Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Merre tovább 2009?

Címkék: onlinemarketing

2009.06.30. kedd 17:26 Konrad

A mai nap 2009. első félévének a vége. Talán túlzás nélkül állíthatom, hogy ez a legrosszabb éve az online marketingnek gyakorlatilag 2001 óta. A folyamatos és robbanásszerű fejlődés megakadt, hovatovább még visszesés is történt. Sok cég került bajba, sőt, sok leépítésről is lehetett hallani.

De túl vagyunk az első féléven. És bár most többé-kevésbé nyári uborkaszezon van, mégis talán elindul valami lassú előrelépés.

Vagy nem. A különféle törvényi változások, az áfaemelés és úgy általában a források csökkenése nem tesz jót azért a reklámiparnak sem.

Igaz, sok olyan dologról hallani, ami tavasszal lett volna esedékes, de őszre halasztódott. Talán valóban igaz lesz, és mégis helyrebillen a rend, növekszik szépen tovább a reklámtorta.

Másrészt talán ez a válság egy kicsit rendet is tett néhány ember (és cég) fejében. Talán a sufnituningból kevesebb lesz és talán számít majd jobban a szakértelem. Mert végülis most sokkal többe kerülhet olcsón weboldalt építeni vagy hatékonyság nélkül hirdetni, hiszen minden pénzre szükség van.

Vége tehát 2009 első félévének. Vajon merre fogunk tovább menni? 

29 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr831218258

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mindenlébenkétkanál · http://bamberg.blog.hu 2009.06.30. 21:37:40

Örülök is, hogy végre egy kicsit "visszaesett" az online marketing. Semmi szükségem a bannerekre, spamekre, és egyéb online hirdetésekre. Az igényesekre sem.

Ladyb 2009.06.30. 21:42:01

A reklám, mint olyan gázban van. A hirdetések már nem működnek úgy, ahogy régen.
A tiniket/fiatal felnőtteket nem érdeklik a reklámok, tévét nem néznek, ha mégis, akkor reklámnál lehalkítják, baromira éles a "reklámszűrő".

Valami más lesz a jövőben. Sztem.

Ladyb 2009.06.30. 21:43:26

Ja, és persze ugyanez érvényes online is. Aki csak egy kicsit is tájékozottabb netes honpolgár, szinte soha nem kattint hirdetésre, és aktívan kiszűri a hirdetésgyanús dolgokat is.

Gombos Zsolt (OMA) · http://www.online-marketing-akademia.hu/ 2009.06.30. 22:42:42

Nem reprezentatív felmérés, hanem saját tapasztalat alapján a HATÉKONY online marketing a virágkorát éli. Az okos, méréseken alapuló, és eredménycentrikus online marketingre soha nem látott igény van a kkv szektorban. A piac a válság hatására szerintem jelentősen változott, edukálódott és éppen ezért az igények is eltolódnak a minőségi megoldások felé.

Szóval Konrád ezzel a mondatoddal nem értek egyet:

"A folyamatos és robbanásszerű fejlődés megakadt, hovatovább még visszesés is történt."

sorry.

Samurai · http://japancsaj.blog.hu/ 2009.06.30. 22:45:34

@Ladyb: pontosan az ilyen gondolkodas miatt tart itt az onlinemarketing, ahol tart

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.06.30. 22:46:32

@Gombos Zsolt (OMA): a volumene a költéseknek akadt meg. A fejlődés sem különleges, vagy nem új dolgok jönnek, hanem a régebbi, kipróbált, és hatékony megoldásokat kezdik egyre többen használni.
Vagyis: nincs több költés és nincsenek új módszerek, van viszont átrendeződés és a kis költők számának a bővülése.

zsoltikam · http://catapult.blog.hu 2009.06.30. 23:06:15

@Ladyb: kurvara tajekozott netes polgar vagyok, es megis figyelem a reklamokat. miert? mert vannak tenyleg jo ajanlatok, es mint minden embernek nekem is vannak szuksegleteim. legyen szo barmirol, a netes reklamok kurvara megkonnyitik az ember dolgat. ha valaki mellozi oket, hat magara vessen.

lehet olyan baromi intelligensnek tartod magad, de te is valamilyen szinten iranyitva vagy a reklamok altal. biztos vannak kedvenc markaid, vagy amire nagyon vagysz. na vajon honnan tudsz rulok.

zsoltikam · http://catapult.blog.hu 2009.06.30. 23:06:48

elnezest, kicsit sok lett az egy kommentbe eso kurvara szavak szama.

