Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Meteo target

Címkék: onlinemarketing kampány

2009.07.06. hétfő 19:17 Konrad

Ebben a bolond, változékony időjárású nyárban talán még izgalmasabb lehetne a kedvenc célzási megoldásom, a meteorológiai adatok alapján történő célzás. Ráadásul mára egyre több olyan weboldal és szolgáltatás van, amely adatok széles körét adja az időjárásról.

A meteo target elve egyszerű, csak megfelelő technikai háttér kell hozzá: ha az időjárás valamilyen állapotba kerül, akkor jelenik meg a hirdetés. Például: ha nem esik az eső. Vagy éppen akkor, ha esik. Vagy ha a hőmérséklet 20 fok alá csökken. Vagy 30 fölé.

A technikai háttér egy megfelelő adserver, amely képes külső adatforrás feldolgozására és az alapján reklámok megjelentetésére. A külső adatforrás természetesen a meteo adatok, a reklám pedig az erre kitalált hirdetések.

Például ha zuhog az eső, bátran lehet afrikai nyaralást hirdetni. Vagy 30 fok fölött sör reklám jöhet. Lehetne folytatni, szerintem mindenkinek volna kapásból 4-5 ötlete, nem?

Egyébként ez nem egy új és különleges ötlet, idehaza is futott már ilyen kampány, az Adverticum adserveren keresztül. Az ha jól emlékszem hőmérséklet függő volt, megfelelő melegben futottak a reklámok.

Szóval, a meteo target nem ötlet, hanem egy létező módszer. És amikor ilyen hektikus az időjárás, igazán izgalmas módszer lehet, nemigaz?

(A szerző bár dolgozik az Adverticumnak, de nem az ő kedvükért írta ezt a postot. Csak egyelőre ezt a működő példát ismeri.)

23 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr71230446

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sajt · http://sajt.tumblr.com 2009.07.06. 19:32:44

Az esernyőárusok is akkor jönnek elő, amikor esik az eső.

Lévai_Richárd · http://facebook.com/fbtippek 2009.07.06. 20:59:36

Ha 35 fok meleg van, és ezerrel dübörög a klíma, akkor inkább forró tea és neocitran reklám kell, nem sör... :-)

A következő célzási mód az lesz, ha a gépünk érzékelőiből kiveszik az adatokat, és annak alapján ajánlanak valamit.
Például ha a powerbookomnak világít a billentyűzete, akkor biztos sötét van, és jöhet egy lámpa reklám, vagy ha túl meleg a laptop burkolata, akkor meg egy laptop párna reklám.

És akkor ennél már csak az lesz a még jobb, ha a kamera is működni fog, és a fejem formája alapján jön egy fodrász reklám is (vagy plasztikai sebész...). :-)

horiginal · http://zavarock.blog.hu/ 2009.07.06. 21:11:21

People always talk about weather - és tényleg...

Ott is esik?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.07.06. 21:53:57

@horiginal: jelenleg Szegeden vagyok, itt nem esik.

Éjszakai őrség · http://eo.blog.hu 2009.07.06. 22:10:17

Az Adverticum ezt már tényleg régen el akarja passzolni a sörgyáraknak, csak sosem sikerül. Most sem fog.

Éjszakai őrség · http://eo.blog.hu 2009.07.06. 22:19:49

@Konrad: Ennek akkor is dögszaga van. A "futott már ilyen"-ről meg kijelentem: ez nem jelenti azt, hogy el lett passzolva. Pilot volt a Balcsi partjára, oszt annyi. Régóta figyelem az Adverticumot, nem emlékszem átütő kampány riportra, ami sörös-meteós lett volna, kreatív.hu szokásos nyögvenyelős PR cikkel... Hűű, de nem vagyok jó passzban. :(

briel 2009.07.06. 22:43:51

Itt kinn Irorszaagban 14 C van es nem is kell reklaamozni a jo vorosbort

Wolf Gabor · http://www.MarketingCommando.hu 2009.07.06. 23:39:38

Ez egy marha nagy ötlet ilyenkor nyáron. Nekünk már egy tucat ügyfelünk vetette be ilyenkor a "gyere be a boltba és annyi % engedmény, ahány fok van kint" akciót, és ezzel automatizálható lenne.

