A jövőhét szerdai Keresőmarketing napnak lesz egy olyan beszélgetése, ami reményeim szerint több szempontból is érdekes lesz. A beszélgetés címe Van-e élet az AdWordsön túl?, a témája pedig azon PPC hirdetések, amelyek a tartalmi hálózatokban jelennek meg.
A hazai piacon három jelentősebb szereplő van: az ETARGET, a Google és a CT Network (Hírek Média).
Az egyik ok, amiért érdekesnek gondolom ezt a beszélgetést, az pont az abban résztvevők köre. A tartalmi hálózatos megjelenést ugyanis nagy mértékben uralja az ETARGET, ugyanakkor nem rendelkezik jelentős piaci súlyú keresővel, így gyakorlatilag a tartalmi hálózatból él. A Google AdSense rendszerébe a nagy tartalomszolgáltatók közül a Sanoma tartozik, viszont rengeteg a kis oldal, blogok, hobbi oldalak. A CT Network pedig egy zártabb rendszer, más árazási szisztémával - ellenben ők vannak jelen legrégebben a piacon.
A másik ok, amiért érdekes lesz szerintem a beszélgetés, az az összehasonlítás kérdése. A PPC kampányok ugyanis egyben kezelik a kereső megjelenéseket és a tartalmiakat, így pl. egy Google AdWords kampány sikerességében nem szokta a piac elkülöníteni, hogy akkor ez most hol is volt pontosan. Miközben komoly keresője csak a Google-nek van. A keresőben a PPC hirdetések teljesen máshogy működnek, mint a tartalmi hálózatokon, hiszen sok esetben lényegesebben hatékonyabbak, ugyanakkor jellemzően drágábbak is. Most viszont talán ez a beszélgetés kicsit tisztázza ezt, és almát almával tudunk összehasonlítani: a hatékonyságot a rendszerek között a tartalmi megjelenések közötti hatékonyság alapján.
Végül személy szerint fontosnak éreztem, hogy ebben a beszélgetésben a CT Network is jelen legyen. Egyrészt azt gondolom az eddigi konferenciákról kicsit méltatlanul mellőztük őket, másrészt figyelemre méltó, hogy a "két nagy" árnyékában folyamatosan tudnak működni és életben maradni.
Érdekes beszélgetés lesz, közvetlenül ebéd előtt: 12-kor kezdünk a tervek szerint. A beszélgetést Somogyi Péter Pál vezeti.
Gyertek el és hallgassátok meg! »»
Utolsó kommentek