Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (436) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Próbálgassunk!

Címkék: onlinemarketing kampány

2009.08.03. hétfő 14:03 Konrad

Az interneten relatíve olcsón lehet hirdetni, igaz, ha valaki a nem internetes megoldásokkal összemérhető eredményt akar elérni, akkor bizony kb. ugyanannyi pénzébe is fog kerülni.

De az internetes hirdetési megoldások legtöbbjénél alacsony a belépési küszöb, vagyis kevés pénzzel is ki lehet próbálni egy-egy felületet, egy-egy megoldást. Mondjuk ez azt is jelenti, hogy könnyen áteshetünk a ló másik odlalára, és túl kevés pénzt fordíthatunk egy-egy tesztre.

Mert az jól hangzik, hogy már 10 ezer forintért is lehet kampányt futtatni a Google-ben vagy az ETARGET-en, de lássuk be, ez még próbapénznek is kevés. De több pénzből az interneten megtehetjük, hogy próbálkozunk.

Mert hiába van egy célcsoportunk, egy jól célzott méditervünk, könnyen lehet, nem fog minden eleme jól (hatékonyan) működni. Például ha célunk a sok látogató, akkor hiába érjük el őket, ha nem kattintanak - míg más, kevésbé célzott felületről a célcsoportunk tagjai is szívesebben jönnek át hozzánk.

De ezek a tapasztalatok jellemzően kampány (illetve hirdető) specifikusak. Így tanulni kell, és a tanulás egyik legegyszerűbb eszköze próbálkozás. Vagyis: ha kapunk egy jó ajánlatot, ha kitalálunk egy új felületet, akkor próbáljuk ki, és mérjünk. Mérjünk mindent!

Aztán az eredmények fényében eldönthetjük, használjuk-e tovább. 

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr691286023

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Clicker · http://www.klikkmania.hu 2009.08.03. 15:22:45

ezért használj ügynökséget: megkíméled magad a felesleges költséges próbálkozásoktól

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.08.03. 15:38:49

@Sziebig Peter: mert az ügynökségek nem próbálkoznak? Szerintem azok is próbálkoznak, csak eloszlik a költség a sok kampányban.

Valóban olcsóbb emiatt az ügynökséggel dolgoztatni, de ha van havi 150-250e Ft-ja a hirdetőnek, akkor ritkán jut el odáig.

Clicker · http://www.klikkmania.hu 2009.08.03. 17:10:44

@Konrad: pont azt fejtetted ki, amit én is mondani akartam, köszi :)

adwordsben mondjuk szerintem pont ekkora tételektől felfelé éri meg kiszervezni, mert itt már lehet látványosan spórolni és egy korrekt budgetből jobb eredményeket elérni, mintha magának kezelné

Mérhető Marketing · http://www.merhetomarketing.info 2009.08.03. 19:06:23

Köszi Konrád!
Beletaláltál a mániámba :)
Döbbenetes, hogy -főleg kisebb cégeknél- mennyire nincs ott ez a hihetetlenül egyszerű személet.
Megpróbáljuk, leteszteljük, és ha működik, csinálunk belőle kampányt, stratégiát, vagy akár rákölthetünk milliókat is. Hiszen tudjuk mit hoz, bátran költhetünk rá.
pl. az adwords remek eszköz. 3-4 nap alatt, már pontosan tudom, melyik a legjobb hirdetés-szöveg.
Ennek ellenére nagyon sok helyen még mindig a rossz értelemben vett "kreatív" marketinget használják.
"Találjunk már ki valamit, hátha sikerül" alapon.
Persze sikerülhet is. De nem lenne jobb, ha inkább letesztelnénk kisebb példányszámban és csak a működő verziók kerüljenek ország-világ elé?
De :)

Ernő007 · http://www.webseo.hu 2009.08.04. 23:10:16

Úgy látom, hogy vannak akik kipróbálnak új dolgokat, de azt nem veszik figyelembe, hogy ennek csak akkor van értelme, ha egy bizonyos minimum összeget meghalad a próbálkozás! Tipikusan a Google Adwords is úgy működik, hogy 2-3 hét mire valamennyire ki tud teljesedni, illetve mivel a látogatók sok esetben nem döntenek azonnal, ezért visszatérnek az oldalra X nap múlva és ténylegesen akkor vásárolnak majd. Ezért 10-20.000 Ft-os 1-2 hetes kampányoknak nem sok értelmük van, de ebből már a cégek leszűrik, hogy NA EZ IS PÉNZKIDOBÁS VOLT!
Persze nem mindenki van így, de ez sajnos élő probléma.

Mérhető Marketing · http://www.merhetomarketing.info 2009.08.05. 00:42:47

Bocsánat, félreérthető voltam.
NEM adwords kampányra gondoltam.
Az adwords, mint piackutató eszközt emlegettem.
Ha egy fillért se hoz, de 2-3 nap és néhány ezer Ft befektetéssel látom, hogy a már előkészített hirdetésvariációim közül melyik az, ami a legtöbb eredményt hozza, akkor UTÁNA beszélhetünk akár adwords kampányról is. Vagy bármi más hirdetésről. Erre (is) egy remek eszköz.


süti beállítások módosítása