Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (141) kutatás (101) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (9) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (11) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1369) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (11) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (439) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Hogyé' adja a banner kilóját, szomszéd?

Címkék: onlinemarketing kampány

2009.06.15. hétfő 21:01 Konrad

kérdésem van, sose értettem, magyarázzátok meg: miért jo az, hogy kiírja: 700ft a listaár, és nem annyiért adja? mert van kedvezmény. hogy én jol érezzem magam, hogy kaptam kedvezményt? mert hogy a lámát megetetik a kedvezménnyel, de aki ezzel foglalkozik, azt is? vagy hogy? mondja hogy pl 300 ft, oszt' adja annyiért. vagy nem? vagy hátha talál balekot, aki a drágábbat elviszi?

Egy komment az előző bejegyzésemnél

Amikor valaki először szembesül azzal a kedvezményrendszerrel, ami az online világban van, akkor szinte mindig felteszi a fenti kérdést. De tényleg, milyen kedvezményekről is van szó? Miért van ez, és jó-e ez így?

Nézzük a kedvezményeket, összeszedtem, mi a hivatalos verzió:

Vannak mindenkinek járó kedvezmények, ezek közül a legismertebb a mennyiségi kedvezmény. Ez akkor jár, hogy egyszerre nagyobb értékben rendel valaki, vagy ha sok alkalommal rendel kisebb összegben. Adható azonnal (ennyivel olcsóbb a hirdetés), vagy valamilyen elszámolási periódusban bónuszként (amikor a hirdetési hely tulajdonosa visszafizet valamekkora összeget). Sőt, adható kombináltan is, például 10%-al olcsóbb, de ha eléri a cég az x millió költést, akkor a korábbiból is "visszajár".

A másik mindenkinek járó kedvezmény az első hirdetői kedvezmény, ennek a mértéke 5% szokott lenni. Már ha van. Mostanában inkább nincs... Ez akkor jár, ha az adott cég első alkalommal hirdet valahol.

Van aztán a csak ügynökségnek járó ügynökségi kedvezmény. Ezt értelemszerűen csak ügynökségek kapják (elvileg), és mértéke szinte minden esetben 15%.

Végül van egy olyan kedvezmény, amiról nem illik beszélni: ez a bónusz. Ezt is általában ügynökségek kapják, de már nem jár automatikusan (vagyis nem kap bárki), és leginkább utólagos visszafizetés, a forgalom arányában. Ennek mértéke khm, izé, szóval nem akarok összeveszni mindenkivel, na.

Nem írtam a mennyiségi kedvezmény mértékéről. Ez jellemzően 5%-nál indul, az elvi maximum 40% (ennél többet nem nagyon láttam médiaajánlatban, bár elképzelhető), de a gyakorlati maximum ennél sokkal több is lehet (persze szélsőséges, extrém esetben).

A mennyiségi kedvezmény a nagyok "csodafegyvere". Akin átmegy egy évben több százmillió forint hirdetési pénz, az megteheti, hogy csak akkor hirdet egy adott portálon, ha az ad kellő kedvezményt. És viszont: a nagy hirdetésifelület-tulajdonosok csak akkor adnak nagy kedvezményt, ha az ügynökség (vagy hirdető) garantál valamekkora éves forgalmat.

Még egy fontos dolog: az egymásra épülő kedvezmények. Ha kapunk 15% ügynökségit, 20% mennyiségit és mondjuk 5% új hirdetőit, akkor ezeket nem összeadjuk, hanem egymás után számoljuk. Vagyis előbb az ügynökségivel, aztán a mennyiségivel, végül az új hirdetőivel csökkentjük az összeget. Matematikus számtan hardcore-ban:

listaár x (100-ügynökségi kedvezmény százaléka)/100 x (100-mennyiségi kedvezmény százaléka)/100 x (100-egyéb kedvezmény százaléka)/100

Jelen esetben ha a listaár 100.000,- Ft nettó:

100.000 x (100-15)/100 x (100-20)/100 x (100-5)/100 = 100.000 x 0,85 x 0,8 x 0,95 = 64.600

Vagyis 64.600 Ft a net-net ár. Ennyit kell kifizetni a hirdetésért.

És igen, az olyan nagyon elterjedt 40+15% kedvezmény valóban azt jelenti, hogy a hirdető csak a felét (51%-át) kapja meg a listaárnak!

Oké, de miért jó ez? És vajon adnak-e el listaáron hirdetést?

Jellemzően nem adnak el listaáron hirdetést, vagy legalábbis csak nagyon kis összegért. Szinte mindenki alkudni próbál. De ha egy direkt hirdető megy oda, akkor könnyen lehet, csak mennyiségi kedvezményt kap! Persze hirdetésihely-tulajdonosa válogatja. Vannak nagyon szigorúak, és vannak sokkal megengedőbbek is.

Az ügynökségek egyik fontos ütőkártyája az, hogy nagy kedvezményeket tudnak elérni. Ez végülis érthető, hiszen ezért a nagy kedvezményért cserébe elég sok pénzt is visz egy-egy helyre. Aztán ebből a nagy kedvezményből sokat át is enged a hirdetőnek. Van, hogy az egészet, és felszámol pl. külön kampánykezelési díjat. (No meg megmaradhat neki a bónusz is, ha és amennyiben jár neki...)

Tehát ennek az egésznek az a lényege, hogy piacot csinált az ügynökségeknek és lehetőséget adott a hirdetők "jutalmazásának" is. Nem beszélve arról: ha eleve arra számítunk, hogy a hirdetési bevételnek csak kb. a fele landol végül nálunk, sokkal bátrabban adunk kedvezményt, hogy valóban nálunk költse el a hirdető a pénzét, nem?

No és akkor zárszóként álljon itt az, hogy van egy nagy (meghatározó) szereplője a hazai piacnak, amelyik nem ad kedvezményt. Semmilyet.

Ez pedig a Google. 

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr981187480

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Libretto · http://szviccs.blog.hu 2009.06.15. 21:31:12

Na. Most megint terítenek 15.000 forintos adwords bónokat, beetetés gyanánt.
De egyébként bizony.

horiginal · http://zavarock.blog.hu/ 2009.06.15. 23:40:13

Külföldön is így mennek ezek a kedvezmények?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.06.16. 00:11:54

@horiginal: nem igazán, pontosabban változó. A Rabbitblog.hu-n vannak külföldre kitekintő írások, ha bővebben érdekel.

sarruken 2009.06.16. 02:53:01

Ha jól tudom, külföldön lényegesen kevésbé elterjedtek ezek, az ügynökségi kedvezmény pl. sok nyugati országban nem is létezik.

Konrád, kérlek mondd ki nyíltan, amit gondolsz: szerinted jó dolog a kedvezmények rendszere, illetve rossz dolog az, hogy a Google egyenlően bánik a néppel és senkinek sem ad kedvezményt?

miles · http://miles.hu 2009.06.16. 17:45:50

"Amikor valaki először szembesül azzal a kedvezményrendszerrel, ami az online világban van, akkor szinte mindig felteszi a fenti kérdést."

Konkrétan nem csak az online világban, hanem az összes médiatípusnál.

Longhand · http://longhand.hu 2009.06.17. 03:15:26

Amíg magasan jobb a Google-n keresztül szerezhető forgalom ár/érték aránya, addig nem szorul rá, hogy akciózzon.

Meg kell csinálni a magyar keresőt! :)


süti beállítások módosítása