Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (436) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Az újságíró és a reklám

Címkék: onlinemarketing kampány

2009.06.17. szerda 18:41 Konrad

Az online megoldások egy új szinteret nyitottak abban a csatában, ahol az újságíró küzd a gonosz reklámozókkal. Amíg a sajtó csak interneten kívül létezett, a probléma elég jól kezelhető volt: a cikkben megjelenő termék és cégnevek, a cikkek reklámtartalma és értéke többé-kevésbé kézben tartható, árazható - akár reklámpénzzel, akár "egyéb" juttatással.

De a lapokat nem az újságírók szerkesztik, így a reklámok elhelyezése mégcsak véletlenül sem volt újságírói feladat. Aztán eljött az internetes idő, és ez a dolog is mintha némileg változóban lenne.

A változása oka pedig az, hogy a legtöbb internetes hírszolgáltató nemcsak tartalmat szolgáltat, hanem közvetve vagy közvetlenül sok más dolgot is. Ráadásul ezek a szolgáltatások jobbára reklámból, reklám jellegű bevételekből élnek. Az Indexnek idehaza például gyakorlatilag nincs is más bevételi forrása, igaz, reklámból tavaly jó sokat beszedett - olyan 2 milliárd forintnyit.

Viszont a jó és értékes reklám az bizony pontosan célzott. A pontos célzás részben automatizálható - erre példa a Google AdWords és az ETARGET - de vannak egyéb megoldások is, amelyek pontos célzása végső soron az összbevétel maximálását segíthetik.

Ilyen például a konkrét termékreklám elhelyezés. Mondjuk ha egy cikk arról szól, hogy milyen szép a horvát tengerpart, akkor legyen mellette egy olyan hirdetés, amely horvát üdülést reklámoz. Nem általában üdülést, hanem konkrétan: horvátot. Vagy egy könyv ajánlója mellett az érintett könyváruház általános reklámja helyett a konkrét könyvet lehessen egy kattintásnyira megvenni.

Ehhez kell egy szerkesztő, ami mondjuk az offline világban még létezik, de az online világban már nem igazán. Vagyis itt a cikket felrakó embernek kell(ene) beraknia ezeket a hirdetéseket.

Persze az újságíró emiatt prüszköl, ez nem az ő dolga, haggyák őt békiben írni, csinálják ezt a szélzesek/itések/akárki, de ne ő. Persze ugyanez az újságíró, ha vidékre megy cikket írni, megpróbál szerezni magának ingyen szállást, cserébe valahogy belecsempészi a cikkbe azt, hogy hol aludt... Vagyis ha megvan a személyes érintettség, akkor nincs is gond ezzel, nemigaz?

Egyelőre én úgy tudom, hivatalosan nincs kapcsolat a cikkekben célzottan elhelyezett reklámok és az újságírók között. Pedig nem lenne túl bonyolult modell: ha az újságíró elkészít egy anyagot, akkor rakjon bele oda illő reklámot - cserébe az ezen keresztüli forgalom egy csekély részét megkapja extra fizettségként. Nem hiszem, hogy ez annyira nehezen kivitelezhető lenne, miközben jelentősen javulna a célzottság.

És ha így van, akkor esetleg pár cimkével meg is jelölhetné az újságíró, milyen reklám ne jelenjen meg egyáltalán a cikknél. Például repülőgép katasztrófás téma mellett repülőjegy, vagy 200-al a betonfalnak ütközésnél autóreklám. Igaz, ehhez némi fejlesztés is kell, de nem megvalósíthatatlan.

Lehet tehát hová fejlődni, és mostanság talán nem is ártana. Hiszen valamivel továbbra is fenn kell tartani az online felületek felé az érdeklődést, nemigaz? 

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr991191720

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tsabeeka · http://blog.tsabeeka.hu 2009.06.17. 19:41:22

ez a poszt erősen szakbarbárra sikeredett. marketing szempontjából oké, de ez csak az egyik a legalább kettőből.

nem arról van szó, h kap-e pénzt érte vagy nem, hanem arról, h a feladata-e vagy nem. ilyen alapon a print lapokat meg ki is hordhatná reggelente az újságíró, aztán kapna érte jutalékot. az értékesítő meg írhatná a miniszterelnöki interjút, ha már úgyis pont ráér huszonharmadikán kettő és négy óra között. aztán az esti ügyeletes hírszerkesztő meg fel is porszívózhatna, este úgysem történik olyan sok dolog, hogy ne érne rá 1-2 órát.

szerintem te egy másik munkakörről beszélsz, ami még nem nagyon létezik, de valóban lehet, hogy szerencsés lenne, ha kialakulna.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.06.17. 22:57:02

@tsabeeka: én pont arról írok, hogy szerintem feladata lenne. És azt írom le, hogyan lehetne ezt például bevezetni, úgy, hogy kisebb legyen az ellenállás.
Az újságírói munka az internettel nagyon megváltozott. Nem kell ide plusz munkakör, mint ahogy nem kell(ene) plusz multimédiás sem. Szerintem.

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.06.18. 07:04:44

@tsabeeka: Régen (nagyon..) az újságíróval szemben elvárás volt, hogy tudjon írni. Nem annyira az, hogy jól, hanem nyelvtanilag helyesen, megadott hosszra pontosan, politikailagü és lehetőleg a szakterületéhez még értsen is egy kicsit.
Később ezek (kivéve a polkorrektésget) már nem voltak annyira fontosak...
Viszont meg kellett tanulnia beírni a saját szövegét (addig diktálta), majd később korrektúráznia a saját írását, majd fotóznia (addig ment vele fotós, aki tudott képet csinálni...), autót vezetnie (addig volt a fotós mellé sofőr is...), mégkésőőb elmaradt a korrektor, megfogyatkozott a szerkesztő, eltűnt a sofőr, meg a fotós. Szegény újságíró pedig megtanulta mindezt (valamennyire), plusz - nyomokban - a webes megjelenés egynémely szabályait.
Írni, fogalmazni, pláne helyesen közben elfelejtett. A polkorrektség maradt...

