Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (141) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (8) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (10) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1369) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (10) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (439) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

"Kattincsá!"

Címkék: onlinemarketing kampány

2009.06.12. péntek 17:08 Konrad

A kattintás az aktuális csodafegyver a kampányokban. Kattintás alapon veszünk mindent, amit csak lehet: szöveges hirdetést, keresőhirdetést, bannert, lassan már a tévében is ezt akarjuk viszontlátni.

Ezért persze mindent kénytelenek beárazni a portálok kattintás alapján is, és akkor jönnek a meglepetések. Vajon mibe kerül egy kattintás listaáron, ha bannert veszünk? Nézzük meg:

Az Origó portfóliban 300-700,- Ft + áfa. Az Indexen 450-700,- Ft + áfa.  (A Sanománál bannerre nincs kattintási ár, a Startlap címlapon a szöveges linkeknek van egyes esetekben ilyen, 45-70,- Ft + áfa listaáron).

Ha vesszük az elérhető kedvezményeket, akkor a legolcsóbb kattintások 150,- - 250,- Ft köré jönnek ki. Na és akkor ha elkövetjük azt a hibát, hogy összehasonlítjuk a Google vagy ETARGET árakkal, akkor nézük nagyon. Ugyanis a Google-ben elérhető a 4-5 Ft,- / kattintás (jól optimalizált, régóta futó kampány, tartalmi hálózatban is erősen tolva), de a 20-30,- Ft az kb. normális. Nade ha nagyon versenyző az adott szó, akkor már a bannerek minimálára is simán megvan, sőt, mehet az magasabbra is!

Ha belegondolunk tehát, a kattintás alapú kampány egyáltalán nem annyira olcsó, mintha időtartam vagy megjelenés alapján vásárolnák. Hiszen a bannerek kattintási árai úgy lettek kialakítva, hogy hozzák egy átlagos kampány letöltés alapú árát.

Nade itt jön a csavar, amiért mégis sláger ez a megoldás: ügyesen alkudva, jó kattintási árakat elérve az egy bannermegjelenésre eső költség nagyon olcsóvá válik, akár a listaár tizedére. Ráadásul a megrendelőnek nem azt kell mondani, hogy lesz x ezer megjelenés, és talán lesz pár kattintás, hanem azt mondhatjuk: ebből a pénzből lesz minimum 1500 kattintás, vagyis biztosan látni fogják a weboldalt.

A portálok persze annyira nem szeretik ezt, hiszen sokkal kevésbé lehet kiszámítani a bevételeket. De a jelen helyzetben a megrendelők diktálnak, így aztán "helyzet van", és aki médiaajánlatot készít, annak érdemes kattintási árakat is írni. A világ most - legalábbis nálunk - ebbe az irányba ment el. 

20 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr821181324

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Barazsy Ákos · http://www.roadrecord.hu 2009.06.12. 18:01:23

A Google-s összehasonlításhoz annyit, hogy amikor lehetővé vált megjelenésszámú elszámolásról kattintás alapú elszámolásra váltani a tartalmi hálón futó kampányokat, akkor a kampányaim 90%-át megérte átváltani, mert sokkal olcsóbban mentek ugyanazon hatékonyság mellett! Általában 30%-ot spóroltam.

Barazsy Ákos · http://www.roadrecord.hu 2009.06.12. 18:03:48

A témához még annyit, hogy szerintem a legtöbb kkv weboldal tulajdonos nem kattintásokat, hanem vásárlásokat (konverziókat) szeretne kapni, és rosszul vagyok attól, hogy a mai napig kattintásokkal és megjelenésszámokkal akarnak egyes "ügynökségek" elkábítani.

Rabbit · http://rabbitblog.hu 2009.06.13. 00:21:30

"a bannerek kattintási árai úgy lettek kialakítva, hogy hozzák egy átlagos kampány letöltés alapú árát" Ez ebben a formában nem igaz, lényegesen alacsonyabb a megjelenésekre eső ár CT alapon vásárolva, mintha akár AV, akár idő alapon vesszük. A fix vagy AV alapon vett felületek átkattintási ára általában lényegesen magasabb, mintha CT alapon vásárolod, kivéve persze a nagyon jól targetált hirdetéseket, ütős kreatívokat, ill. különleges eszközöket.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.06.13. 01:26:25

@Rabbit: folytattam a mondatot, és abban pont erre utaltam. Igazad van, a gyakorlatban sokkal olcsóbb lesz, de ha egy átlagos kampány árat nézel, akkor próbálták közelíteni.

Verhás Péter · http://csakatesztemenkeresztul.blog.hu 2009.06.13. 04:24:01

Nos a megjelenési időtartamot alapvetően hülyeségnek tartottam, és az csak azért volt, van jelen, mert nem tudták jól (jó áron) megoldani a bannerek rotálását, és statisztikát, számlálást, számlázást. Ez egy kicsit kilóg a sorból, mert nem a piac fejlődésével avult el, hanem a technika fejlődése tette nagyon gyorsan elavulttá.

A megjelenés -- átkattintás -- vásárlás irányvonal teljes egészében a szokásos árazási fejlődés. Az árat nem az eladó költségei, hanem a vevő számára teremtett érték kell, hogy meghatározza. Ebbe az irányba haladunk.

Ugyanakkor a megjelenés alapú árazás a szolgáltató számára biztonságos. Ha szar a banner senki nem kattint rá, bevétele akkor is van a megjelenések alapján.

Az átkattintás esetében egy olyan rizikó befolyásolja a szolgáltató bevételét, amit nem tud befolyásolni: ha rossz a hirdetés grafikája, szövege nem kattint rá senki, nincs bevétel.