állatidomár 2009.06.30. 23:36:16

Ha tv reklámot lát az ember a tv ben,akkor elkapcsol
ha az interneten van reklám akkor az operában
le lehet tiltani ezeket a reklámokat
ha rádiózol akkor meg ott ülsz előtte még jó hogy elkapcsolsz

de igazából a túlzott fogyasztás volt a baj
sok felesleges dolgot megvesznek az emberek
a reklámoknak köszönhetően
fogyasztói társadalom lettünk na ez üt most vissza
meg a sok hitelreklám

állatidomár 2009.06.30. 23:45:09

Hogy merre fogunk tovább menni?

Ha kíváncsi vagy a folytatásra akkor egy kicsit jobban
bele kell magad ásni a „válság” ba

íme egy ajtó:

nyilasi.tozsdeforum.hu/blog/blog.htm

ha szükséged van még további ajtó megnyitáshoz
akkor szólj nyugodtan
szívesen bevezetlek eme világba

érdekes lesz meglátod

még egy kis segítség
ez a válság ami most van na ettől már
csak a 32 es volt nagyobb

állatidomár 2009.06.30. 23:57:03

Még egy kis érdekesség

a dow jones index:

stooq.com/q/?s=djia&c=10y&t=l&a=ln&b=1


vagy a usa gdp sok mindent elárul:
2008 4. negyedéves adata /azóta már kicsit javul a helyzet/
főleg hogy belepumpáltak a rendszerbe vagy 800 milliárd dollárt
nálunk IMF hitel van

www.portfolio.hu/users/elofizetes_info.php?t=cikk&i=112459

Ladyb 2009.07.01. 08:00:15

@zsoltikamzsoltikam: ha kő valami, akkor megkeresem, erre jó pl. a gugli, megnézem, hogy ki az, aki abban a szektorban saját erőből és gógyiból az első 10-ben van. Aztán továbbkeresek, online véleményeket olvasok azoktól, akik használják stb és így alakítom ki, mit vegyek meg, amikor kell valami és nem amikor valaki el akar adni valamit.

Kedvenc márkám nincs, mindig azt veszem, ami jó ár/érték arányú és ami éppen megtetszik.

Felesleges ezeken megsértődni, akár reklámozók, akár vásárlók részéről, kb. valami ilyesmi lesz tán a jövő is, csak nem egy-egy elhatárolt esetben, hanem tömegesen.

raklap 2009.07.01. 08:47:13

1 a spamek jók, értem?

@Ladyb:

ezt mondtad:

"ha kő valami, akkor megkeresem, erre jó pl. a gugli......."

ez okosan hangzik elsőre de ha belegondolsz abba a ténybe hogy az már szakállas trükk a fake oldalak létrehozása ahol a számodra kedvező véleményeket olvashatsz egy termékről természetesen a kunkurencia hasonló termékét lehúzva...

akkor már nem is hangzik okosan

aki meg letiltja böngészőben a reklámokat azok is olvassáka fizetett bloggerek bejegyzéseit stb... és persze azt se feledjük hogy hiába tiltod le akkor majd mikor egy tartalomhoz szeretnél hozzáférni akkor kapod a reklámot dögivel....

ugyanakkor szerintem a spam költséghatékony és szerintem nagyon érdekes kihivás is... tisztelettel adózok az olyan spammerek előtt akik a közzöségi hype idején subjectbe meghívót irtak:)


valamint szerintem az is gratulációt érdemel aki a a felbukkanó msn-es abalakot kitalálta...

