Az interneten relatíve olcsón lehet hirdetni, igaz, ha valaki a nem internetes megoldásokkal összemérhető eredményt akar elérni, akkor bizony kb. ugyanannyi pénzébe is fog kerülni.
De az internetes hirdetési megoldások legtöbbjénél alacsony a belépési küszöb, vagyis kevés pénzzel is ki lehet próbálni egy-egy felületet, egy-egy megoldást. Mondjuk ez azt is jelenti, hogy könnyen áteshetünk a ló másik odlalára, és túl kevés pénzt fordíthatunk egy-egy tesztre.
Mert az jól hangzik, hogy már 10 ezer forintért is lehet kampányt futtatni a Google-ben vagy az ETARGET-en, de lássuk be, ez még próbapénznek is kevés. De több pénzből az interneten megtehetjük, hogy próbálkozunk.
Mert hiába van egy célcsoportunk, egy jól célzott méditervünk, könnyen lehet, nem fog minden eleme jól (hatékonyan) működni. Például ha célunk a sok látogató, akkor hiába érjük el őket, ha nem kattintanak - míg más, kevésbé célzott felületről a célcsoportunk tagjai is szívesebben jönnek át hozzánk.
De ezek a tapasztalatok jellemzően kampány (illetve hirdető) specifikusak. Így tanulni kell, és a tanulás egyik legegyszerűbb eszköze próbálkozás. Vagyis: ha kapunk egy jó ajánlatot, ha kitalálunk egy új felületet, akkor próbáljuk ki, és mérjünk. Mérjünk mindent!
Aztán az eredmények fényében eldönthetjük, használjuk-e tovább.
Utolsó kommentek