Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (436) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Merre tart az inga?

Címkék: onlinemarketing

2009.07.16. csütörtök 20:46 Konrad

Tele van a net a közösségi szolgáltatásokkal. Néhány éve indult ez a folyamat, mára minden magára valamit is adó szolgáltatás közösségi megoldássá szeretne válni, legyen szó hírolvasóról vagy információs portálról.

Pedig korábban az internet az igazi individualista szolgáltatás volt: a szolgáltatások akár személyreszabottan is arról szóltak, hogy én mit akarok, én mit tudok csinálni. Most meg az a nagy cucc, hogy kivel tudok valamit csinálni, kiknek tudok valamit mutatni.

Ennek megfelelően a marketing is abba az irányba sétál mostanában, hogy hogyan lehet a közösségeket megcélozni, hogyan lehet a közösségi szolgáltatásokat felhasználni hirdetésre. És persze a közösségekben nagyon hamar kiderül, mi a trendi és mi a ciki. Egy Twitterre / Turulcsiripre bedobott valami hihetetlen vitákat is ki tud váltani, miközben más dolgok abszolút érdektelenségbe futnak. Azt is szoktuk mondani: kiszámíthatatlan, mit tesz a közösségi internet az üzeneteinkkel. Mert lehet persze fókuszcsoportozni, meg tesztelni, de elég egy hangadó (opinion leader) aki mást gondol, és máris megszívtok, de nagyon.

De ez az egész közösségesdi igazából egy folyamat. Biztos, hogy több, mint divathullám, de nem jelenti azt a webkettő, hogy ez lesz az internet igazi jövője. Úgy érdemes ezt elképzelni, mint egy inga: az egyik felső pont az individuális megoldások a másik szélső pont a teljes közösségi internet. Már csak az a kérdés, éppen merre leng az inga: vajon emelkedik még fölfelé a közösségi dolgok irányába, vagy már megy lefelé, és pár év múlva átlendül a másik irányba?

Az a szép az egészben, hogy nem a szolgáltatások, hanem a felhasználók döntenek. Ha érdektelenné válnak a felhypeolt cuccok, ha nem lesz trendy egy új fejlesztés, akkor lassan lendülhet visszafelé az az inga.

Tudom, a FaceBook nő, már 250 millió a regisztrált felhasználók száma, a Twitter soha-nem-látott magasságokba lendül (éppen csak pénzt nem termel), de ez az egész általam leírt irányváltás nem kell, hogy a közösségi szolgáltatások végét jelentse. Inkább csak egyfajta divatot mutat. Azt mutatja, mi az érdekes, mi az újszerű, mi lehet a különleges.

Mibe érdemes fektetni.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr591250169

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dezo · http://devaizoltan.hu/blog 2009.07.16. 21:24:58

Nem kéne a "közösségit" szembe állítani az "individuálissal". Szerintem pont az a jó a net használatának terjedésében, hogy amikor a sok "individuum" közösséggé akar alakulni (mert mondjuk éppen a mazsolás puncsfagyi a kedvence), akkor ezt megteheti.
Aki meg reklámozni akar, annak inkább a felhasználók igényeire kéne koncentrálnia, arra, hogy mivel és hogyan tudna értéket adni a vevőinek, nem pedig mindenféle "trendekre" rámozdulva, ott "tolnia magát", ahol szerinte éppen a leg-trendibb.

Mária 2009.07.17. 10:14:37

"Most meg az a nagy cucc, hogy kivel tudok valamit csinálni, kiknek tudok valamit mutatni."

Nem csak az internet megy ebbe az irányba szerintem, hanem az emberi közösségeknek az a része is, amelyik sikeres lesz majd a következő évtizedekben.

Az ember alapvetően nem az egyénieskedésre, hanem a kooperációra született. Nézd meg, hová, milyen irányba vitte a nyugati kultúrát mostanra az erősen pártolt és támogatott individualizmus, ami nem volt más, mint egy hatalmas méretű manipuláció.