amúgy meg mónika vagyok csókolom

holex · http://fred-basset.blogspot.com 2009.07.01. 08:59:32

@Ladyb: ebben egyetértek Veled.

engem baromira irritálnak a reklámok, legyen szó tv-ről, rádióról, vagy netről. alegtöbben csak a szemetüketakarják eladni, de tisztelet az 1%-nak, aki ténylegminőségi terméket/szolágltatást árul.

na, de ezeket inkább megkeresem a neten, hogy hol lehet venni, hozzájutni a szükségleteimnek megfelelően.

holex · http://fred-basset.blogspot.com 2009.07.01. 09:07:14

@raklap: nem tudom hány szakállas trükkel létrehozott fake-oldalba botlottál a neten, de biztos valamit rosszul csinálsz, mert én eddig sose találkoztam ilyennel, bár lehet az is, hogy nincsenek extrém igényeim...viszont érdekesmódon mindent megtalátam eddig az általam keresett fórumon,amit kerestem eddig. (és ez nem korlátozódik kizárólag a netre, de mindenképpen mellőzi a tv, msn, web, email és rádióreklámokat.)

mert én pl. rühellem, ha jön egy mail, amire semmi szükségem. vagy hogy ha jön egy msn üzenet, ami reklámlinkkeet tartalmaz, vagy azt is utálom, hogy a sok hulladék multi telepokoltatja a postaládámat szeméttel, ami sose olvasok el, mert az aktuális átbaszásokra valahogy nem vagyok kíváncsi.

na, ezért tart itt a médiavilág ahol tart magyarországon, mert kezd egy kicsit elegelenni vásárlóknak, hogy pofátlanul rájuk akarják sózni a sok szemetet. (persze erre is van még vevő bőven.)

raklap 2009.07.01. 09:19:56

@holex:

azért nem tudsz a fake oldalak irányitott véleményeiről mivel profik csinálják profin....

én nem msn-ről beszéltem...


ez nem magyarországról szól hanem ez globálisan van jelen

arról meg nem szabad álmodozni hogy te reklámmentes világot szeretnél...

de nyugodj meg az olyan oldalak mint a google figyelnek téged minden egyes szokásodat elemzik és nem is oly sokára már csak olyan reklámokat fogsz kapni ami téged érdekel... és növelték a hatékonyságot:)

tárhejj · http://atarhely.hu 2009.07.01. 10:09:54

Meg kell próbálni optimistának lenni.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.07.01. 10:39:14

@Ladyb: azt ugye tudod, hogy a Google első 10 találat egy csomó kulcsszóra optimalizált eredmény, vagyis kvázi hirdetés?

adManiac · http://admaniac.blog.hu 2009.07.01. 11:33:28

tudjátok mi a vicces?! az úgynevezett reklámkerülők (nem a reklámelutasítók) általában a legjobb fogyasztók is egyben. Miért?! Mert ők igényesek a reklámok terén is - tehát kiszórják a gagyi, semmitmondó, célzatlan hirdetéseket - de felfigyelnek a szórakoztató, kreatív, célzott, releváns üzenetekre. Tehát nem csukják be teljesen a szemüket/fülüket, mint itt páran, hanem figyelnek, szűrnek és vásárolnak. Az igazi kihívás: nekik gyártani reklámot, bezsebelni pár díjat, ügyfélelismerést, szakmai respectet (na meg némi pénzt is :))

Kolbert István 2009.07.01. 11:49:10

Én abban látom a problémát, hogy a reklámozás elvét nem érti az emberek nagyrésze. És valóban nincs meg a "vmit vmiért" elv. A reklámokat a kezdetektől zúdították az emberek nyakába, akik csak annyit érzékeltek h pl. át kell lapozni a reklámokon h a Playboyban lássák a csajokat ill. h már megint megszakítja a sorozatukat a "hülye reklám", de ma már zsigerből keresik az x-et a popup-oknál, ugy h közben meg se nézek mi a tartalma stb... Sztem 3 megoldás van, persze a vakszórás minimálisra csökkentése mellett.

