Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (436) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Csak ülök és mesélek

Címkék: onlinemarketing

2009.03.20. péntek 23:56 Konrad

Volt Vitraynak egy műsora, még akkor, amikor gyerek voltam. Csak ülök, és mesélek - ez volt a címe. Érdekes emberek, érdekes témák, és Vitray sajátságos stílusa, mindez a szocialista-realista tévés világba csomagolva.

Iszonyúan népszerű volt, persze egy olyan országban, ahol egy darab tévécsatorna jelentette az otthoni mozgóképes szórakoztatást, ez érthető is. Ha most megpróbálnánk újra főműsoridőben leadni a műsort, véhetőleg iszonyúan nagy csalódás lenne. Konkrétan unalmas, modoros, ósdi. Lenne egy réteg, akinek nosztalgiából tetszik, mások viszont inkább elkapcsolnának.

Mára a 15 perc hírnév és a ráérős történetmesélés nem él meg a képernyőn. Pontosabban nem él meg a tévében. De szerencsére nem tűnt el a műfaj, hanem egész egyszerűen elköltözött onnan. Azzal, hogy megváltoztak a nyilvánosság csatornái, már nem kell egy moderátor (vagyis Vitray), ha valaki akar, közvetlenül eljuthat azokhoz, akik kiváncsiak rá.

Persze kell azért valami teljesítmény vagy extra dolog, hogy érdekes legyen. Nem elég csak ülni és mesélni. Határozottan fontos az, hogy érzelmeket váltsunk ki.

A fentiekből is az látszik, hogy megváltozott a világ. És bár vissza lehet sírni a régi dolgokat, de ilyen erővel azt is követelhetnénk, hogy az iskolában geocentrikus világképet tanítsanak, nemigaz?

Ez a változás persze azzal is járt, hogy már nem kellenek a régi idők emberei. Ezt ők is érzik, és csapkodnak is miatta. Most például éppen egy egy hete elhanzott csapkodás az, ami miatt fel is hoztam ezt a témát.

Szilágyi Ákos mondott egy beszédet a sajtószabadság kapcsán, és ebben abszolút rossznak és károsnak állította be azt, hogy az internet segítségével mindenki azt mond, amit akar. Szerinte ez a sajtószabadság halála.

Most nem mennék abba bele, hogy ugyanezt érezhette az a főnemes, aki egyszercsak azt vette észre, általános választási jog van, és már nemcsak a nemesek választhatnak, hanem "A névtelen és megfoghatatlan magánember"-ek is. Sokkal inkább az az érdekes, ahogy átjön egyfajta zsigeri gyűlölet az internettel szemben.

Mert ez a rohadt internet, ez az "on-line" elvette az újságírók kenyerét! Mert tönkreteszi a jól felépített hitelességi lépcsőket! Mert itt boldog-boldogtalan azt mond, amit akar!

Ugye, milyen szörnyű?

Persze, az internet a hálózati demokrácia, a soha nem látott mértékű és intenzitású állampolgári és embertársi érintkezés, egyszóval a szabadság új dimenzióját is megnyithatná előttünk. Egy ilyen nyitás jelei azonban jelenleg elhalványulnak a barbarizálódás, a hálózati rémuralom, a magánönkényuralmak, a neotribalizmus színrelépésének tendenciái mellett. Abban a nyilvánosságban, amelyben a szerzői szöveg semmiféle kritériumnak nem kell eleget tegyen ahhoz, hogy nyilvánosságra kerüljön, ahol nincs azonosítható szerző, sőt, azonosítható, megfogható szöveg sincsen, ahol semmiért senki nem tartozik senkinek és semminek semmiféle felelősséggel, ott talán mégsem annyira a hálózati szabadság új dimenziója van születőben, mint inkább a magánember rémuralma.