A vásárlás/tranzakció esetén történő fizetés még inkább ebbe az irányba mutat. Nem logikus, abból következik, hogy a piacon túlkínálat van, és a vevők diktálnak (tendencia szerűen, természetesen nem mindig minden esetben).

2009.06.13. 09:15:10

kérdésem van, sose értettem, magyarázzátok meg: miért jo az, hogy kiírja: 700ft a listaár, és nem annyiért adja? mert van kedvezmény. hogy én jol érezzem magam, hogy kaptam kedvezményt? mert hogy a lámát megetetik a kedvezménnyel, de aki ezzel foglalkozik, azt is? vagy hogy? mondja hogy pl 300 ft, oszt' adja annyiért. vagy nem? vagy hátha talál balekot, aki a drágábbat elviszi?

Csáki István · http://www.csakiistvan.hu 2009.06.13. 19:29:13

@cadmagician: Nos szvsz azért nem mondhatom hogy 300 Ft-ért a tied, mert egyes esetekben ebből a 300 Ft-ből is kell adnom ügynökségi kedvezményt, így megint nem vagyok a pénzemnél.
S jól látod, az ügyfél jobban érzi magát ha azt látja az ajánlatban hogy kapott 30 % kedvezményt, és már csak 300 Ft/CT-t fizet..

Amúgy még sosem láttam olyat hogy listaáron sikerült volna CT árat eladni... ezek az árak tájékoztató jellegűek :)

Keats · http://pulover.lap.hu 2009.06.13. 21:18:59

@cadmagician: szerintem akadnak, akik járatlanság vagy félénkség miatt listaáron vásárolnak. Rajtuk van az extraprofit.

Keats · http://pulover.lap.hu 2009.06.13. 21:20:55

@Barazsy Ákos: az már a honlap tulajdonosán múlik, hogy a kattintásokból, látogatásokból hogyan csinál bevételt.

2009.06.14. 00:04:23

@Csáki István: a 300 csak példa volt teljesen mindegy. de engem nem érdekel pl a %. végösszeg mennyi. teszek a %a. :S mert a % annyi, amennyit akar. egy nem igaz.

Rung András · http://www.twitter.com/rungandras 2009.06.14. 16:20:03

@Barazsy Ákos: Igen, de a konverzió már kizárólagosan a megrendelőn múlik. Mennyire jó a terméke és ergonómiája elviselhető-e az oldalának, mert hiába jön sok látogató ugye, ha pocsék a termék, vagy rosszul van tálalva.

[imi] · http://twitter.com/forgoimi 2009.06.15. 03:20:57

Verhás Péter és Konrád ikrek? :)

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2009.06.15. 09:10:33

Szia Konrád,

Nagyon szuper volt ez a cikk. Könnyed, érthető, mégis szakmai. Én élveztem.
A Sanoma-s linkek árait honnan nézted, tudsz linket adni?

Karc 2009.06.15. 10:49:51

Hirdetés vásárlói szemszögből mi még amit figyelembe veszünk, hogy a látogatók jelentős számát nem lehet elérni a kereső-marketinggel (mert vagy egyáltalán nem használja vagy nem jól használj a keresőket); egy más szempont, hogy noha egy vásárolt link esetenként lehet drágább mint a kereső hirdetést, de alacsonyabb konkurencia miatt esetenként jobb vásárlási arányt érhet el. Ugyanezen okból kifolyólag lehet hasznos egy-egy banner kampány is.

Azt is látom, hogy bizonyos, nem online kereskedelemből élő szektorok a vásárolt CT alapú bannereket arra tudják használni, hogy a termékükről a bannerben mindent elmondanak, azaz nem ösztönöznek a kattintásra, a potenciális ügyfél mégis megtalálja őket.
Ilyenek nálam a bankok, az autós cégek.
Ezen kampányok sokkal inkább hasonlítanak a tv hirdetésekre, és így érthető, hogy a hirdető hajlandó a nagyobb felületért magasabb CT árat fizetni, mintha keresőben, egy sorban hirdetné termékét.

tamasf 2009.06.15. 12:53:53

Facebook-on történő kép + text alapú hirdetésekkel kapcsolatban van valakinek tapasztalata a CPC értékekre vonatkozóan? Mennyire hatékonyak ott a kampányok?

Infóban olyat írnak hogy minimális napi költési keret 1 dollár, javasolt CPC 0,5 dollár.

Köszi
Tomi

Taxomükke (UK) 2009.06.15. 22:21:17

Etarget és Google hatékonyságának összehasonlítására vállalkozna valaki? Én kicsit (de tényleg csak kicsit) speciális termékeket forgalmazok, és úgy látom, sokkal inkább megéri a Google-ön hirdetni, azonos összegért sokkal több látogatót hoz az oldalra.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.06.15. 22:31:30

@Tibi bácsi: szia, elég sok összehasonlítást ismerek, és az a helyzet, hogy nagyon termék/szolgáltatás függő a dolog. Jellemzően a Google jobb akkor, ha valami nagyon konkrét - és keresett - dolgot árulsz, de más esetekben - amikor pl. kicsit impulzus vásárlás is lehet - már jobb tud lenni az ETARGET.

RolFic · http://onlinetrendek.blog.hu 2009.06.17. 11:22:33

Az ilyen 50%-os kedvezmény, meg hasonlók tényleg igen viccesnek hatnak...
Lehet, hogy így könnyebb nekik árazni: van egy fix ár, és bizonyos ügyfelek részére bejegyeznek x% kedvezményt, amit mindenfelé alkalmaznak. De biztos, hogy ezt sokan jobban tudjátok, mint én! :)


süti beállítások módosítása