Ebben a bolond, változékony időjárású nyárban talán még izgalmasabb lehetne a kedvenc célzási megoldásom, a meteorológiai adatok alapján történő célzás. Ráadásul mára egyre több olyan weboldal és szolgáltatás van, amely adatok széles körét adja az időjárásról.
A meteo target elve egyszerű, csak megfelelő technikai háttér kell hozzá: ha az időjárás valamilyen állapotba kerül, akkor jelenik meg a hirdetés. Például: ha nem esik az eső. Vagy éppen akkor, ha esik. Vagy ha a hőmérséklet 20 fok alá csökken. Vagy 30 fölé.
A technikai háttér egy megfelelő adserver, amely képes külső adatforrás feldolgozására és az alapján reklámok megjelentetésére. A külső adatforrás természetesen a meteo adatok, a reklám pedig az erre kitalált hirdetések.
Például ha zuhog az eső, bátran lehet afrikai nyaralást hirdetni. Vagy 30 fok fölött sör reklám jöhet. Lehetne folytatni, szerintem mindenkinek volna kapásból 4-5 ötlete, nem?
Egyébként ez nem egy új és különleges ötlet, idehaza is futott már ilyen kampány, az Adverticum adserveren keresztül. Az ha jól emlékszem hőmérséklet függő volt, megfelelő melegben futottak a reklámok.
Szóval, a meteo target nem ötlet, hanem egy létező módszer. És amikor ilyen hektikus az időjárás, igazán izgalmas módszer lehet, nemigaz?
(A szerző bár dolgozik az Adverticumnak, de nem az ő kedvükért írta ezt a postot. Csak egyelőre ezt a működő példát ismeri.)
Utolsó kommentek