Újabb kihívások esetén miért ne tanulhatna meg reklámot is szerkeszteni, válogatni? Hosszú ideje kóstolgatja svarcban már ezt is (sokfele konkrétan elvárják a cikk megszponzoráltatását), tehetné nyugodtan hivatalosan, legális munkaköri kötelességként is. Nem lenne számára akkora újdonság, mint a diktálásról bepötyögésre váltás...

Meg a maradék írástudás kiesése mellett hátha kiveszne a polkorrektség is. Ideje lenne...

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2009.06.18. 07:48:46

Nagyjából 200 szakcikket írtam meg marketing témában, igaz, printbe. A cikkek természetükből adódóan multinacionális cégek marketing aktivitásairól szóltak, a kapcsolattartók a marketingesek voltak, nem a PR osztály, mert annyira speciális volt a téma. Azok az emberek, akik az anyagot adják, jellemzően a leghalványabb elképzeléssel sem bírnak arról, hogy az ő dolgaikból mi az, ami a szakmai közönséget érdekli. Meggyőződésem, hogy azt se tudják, hogyan szóljanak egy laikushoz. De amikor az anyagokat jóváhagyattam velük, mindig bepróbálkoztak, hogy nyelvtanilag helytelen szövegeket pakoljanak be a cikkbe. Össze is foglaltam, hogy hogyan kéne a "megrendelői" oldalnak hozzáállnia az egészhez. (A honlapunkon.) - szolg.közl. link a következő kommentben, hogy ha nem kívánatos, akkor gond nélkül ki lehessen moderálni.:)

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2009.06.18. 07:49:46

A link (és Konrád, tényleg semmi gond, ha kimoderálod!):
www.sikermarketing.hu/hatekony_pr.html

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2009.06.18. 09:39:47

Ezt azért nincs még így, mert nem akarják megcsinálni. Ennek a kódját én letudnám programozni, nemhogy az IndexLab. A reklámszerverben tárolt hirdetésekhez kulcsszavakat kell tenni (+1 adatbázis elem), ezután a cikkek kulcsszavaival össze kell vetni és meg is kapjuk, hogy mi hova kerüljön.

Több portál hatékonyan alkalmazza ezt - no az nem tudom, hogy automatice vagy egy offline szerkesztőnek köszönhetően.

KZsuzsa · http://deepindata.com 2009.06.18. 11:22:57

én nem vagyok biztos benne, hogy tényleg kell kapcsolat az újságírók és a cikkek között...
az, hogy milyen hirdetés jelenjen meg egy cikk mellett, megfelelő rendszerrel könnyen automatizálható, az újságírónak max annyit kellene megtenni, hogy beállítja a pozitív és negatív kulcsszavakat...
vagy arra gondoltál, hogy ő hajtsa fel a cikke mellé illő hirdetéseket is?
Ez nem teljesen világos...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.06.18. 11:38:57

@KZsuzsa: szerintem egyértelmű. Nem hirdetés szervezésről van szó, hanem a meglévő kínálatból való választásról. Tehát negatív kulcsszavazás és meglévő "hirdetésekből" való válogatás.

KZsuzsa · http://deepindata.com 2009.06.18. 13:05:50

tehát lényegében kulcsszavazásról beszélünk.
Nem tudom igazából, hogy működnek a hirdetés megjelenések, de vajon maga az, hogy milyen konstrukcióval kerülnek eladásra a reklámhelyek, megengedne-e olyat, hogy egy újságíró azt mondja: figyi, az én cikkemhez a horvátnyaralásost tegyétek ki, a többit ne, mert ez illik hozzá?

pollner · http://soreo.biz 2009.06.18. 13:34:52

Konrad: Nagyon veszélyes dolgok ezek. Ha az újságíró jutalékot kap az általa kirakott reklámokból, érdekeltté válik abban, hogy jól "eladható" témákról írjon. Előtérbe kerülnek a pénzes témák, visszaszorul, ami rosszul tejel. Ettől azután még rosszabbul fedi le a média a világot, mint korábban.

human · http://yummie.hu 2009.06.25. 21:01:25

"Egyelőre én úgy tudom, hivatalosan nincs kapcsolat a cikkekben célzottan elhelyezett reklámok és az újságírók között. Pedig nem lenne túl bonyolult modell: ha az újságíró elkészít egy anyagot, akkor rakjon bele oda illő reklámot - cserébe az ezen keresztüli forgalom egy csekély részét megkapja extra fizettségként."

Ez szerintem már az említett példáknál is rossz szájízt szül az olvasónál, hiszen ha az újságíró rakja be a könyvkritika mellé "vedd meg" linket, akkor hiába ír pozitív kritikát mert tetszett neki, kétségbe fogják vonni szavait. Plusz akinek meg esetleg nem tetszik a könyv és ezúton vette meg, annak a szemében főleg "eladta magát" lesz onnantól az író hátára rakva, hiába csak más az ízlésük. Jelenleg meg annyit mondhat, hogy neki nincs köze a reklámokhoz.

Szóval pont ezzel jól összevonni nem lehet, míg mondjuk az egyik kommentező által említett "megtanult vezetni nem kel sofőr" dolog simán érthető.


süti beállítások módosítása