Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Mérni kell

Címkék: onlinemarketing kampány

2009.12.04. péntek 02:40 Konrad

Amennyire fontossá válik, hogy minden forintot hasznosan költsünk el az interneten, annyira kap egyre nagyobb hangsúlyt a mérés. Mindennek a mérése, de persze legfőképpen a hatékonyság mérése: mennyire működik jól a kampány.

A Vatera Vera kampány kapcsán nálam és más blogokon is visszatérő kérdés volt, hogy honnan lehet tudni, sikeres volt-e a kampány? Vajon valaha meg fogjuk tudni, hogy hány forinttal nőtt a Vatera forgalma? És mennyivel nőtt volna a kampány nélkül? Meg fogjuk tudni, mennyien regisztráltak a kampány miatt? És mi lett volna, ha nincs a kampány?

Persze az ilyen "lehetett volna" kérdésekre nincs válasz, és az is talán természetes lehet az üzleti gondolkodást ismerők számára, hogy soha a büdös életben nem kapunk valódi és publikus számokat. Szerintem ez nem is baj.

Egy kampány sikeressége ugyanis adott esetben nem szükségszerűen üzleti siker. Pontosabban fogalmazva: nem szükségszerűen azonnali üzleti siker.

Egy kampány sikeressége ugyanis attól függ, hogy a kampány elején kitűzött célok mennyiben teljesülnek. Mondok is pár lehetséges célt:

  • minél nagyobb forgalmat generálni (na, ilyenkor természetesen a pénz az úr)
  • a nagyobb haszonkulcsú termékekből többet eladni (ugye, ez kicsit más, mint az előző)
  • sok új regisztrált felhasználó (és akkor itt nincs szó pénzről...)
  • minél több látogató (itt viszont meg kell határozni, ki a látogató: pl. az, aki legalább két oldalt megnézett)
  • sokan beszéljenek rólunk (na, ezt aztán jó nehéz mérni, ezért a "sokan" megfogalmazást érdemes pontosítani, számszerűsíteni)

Persze a fentieket folyamatosan kell mérni, nemcsak egy-egy kampány végén. Pont az a fantasztikus az interneten, hogy van lehetőség menet közben módosítani. Vagyis megtehetjük azt, hogy ha egy eszköz nem hozza az elvárt hatást, akkor leállítsuk, és mást válasszunk.

Egy összetett kampányban viszont a mérést nehezítheti az, ha egyben látjuk csak az adatokat. Ha például fut bannerünk 3-4 felületen, akkor nem mindegy, hogy melyik hogy teljesít. Ugyanaz a banner képes az egyik oldalon teljesíteni a célt, míg egy másik oldalon siralmasan működik. Vagyis a méréskor el kell különítenünk az eszközökön belül a felületeket is!

A legtöbben a Google Analytics-et használjuk mérésre, ami bár nem tökéletes, de az esetek 98 százalékában "elég jó" eszköz. De ha ész nélkül szabadítunk az oldalunkra egy kampányt, akkor bizony ölég nehéz lesz kibányászni az adatokból, hogy mik is a forgalom forrásai, mi hogyan teljesített.

Ennek orvoslására van az a lehetőség, hogy megfelelő módon paraméterezhetjük a weboldalunkra mutató linkjeinket. Megadhatjuk benne, honnan jön a látogató, milyen eszközt használva stb. Ráadásul a Google a te barátod, vagyis van segítség is ehhez, az Analytics Súgójában létezik egy URL készítő eszköz.

Persze időben kell gondolkozni: a kampány elején, az indulás előtt már fel kell paraméterezni az URL-t, hogy lássuk is az eredményt. És ha ezt végrehajtjuk, akkor már valóban mérhetünk hatékonyságot, és az eredmények alapján módosíthatjuk is a kampányunkat, akár menet közben is.

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr281572842

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

heliox 2009.12.05. 13:42:01

Mit akarunk a kampánnyal? Pénzt keresni.

Tudjuk mérni, hogy mennyivel lett több pénzünk a kampánytól? Nem.

Erre mit csinálunk? Mérünk valami mást, amire azt gondoljuk, hogy összefügg pénzzel. Vagy legalább korrelál.

Nagy dolog a hit.

Mit a marketing tanácsadás célja? Pénzt keresni...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.12.05. 13:53:02

@heliox: azt tudjuk, hogy hirdetés nélkül nem lesznek bevételek. Azt tudjuk, hogy hirdetni érdemes. Azt akarjuk eldönteni, vajon melyik hirdetés mennyire hozott elég pénzt. Ehhez mérünk, de mivel sok esetben nem tudunk közvetlenül mérni, ezért mérünk közvetve.

Egyébként a fenti célok között van olyan, amelyik nem pénzhez kötött dolgot mér (pl. forgalom), és bármilyen meglepő, van olyan igény, amikor pusztán a forgalom növelése a cél.

heliox 2009.12.06. 11:09:05

@Konrad:

Minden a pénzhez kell, hogy kötött legyen. Különben nem business. Lehet karitatív tevékenység, de nem gyakori. Inkább sokszorosan, sok áttételen keresztül (mint a forgalom) de végül mégiscsak a pénzről szól a dolog.

És ami nagyon fontos, hogy ezt mindig tisztán és világosan látni kell: az üzletben mindent a pénzért csinálunk. Kevés vagy sok pénzért, holnapi vagy sokkal későbbi pénzért, de mivel ez business: pénzért.

Az lehet, hogy nem tudjuk megmondani, hogy hogyan függ össze a későbbi bevételekkel amit megcélzunk. Lehet, hogy nem tudunk konkrét összefüggést mondani, vagy azt, hogy hogyan lesz több bevétel attól ha a példa kedvéért: növekszik a forgalom. De akkor is mindig tudni kell, és tisztában kell lenni vele: minden mindig a pénz, ameddig üzletről beszélünk.

És mielőtt bárki félreértené: nem minden a pénz, van család, béke, boldogság, amik nem mindig a pénzről szólnak, csak az nem üzlet, hanem az élet olyan területei, amelyek az üzleten kívül vannak. Amíg üzletről beszélünk, addig: pénz, pénz, pénz.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.12.06. 14:22:09

@heliox: természetesen a pénz a lényeg, de annak megszerzése több úton is történik, mérni pedig kell. Van olyan kampányom, ahol a gyakorlati eredmény a zárását követő 7. hónapban derül ki. Nos, ott is kell azért valamit menet közben mérnem, nem?

MindenÉrdekesCsakKérdezniKell · http://felmeres.kattintside.info/fii1/blghu/valaszolj-es-nyerj-most-10000-ft-ot 2009.12.07. 11:20:59

Persze, hogy a végcél a pénzt hozó kampány.

Csakhogy nem mindegy, hogy minden új megkeresett 100Ft-ra mennyi elköltött forint jut.

Lehet, hogy az egyik kampányba fektetett 10Ft-onként lesz meg a plusz 100 Ft, de lehet olyan kampány is, hogy ki tudod hozni 5, vagy 3 Ft-ból.

Ha nem mérünk, akkor nem tudjuk melyik kampány volt a jobb.

Sőt, a jól felépített méréssel rá lehet jönni egy egy kampány elem kreatív anyagának a teljesítményét is ki tudja mutatni, ami hasznos lehet nem csak most, egy következő kampány megtervezésében is segíthet.


süti beállítások módosítása