Van az a fajta hirdetés, amikor minden létező illegális felületre kiragasztanak ilyen szórólap méretű cetlit, hogy albérlet kiadó, meg takarítást vállalok, és annak az alján olyan kutyanyelv szerűen letéphetően ott van a kontakt információ: telefonszám, vagy ilyesmi.
Persze ezek olyan tipikusan felhasználók által generált tartalmak, vagyis nem a reklámcégek dübörgő kreativitása gyártja, hanem otthon éjszakába nyúlóan papa meg mama írogatja és vagdossa be, hogy aztán másnap stikába tovább szépítsék a lakótelepet és környékét.
De mint minden hatékony megoldást, ezt is rendesen lenyúlták páran, és mára cégek is használják. Persze nem kispályázva: nyomdai úton (vagy fénymásolva, esetleg gyorsnyomtatva) sokszorozódik a szórólap, profi plakátoló rakja ki überállat ragasztós eszközzel mindenhova, amin megtapad.
De ugye ha sok ilyen van, akkor ezek a kis cetlik egymással is konkurálnak. Egy-egy jobb környéken lakó villanyoszlop akkor se lesz vizes, ha soha nem látott vihar csap le a környékre, mert több erdőnyi papírréteg borítja szemmagasságban. Kell valami, ami felhívja a figyelmet, és ráirányít arra, hogy te figyelj, ez a tuti ajánlat!
A módszer pedig: a beletépés. Fizetett ragasztó érkezik, két mozdulattal papírt fölnyal a felületre, majd mintegy randomize két kutyanyelvet letép. Kicsit rontja a képet, hogy ezt azzal a lendülettel dobja is el, dehát egy ilyen reklámot használó cégnél nincs CSI stratégia, a társadalmi felelősségvállalás maximum annyi, hogy van, akit már a minimálbér duplájára is bejelentenek.
De a produktum ott virít a falon: egy hirdetés, amely annyira érdekes, hogy már ketten is elvitték a kontaktot! Nahát, kell az nekem is!
Ügyes, nem? Egyébként rímel arra a tapasztalatra, hogy amelyik blogbejegyzéshez valaki kommentelt már, ott sokkal könnyebben jönnek az új kommentek. Működő taktika ez tehát az interneten is: a bejegyzés befejeztével olyan 10-15 perc múlva egy kamunick ír valami hozzászólást, és máris könnyedebben beindul a szóáradat a felhasználók felől.
Hát nem csodálatos a marketing világa?
Utolsó kommentek