Szilágyi Ákost meg tudom érteni. Nem érti az internetet, nem is nagyon használhatja, ha ilyeneket ír. Ő azt a mázt látja, amivel egy átlagos felhasználó is szembesül, de azt már nem látja, milyen folyamatok történnek még ezen kívül. Nem látja - vagy nem akarja látni -, hogy a felhasználók minősítenek, válogatnak, és nem hisznek el mindet azonnal. Nem látja, mert hiszen kicsavarták a kezéből a kapuőr szerepet, és el sem tudja képzelni, hogy lehete ezt máshogy is csinálni.

Hát, ez így valóban szívás. Tudom érte sajnálni. Most kéne újra megtanulni egy másik közeget, amikor már tök szépen felépített elefántcsonttornyok vannak kérem, amikor az újságírók végre hatalmi tényezők(nek gondolják magukat). Pont most, amikor már kezdett egy kis egzisztencia lenni ebben a fenenagy kapitalizmusban. És akkor hirtelen az ember nem olvasnak újságokat, kérem, hanem rákattintanak erre az internet dologra, kérem, ráadásul szabadon, kérem, mindenféle szerzői szabályokat semmibe véve! Hát hová jut így a világ, kérem?

És tényleg, hová jut? Szilágyi Ákosnak például rossz lesz. Azt javaslom neki, hogy tanuljon, érdemes, és meg fog lepődni: a jövőben is szükség lesz a hiteles újságírásra. Igaz, már kicsit máshogy, mint eddig, de talán még arra is rájön, hogy nem az online tette ilyenné az embereket, hanem az emberek ilyenek. Az online csak megmutatta, hogy valójában mit akarnak az emberek. És ez nem mindig az, amit egyes újságírók érdekesnek gondolnak.

 

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr541015386

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tsabeeka · http://blog.tsabeeka.hu 2009.03.21. 00:56:19

szilágyi ákos fél. fél, hogy a lexikális tudása, műveltsége már semmit nem ér a google-világban. fél, hogy ha megmérjük, hányan olvassák végig időnként megjelenő terjengős ömlengéseit, akkor kijönne a nem túl magas 150-es szám. amíg csak print van, addig ezt nem tudjuk megmérni.

és nem is tudja, hogy mitől kellene még félnie. nem tudja, hogy a 150-es heti olvasottságot a legtöbb blog is megkapja. és egyáltalán nem biztos, hogy kevésbé minőségibb olvasói vannak, mint neki.

szilágyi ákos buta, ha tényleg azt gondolja, amit elmondott. ez utóbbiban pedig nincs túl sok okunk kételkedni. így az előbbiben sem.

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.03.21. 02:15:12

Szeretek a reggeli kávé mellé újságot olvasni. lapozgatni, forgatni, kis hülye mínuszos híreket keresni benne, átkozódni a nagy, terjengős cikkeken, és leginkább fogalmam sincs rúla ki írja őket, mert valami baromira nem érdekel a -eh, vagy v.k., vagy hasonló rövidítés, nem keresgélem a többi, hasonló között, nem próbálom megfejteni a személyt, mert nagyjából felesleges.
Van pár mókus, akik büszkén kiírják a nevüket, van valami kis saját rovatuk, ott ömlengenek, de ezeket ritkán olvasom el, mivel általában érdektelen fröcskölődések valamelyik oldalról.

A nevek ugyanis régóta mellékesek a sajtóban. Az esetek nagy többségében pártállástól függetlenül ugyanazt az MTI, Reuters, Ananova anyagot kapják meg, csak fogalmazzák át kissé a "szerkesztőség véleménye" szerint. Ami baromira nem a szerkesztőség véleménye, hanem a tulajdonosi, támogatói köré, azt meg kőkeményen betartaja a főszerkesztő.
Szó sincs persze cenzúráról. nem kell cenzort alkalmazni, hisz az újságíró eleve annál a lapnál dolgozik, abba simul bele, amelyiknek az elvárásait valamilyen szinten magáévá tette, és eleve köti (elvileg, és valamennyire) MUOSZ-tagsága, lojalitása, tehetsége, és leginkább állásának féltése.
Nem kell külön cenzor, mert a rovatvezető, majd a napos szerkesztő úgyis kellemesen átdolgozza azt a kis anyagot, amit az újságíró innen-onnan (leginkább a netről) összevadászik, és így mindjárt három cenzor üldögél a szerkesztőségben, beleértve az újságírót saját magát, de negyedikként idevehetjük a forrását is.

