mint a dínók) járni, akik fűnyíró elve alapján csökkentik a költségeket és a marketing is megkapja, hogy no, akkor most költs 30%-kal kevesebb (ha a stratégián nem változtatnak közben) akkor ez az abszolut halál.

Ernő

Ernő007 · http://www.webseo.hu 2009.02.22. 11:32:03

@Mária: Ez szerintem elég erős volt...
Olvasgatom néha a hozzászólásaidat és általában negatív jellegűek.

Nem tudnál egy kicsit pozitívabban gondolkozni? :)

Mária 2009.02.22. 13:13:39

@Ernő (WebSEO): W.G. ezt írta:

"Nem telítődik a piac, illetve csak "alul" telítődik: az ügyfeleinket, feliratkozóinkat felmérve még mindig egyértelmű, hogy van egy top 4-5 marketing / online marketing tanácsadó, akitől a piac 90%-a vásárol, akire a piac 90%-a hallgat - és a többiek hiába nyomulnak, nem csinálnak pénzt a szakmában, és pláne nem vesznek el piacot."

Amellett, hgy mindez egy ostobaság, valami betegesen bizarr gondolatmenetre is utal. Arra, hogy ha elég kitartóan és elég nagy nyilvánosság előtt mondogatod, hogy melletted mások labdába se rúghatnak, és úgyis éhen halnak, akkor egy idő után majd tényleg úgy lesz, hogy a konkurenciád fogja magát és kipusztul.

Szerinted ez így működik? Szerintem nem. Mindamellett maga a módszer is rendkívül ellenszenves.

Persze lehet hogy nem másról, mint a "szomszéd tehene" effektusról van szó.

Bene Dávid · http://www.vevoszerzes.com 2009.05.12. 20:43:24

Egyetértek azzal az állítással, hogy:
A marketing célja nem más, mint az eladás!

Bárki csinálhat sokaknak tetsző, csillogó reklámot-semmit sem ér, ha nem hoz profitot.

Könyvekből lehet tanulni, azonban azt gondolom, hogy az elméleti tudás édes kevés!

Például megtanulhatom, hogy egy tárgyalást hogyan kell levezetni, de a rutintalan versenyző mindent elfog felejteni az elméleti tudásából, mert leizzad.

Szerintem a könyv, és a gyakorlat együtt jár!


süti beállítások módosítása