1. A hagyományos reklámok színvonalának emelése, mert most nagyrészt unalmasak és idegesítőek.
2. A Product Placement - filmek és videóklipekben majd harcolnak a cégek a bekerülését, akár ott is működhet a licit módszer. Ha már úgyis letöltik torrenten v megnézik Youtube-on akkor így a brandek fizetik a filmek, videóklipek költségeit.
3. Elmagyarázni az embereknek, hogy azért nem kell fizetni a tv-műsorokért és weboldalakért, mert a reklámot kell nézni az ingyenességért cserébe. Emellett méregdrága reklámnélküli megoldásokat is kínálni, hogy érezzék a különbséget.

Sajnos a vmit vmiért elv kialakítása elmaradt, de ettől még a reklámszakma ezt elmagyarázhatja a társadalomnak.
A Google erre szuperul ráérzett a keresésekkel, ki is aknázza a "reklámundor-t" az AdW és AdS ikrekkel. A targetálás minden bizonnyal hatékonyabb lesz a jövőben az IP és az NGN technológia révén. A konvergencia hatására pedig az online marketing nem csak az számitógépeken érzékelhető reklámokat fogja vezérelni, hanem minden eszközünket szép lassan, akár még az utcai óriásplakátok és citylightok is kommunikálhatnak wifi-n. Gondoljunk az AdWords-re, már most is külön készíthetünk hirdetéseket mobiltelefonra. Sztem erre tovább menni. Felhagyunk az erőszakos reklámokkal, bár ugye sokan még csak most kezdik ezt tanitani a kkv cégeknek.

Mária 2009.07.01. 12:52:21

@Ladyb:

"Aki csak egy kicsit is tájékozottabb netes honpolgár, szinte soha nem kattint hirdetésre, és aktívan kiszűri a hirdetésgyanús dolgokat is."

Senki nem kattint olyan hirdetésekre, amik nem érdeklik őt. Viszont, ha keres valamilyen megoldást az éppen aktuális problémájára, akkor bekapcsol a pozitív hirdetésszűrője és felfigyel azokra a hirdetésekre, amikben a megoldást látja.

Mindenre meg csak a hülye kattintgat.

Háta Más · http://www.artcharacter.hu 2009.07.01. 13:41:37

@Ladyb: A legtájékozottabbak meg azonnal becsukják a szemüket, amint valami hirdetést látnak meg az utcán. Lehet, hogy ezért van annyi közúti baleset?

Háta Más · http://www.artcharacter.hu 2009.07.01. 13:46:47

Én grafikusként azt tapasztalom, hogy a multimamutok »cost cutting« címszó alatt nyírbálják a marketing költségeket felére-harmadára (Innen üzenem, hogy dolgoztam néhány cégnél, ahol a marketingen spóroltak. Egyik sem létezik már.)
A kis cégek viszont hamar felismerték, hogy hirdetni márpedig kell, mert aki nem hirdet az megdöglik. Úgyhogy meló van, csak most nem kevés nagymeló, hanem sok kicsi.

Ernő007 · http://www.webseo.hu 2009.07.01. 15:55:14

Túl vagyunk az első féléven is... ki tudja, hogy ez volt a nehéz vagy lesz-e még nehezebb, mindenesetre ahogy látom az ÁFA emelés az most úgy megy, hogy akkor már kerekítsünk felfelé... tehát az árak emelkednek...

Off vége!

Kb március-áprilisban úgy láttam, hogy a pénzügyi válság csak segíti az online iparágat, mert hatékonyabb megoldások irányába mozdulnak el a cégek, nyissunk webáruházat, hogy a kiesett forgalmat pótoljuk, stb stb, soha annyi megkeresésünk még nem érkezett, mint azokban a hónapokban.