A tulajdonosi, támogatói kör meg nem cenzorál, "csak" békésen (na, nem is mindig olyan békésen, néha előbukkan egy-két kósza bazdmeg) kifejti a véleményét, általában az olvasottságra, vagy hirdetőkre hivatkozva.

És sajtószabadság, mint olyan, hopp, már nem is létezik. Ahogy nem is létezett soha, egy-két kósza bulváros zugfirkásztól eltekintve.

Nem sokkal jobb a blogger se. Írni az esetek többségében ő se tud, forrásai hasonlóan gyanusak, de legalább nem fizet értük, viszont legalább választhat. Vagy jó blogot csinál, olvasottat egy adot témába beásva magát, vagy nekilát fröcskölődve vergődni ő is. Csak őt nem kényszeríti erre senki, magától teszi. Ha jól csinálja, akkor elolvassák, miközben azonnali visszajelzést kap a hasonló, legfeljebb egyéb beállítottságú kommentekből.

De az igazi, megénekelt sajtószabadság itt sincs meg teljesen. Ha ugyanis olvasottségot akar, akkor előbb-utóbb meg kell tanulnia írni, jobban ki kell dolgoznia a posztjait, ha jövedelemet is akar belőle, akkor olyan blogot kell kifaragnia, amit - pl. - ki tesz az index címlapra, vagy más, nagyobb forgalmú blogok elidmerik, hivatkoznak rá.

Innentől viszont már ez is megalkuvás, kivéve, ha valamilyen konkrét tematikus, vagy kifejezetten szórakoztató blogot ír.

Ha bármilyen formában felmerül abban kis blogban a politika, mindjárt elhussan a sajtószabadság a fenébe, hisz eleve önmaga cenzora lesz (plusz a blogjának teet adó szolgáltatóé), ha meg még jól is csinálja, mindjárt bele is gyalogol a szólásszabadság legszélibe, és hamar rájön, hogy sokkal hamarabb, sokkal könnyebben megfogható, mint a nagy szerkesztőségek drága ügyvéddel védett névtelen újságírócskája.

Az egyetlen igazán randa dolog, ami megkülönbözteti a klasszikus sajtót a bloggerek világától az a hierarchia. Az egyiknek nem feltétlenül kell eltartania saját magát, míg a másiknak egy baromi nagy háttérapparátust kell pénzelnie, gyakorlatilag feleslegesen.

Na, igazán ez bassza Szilágyi úr csőrét. A politikai, gazdasági elit simán tarthat magának saját bloggert. Akár többet is. Akár egész csordára valót, akiket egy ember is eligazíthat, ha épp úgy adódik, hogy észbe kap valami ezt pénzelni kívánó társulat.

És rá, meg az egész sleppjére semmi szükség a világon. Ki kell halnia, mint a cenzornak, rovatvezetőnek, napos szerkesztőnek, meg az összes többinek, aki eddig eltartatták magukat az általuk kiszolgált politikai, gazdasági érdekcsoporttal. És nem a reggeli kávéja mellé újságot kérő "nyájas olvasóval". Mert annak kiszolgálása valahogy eddig se volt, ezután se lesz szempont, kivéve pár baromi szűk körű, nagyon tematikus blogot.

Háta Más · http://www.artcharacter.hu 2009.03.21. 08:04:06

Ez ugyanaz a nyavalygás, mint a zenészek/kiadók rinyálása a gonosz internet és a méggonoszabb internetpatkányok miatt, ahelyett, hogy rájönnének, hogy lépni kéne már és bekómálva fetrengeni a saját nyálukban.
Mekkora igazság van a 4 éves gyerekem által is tudott mondókában: „Aki nem lép egyszerre, nem kap rétest ebédre” :o))))
Szilágyi úr nagyon kapaszkodik a rétesébe, de felhívnám a figyelmét igen nagy tisztelettel, hogy ettől a rétes csak összenyomódik, kifolyik a belseje és egy gusztustalan, ehetetlen massza lesz belőle.