Sold!

Kolbert István 2009.07.06. 23:49:33

Az intelligencia minden bizonnyal erősödni fog az adserverek működésében is, és rengeteg fontosabb és kevésbé fontos összetevő, paraméter alapján fogják szolgáltatni a hirdetéseket.

szaGértő 2009.07.07. 04:50:04

@Wolf Gabor: Az csak a sivatagban nem működik, meg az északi sarkon. :)

öntelt radírpók 2009.07.07. 07:26:12

tehát pl. ezen a nyáron eddig csak esernyő-reklámokat kellett volna látnom, sörreklámot pedig egyáltalán nem

amúgy jogos, tök hülyén nézett ki az Index-címlapon a klímás Citroen C3 "Nem bírja a hőséget?" bannere, amikor másfél hete 18 fok és szemerkélő eső volt odakint

Vámpír\\\'08 2009.07.07. 08:58:20

Hát ja, tizenegynéhány éve bődületes meleg nyár volt, aztán tele lett a város a Rolling Rock plakátjaival - párás üveg, stb. sablonok - én meg rohantam be a kocsmába, aztán majd' elköptem a falig azt a fertelmes lőrét... :)

Shokatear 2009.07.07. 10:31:59

tegyük fel, hogy jó ötlet, de mi alapján dönti el, hogy én most Sopronban vagyok vagy Debrecenben?

ReWriter · http://miazhogy.blog.hu 2009.07.07. 11:01:20

@BRaMo: Az egy dolog, mert IP tartomány alapján nagyjából be tud azonosítani. De honnan dönti el, hogy én nem szeretem az esőt? Lehet, hogy mezőgazdasági vállalkozó vagyok és alig várom, hogy essen. Akkor hiába jön nekem afrikai nyaralás.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.07.07. 11:39:18

@ReWriter: nem te vagy a kérdés, hanem a termék, amit ez alapján pozícionálnak, nem? Vagyis mezgazd. vállalkozókét is jó az, ha kánikulában sört reklámoznak neked.

ReWriter · http://miazhogy.blog.hu 2009.07.07. 11:53:31

@Konrad: Értem én, hogy a termék a lényeg. De szerintem megfelelő szegmentációval hatásosabb eredményt lehet elérni, mint egy olyan külső tényezővel, aminél nagy fokú attitűd hatás van.

Prím Letöltés · http://letoltes.prim.hu/ 2009.07.07. 12:02:50

Magyarországon az IP kiosztás teljesen véletlenszerű, ezért nem működik itthon a területi targetálás. A meteo targetálás az Adverticumban viszont bátran használható, jelenleg Budapest időjárását veszi alapul, de ezen igény szerint tudunk változtatni.

Prím Letöltés · http://letoltes.prim.hu/ 2009.07.07. 12:27:37

hirek.prim.hu/cikk/27542/ ez volt a kezdet, azóta többek között volt a Michelinnek téli gumis kampánya, ami +7 fok alatt futott, de igazából a kreativitáson múlik, hogy milyen adat változásával kapcsolják össze a hirdetés megjelenését. a rendszer adott hozzá;)

2009.07.07. 14:44:34

ennek csak ugy van értelme nem, ha klins leküldi a brózerrel hol van gps ügyileg?

Libretto · http://szviccs.blog.hu 2009.07.07. 16:20:34

Esős hétvégeken a legmagasabb a konverziónk (a látogatottság is jó meg az oldal is, olvasgatnak, látszik). Mi belföldet kínálunk, a látogatottság (bizonyos határokon belül) együtt mozog a napocskával. Ha jobb az idő, a "ruccanjunk el hétvégére valahová" egyből látszik a látogatottságon.
Ha hétvégén esik, V-powerrel tolom az adwordsot :)

Shokatear 2009.07.14. 09:45:03

@ReWriter: kicsit megkésve a válaszra vonatkozó kérdésre: mi van a mobilnetesekkel?


süti beállítások módosítása