De hogy a szűkebb témánál maradjak:

A hét híre volt ebben a témában a Morgan Stanley kutatás pl :)

www.guardian.co.uk/business/2009/jul/13/twitter-teenage-media-habits

www.guardian.co.uk/business/2009/jul/13/teenage-media-habits-morgan-stanley

kohana · http://kisviraginitaly.freeblog.hu 2009.07.17. 10:43:56

ez az érdektelenné váláshoz azért oda tehetted volna, hogy az a dolgozat messze nem reprezentatív, és elég szomorú, hogy egy 15 éves diák házidolgozata a legjobb a témakörben.
Mert attól szerintem nem válik megbízhatóvá a dolgozat, hogy a srác is olyan korosztályú, mint akikről ír.
illetve szerintem ott van benne az is, hogy lehet, hogy tizeniksz évesen nem izgatja a twitter, de lehet, h az egyetemen már fogja és akkorra más, most használt cucc lesz neki érdektelen.
Szerintem nincs kizárólagosság, hogy csak individualista, meg csak közösségi, hanem ez is, meg az is, és egyszerre lesz jelen, csak az idividualista része sosem látszódik olyan erőteljesen.
Az emberek nem attól használnak fb-t vagy twittert, mert trendi (bár elkezdeni lehet ezért kezdik), hanem mert valami megfogja őket.
Persze reklám/marketing célokra más ez a kérdés.
De ha csak azért nyomul valaki egyik v másik csatornán, mert épp az a menő, előbb utóbb érződik/kiderül, hogy muszájból csinálja.
ezeken a helyeken ez nagyon kijön.

Hargita Nándor · http://sliceandsmile.blog.hu 2009.07.17. 12:23:58

érdekes Konrád gondolatmenete.

nemrég volt egy okfejtés arról, hogy anno mikor az internet még csak lombikban létezett, volt néhány weboldal amiket nézegettünk.

utána lett hirtelen (és van is még) nagyon sok, de ez újra elkezdett koncentrálódni, ahogy az emberkék és néhány oldal köré kezdenek gyűlni.

- újságot az indexen olvasok
- blogokat a readerben olvasom (és minden mást amit nem ír meg az index)
- twitteren pofázok bele a világba
- a kukkolóoldalam az iwiw
- de aktív a facebookon vagyok
- a fotóimat pedig az indafotón tartom

na igen, de itt jön be az a faktor, hogy be-be csúszik néhány érdekes információmorzsa más forrásból is, ráadásul más "közösségi" forrásból, így kénytelen vagyok oda is bemenni, hogy ott bele tudjak szólni.

ezért:
- a fotóimat már a flickrre is felrakom, de csak a legjobbakat
- sőt, facebookra is, mert van aki ott keresi, kommenteli, lájkolja őket.
- aztán beszippantott a tumblr, érdekes követni az ott felbukkanó egyedi tartalmat, ami ugyan "kilóg" twitterre meg readerbe is de az igazi párbeszéd "belül" van.

és még sorolhatnám.

a web tovább bővül, egyre több új, más jellegű tartalmat összefogó közösségi központ jön létre (pl itt a poszterusz is a tumblr mellé) és egyre inkább nehezemre esik ezeket "monitorozni".

úgyhogy itt az ideje az újabb összesűrűsödésnek - csak senki sem tudja megmondani, hogy mi lesz az az ultimate szolgáltatás ami köré oda fog gyűlni a legtöbb ember (bár jelen pillanatban a legjobb tipp a facebook).

Hargita Nándor · http://sliceandsmile.blog.hu 2009.07.17. 12:26:41

@darthwalk: ja, egy fontos dolog kimaradt. nyilván a "góc" már ha lesz ilyen, nem fogja pótolni a tumblres pörgést, vagy a fasza fotómegosztót, ezért mindkét fél érdeke, hogy egymás felé mind a tartalmakat, mind az aktivitásokat a lehető legkönnyebben ki illetve beengedjék.

hiszen nem fogom feltölteni a facebookra a képeimet, mert szar minőségben és kicsiben tartja meg.

de ha máshova töltöm fel, akkor nem értesülnek róla az ottani ismerőseim - vagy legalábbis nem tudják úgy végigböngészni, helyben. és az ismerőseim nyilván lusták.

Kolbert István 2009.07.17. 14:45:31

Én arra leszek kiváncsi, mi lesz majd az új őrület a neten és ki fogja kitalálni :)


süti beállítások módosítása