Legalább 15 éve hallom, hogy kongatják a vészharangot és visítanak, hogy most aztán itt a Gutenberg-galaxis vége... Véleményem szerint csak átalakul és csak azok számára lesz vége, akik nem tartanak lépést. Még jó darabig lesz igény a nyomtatótt sajtóra, könyvekre. Persze az nem egy érv, amit a veleme egykorúak és nálam idősebbek mondanak, hogy a számítógépet nem lehet lapozgatni, nincs nyomdafesték-szaga meg hasonló romantikus marhaságok, mert felnő egy generáció, amelyik simán leszarja, hogy milyen kötésű egy könyv és milyen szaga van... A múltkor mondtam a kamasz gyerekemnek (aki mellesleg szeret is olvasni), hogy szerintem szépirodalmat jobb könyv formájában olvasni. Nem értette, hogy miért.

De a legalább 15 év alatt nem homokba dugott fejjel kellett volna hüppögni és zsörtölődni.

WiFifalu 2009.03.24. 11:22:04

Konrad, szerintem a régi típusú, lassú történetmesélésre továbbra is van igény, ezt nem szabd szembeállítani a kereskedelmi tévék "pörgős" celeb-beszélgetéseivel, vagy a fecsegős rádióműsorokkal. Vitray, Kepes, vagy Vámos nem mikrofonállványként működött, hanem valóban felkészültek riportalanyaikból, tudtak úgy kérdezni (hallgatni), hogy értelmes válaszokat kapjanak. (Egyébként meg kösz a linket:)

pollner · http://soreo.biz 2009.03.24. 11:33:57

Bocs, az előbb is én voltam, csak éppen nem a saját nevemmel voltam Indapssazolva.

pollner

Aadaam 2009.03.25. 00:21:27

Nem értem, komolyan nem értem.

Az van, hogyha egy Doransky, Rabbit, vagy akár Konrád leír valamit, annak súlya van. Értelemszerűen témánként más-és-más súlya, dehát Vitraytól se vennék onlinemarketing-leckéket.

Ezek az emberek jól beazonosíthatóak. Sőt, a médiumok,amikben meg szoktak jelenni, az is.

Mint ahogy beazonosítható Tóta W. Árpád is. Ha Árpád f.sságot ír, beperlik, aztán a bíró majd eldönti, tényleg f.sság-e vagy sem, akkor is, ha worlukként írja alá. Mert mindenki tudja, hogy ő irta. Mi több, ő se szeretné tagadni. Hülyén jönne ki.

Ugyanakkor szembe kell állítanunk vele az utcán osztogatott, Wordarttal díszített szóróújságokat, mert papírra nyomják azokat is. Ma, Magyarországon egy szembeötlően általánosító cikkhez odaállt a főszerkesztő, és azt mondta, ez nem rasszizmus, mert nem (közvetlen) genocidiummal próbálja megoldani a problémát (népírtás! nem tudom, érezzük-e a kategóriát, így, kívülről - ezért politikusokat szoktak akasztani nagy világegyetértésben, de szó szerint.). Ennek a lapnak van ISSN-je, semmiben nem különbözik tehát az ÉS-től sajtószabadság-ügyileg.

Azt nem tudom, elvesztettünk-e valamit azzal, hogy most nem tudjuk lenyomni az emberek torkán Vitrayt és körét (értelmiségieket, gondolkodókat). Merthogy kérdés, eddig le tudtunk-e. Hogy eddig nem ment-e el helyette buliba. Kérdés, ha lenne adás, mi néznénk-e.

De pl. egy olyan világban, ahol szabadon bárki elkapcsolhat, közszolgálati TV-t fenntartani egyszerű szociális támogatás tévéseknek...



süti beállítások módosítása