Aztán valahogy csend lett... igaz most nyár van, de ahogy látom szinte senki sincsen szabadságon és aki tud az dolgozik azon, hogy jobb legyen.

Abban nem lett igazam, hogy a válság csak segíti az online dolgokat. Ahogy látom a cégek kb 20%-a az ELŐRE, hajrá új lehetőségek irányába mozdult el, és hajlandó befektetni, nyitott új dologokra, és a 80%-uk meg amit költött volna azt is visszafogta és elnapolta az online jelenlétet, nos ők szerintem nem jó úton haladnak, de nem jönnek rá...

Kíváncsi vagyok, hogy mi lesz, mindenesetre én örülök annak a 20%-nak akik előre mozdulnak el, és megpróbálok velük dolgozni, őket segíteni.

Ernő007 · http://www.webseo.hu 2009.07.01. 15:58:43

@mindenlébenkétkanál: Nincs igazad... nekem most több spam jön, mint annó, és több a trójai is, mint annó.. szóval a válság csak fokozza a SPAM-et, mert a SPAM olcsóbb, mint a normál online marketing, így egyre több cég fordul efelé...

sesz 2009.07.01. 20:46:46

Én utálom a reklámokat, semmilyen hatásuk sincs rám azon kívül, hogy 100% -ig blokkolom mindet (a statisztikagyűjtő/nyomkövetős dolgokat is), TV-t is midig elnémítom, stb. .

Az embereknek csak az számít, hogy minél nagyobb bevételeik legyenek, és eladják a sok szemetet. (Persze sok okos ember a sok hülyéből keres jó pénzt.)

Ladyb 2009.07.02. 20:25:22

@Konrad: persze, teljesen igazad van, hirdetés. Viszont nem kéretlen. Mert amikor feljön egy ablak, vagy bekúszik egy hirdetés, vagy üvölt a tévében, az kéretlen, zavaró, úgy érzem, hülyének néznek.
Egy optimalizált honlap viszont arra optimalizált (jobb esetben), hogy megtaláljam akkor, amikor szükségem van rá, aztán majd én eldöntöm, hogy azt akarom, vagy mást. Ha nem jól optimalizált, akkor rögtön elkattintok, ha jól, akkor megtaláltuk egymást.

b-attila · http://ujrahasznosito.blogspot.hu/ 2009.07.04. 01:32:18

@Ladyb: A médiafogyasztási szokások véglegesen és visszavonhatatlanul átalakulnak. A fogyasztók már fáradtak a rengeteg rájuk zúduló információtól és azok kényszerű szűrésétől. Inkább becsukják az agyukat. A kérdések nélküli válaszok kora lejárt. A fogyasztó a kérdésére vár választ és baromira nem érdekli, hogy néhány képzetlen junior-asszisztens mit akar nekik megmondani a márkáról, termékről. Hogy mit is kellene gondolni ezekről. Miközben olyan közegben él a hálózatok világában, ahol a legkisebb csúsztatás is azonnal kiderül.
SEO, SEM, microblog, social network, stb. Ezek kérdezhető, dialógkommunikációs eszközök. Ezek működnek ...persze, ha releváns válaszokat képes adni a márka.

attilabujtas.blogspot.com/2009/06/taviranyito-betegseg.html

starkravingmad 2009.07.23. 11:35:07

egyetértek abban sokakkal, hogy a hagyományos média változását látjuk jelenleg, sajnos/szerencsére a TV dominanciája továbbra sem szűnik meg, sok hirdető még most is azt vallja, hogy a TV-ben ott kell lenni,annak ellenére, hogy szinte senki nem néz reklámokat.
nemrég ajándékba vettem egy elemlámpát amely a Jégkorszak 3. grafikájával volt diszítve, a lámpához egy kupont is kaptam, amelyet a filmre válthattam be, így kb. féláron néztem meg a filmet, nagyon tetszett ez a fajta reklám, remélem még több ilyennel találkozom


süti beállítások módosítása