A kattintás az aktuális csodafegyver a kampányokban. Kattintás alapon veszünk mindent, amit csak lehet: szöveges hirdetést, keresőhirdetést, bannert, lassan már a tévében is ezt akarjuk viszontlátni.
Ezért persze mindent kénytelenek beárazni a portálok kattintás alapján is, és akkor jönnek a meglepetések. Vajon mibe kerül egy kattintás listaáron, ha bannert veszünk? Nézzük meg:
Az Origó portfóliban 300-700,- Ft + áfa. Az Indexen 450-700,- Ft + áfa. (A Sanománál bannerre nincs kattintási ár, a Startlap címlapon a szöveges linkeknek van egyes esetekben ilyen, 45-70,- Ft + áfa listaáron).
Ha vesszük az elérhető kedvezményeket, akkor a legolcsóbb kattintások 150,- - 250,- Ft köré jönnek ki. Na és akkor ha elkövetjük azt a hibát, hogy összehasonlítjuk a Google vagy ETARGET árakkal, akkor nézük nagyon. Ugyanis a Google-ben elérhető a 4-5 Ft,- / kattintás (jól optimalizált, régóta futó kampány, tartalmi hálózatban is erősen tolva), de a 20-30,- Ft az kb. normális. Nade ha nagyon versenyző az adott szó, akkor már a bannerek minimálára is simán megvan, sőt, mehet az magasabbra is!
Ha belegondolunk tehát, a kattintás alapú kampány egyáltalán nem annyira olcsó, mintha időtartam vagy megjelenés alapján vásárolnák. Hiszen a bannerek kattintási árai úgy lettek kialakítva, hogy hozzák egy átlagos kampány letöltés alapú árát.
Nade itt jön a csavar, amiért mégis sláger ez a megoldás: ügyesen alkudva, jó kattintási árakat elérve az egy bannermegjelenésre eső költség nagyon olcsóvá válik, akár a listaár tizedére. Ráadásul a megrendelőnek nem azt kell mondani, hogy lesz x ezer megjelenés, és talán lesz pár kattintás, hanem azt mondhatjuk: ebből a pénzből lesz minimum 1500 kattintás, vagyis biztosan látni fogják a weboldalt.
A portálok persze annyira nem szeretik ezt, hiszen sokkal kevésbé lehet kiszámítani a bevételeket. De a jelen helyzetben a megrendelők diktálnak, így aztán "helyzet van", és aki médiaajánlatot készít, annak érdemes kattintási árakat is írni. A világ most - legalábbis nálunk - ebbe az irányba ment el.
Utolsó kommentek