Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (436) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Az isteni szikra

Címkék: onlinemarketing

2009.12.08. kedd 21:20 Konrad

Kell egy ötlet. A legtöbb kampány ezen áll vagy bukik. Ötlet, jó ötlet nélkül hiába tervezünk jól felületeket, hiába készítünk tök jó bannereket (technikailag), hiába van minden a helyén, nem lesz átütő, nem lesz igazán sikeres a kampányunk. 

Mert valójában egy jó ötlet még akkor is kisegíthet bennünket, ha nincs elég pénz, vagy ne adj isten vacak az a termék, amit reklámozunk.

De az ötlet a legnehezebb. Ezt nem lehet programozni, tervezni. Nincs olyan, hogy beöntök itt két órát és 100 ezer forintot, amott meg kijön a világrengető, megváltó ötlet. Valami kijön, de hogy az jó-e...

Ráadásul az ötlet olyan, hogy nem tetszik mindenkinek. És hiába jó, ha pont a megrendelő nem szereti. Akkor ugye tovább kell gondolkodni.

Az ötletelésnek általában akkor lehet nekikezdeni, ha már tudjuk, milyen kampánycélunk van, és pontosan mit is szeretnénk reklámozni. Sőt, az se baj, ha legalább nagy vonalakban tisztában vagyunk, milyen eszközöket fogunk használni. Ilyenkor vagy jön valakinél az isteni szikra, vagy hosszas kínlódás, míg sikerül egy kompromisszumos, de elfogadható ötletig eljutni.

És persze van a fordított helyzet: amikor van egy ötlet, és abból építünk egy egész kampányt, ahhoz választjuk az eszközöket. Sajnos ez a legritkább eset. Pedig végül az ilyenek lehetnek a legsikeresebb kampányok.

Nem lehet ugyanis gúzsbakötve igazán jót alkotni. Lehet próbálkozni, lehetnek több-kevésbé jó megoldások, és igen, lesznek kivételek is, amikor mégis sikerül. De valójában akkor vagyunk szerencsések, ha az igazi ötlet van előbb, és csak ezt követi minden más.

 

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr601584551

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sajt · http://sajt.tumblr.com 2009.12.09. 02:45:24

Első. (Egyszer le kellett írnom).

Egyébként ja.

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2009.12.09. 10:12:06

És persze a munkánkban ez a legértékesebb és legdrágább elem. Az ötlet értékét nehéz pénzben kifejezni, de tulajképpen gyakran az egész kampányt az ötlet viszi a hátán.... (Ideális esetben) Mégis néha mikor kiszámlázzuk, néz az ügyfél, hogy mi kerül ezen ennyibe... ? Ja.... hát az ötlet.

heliox 2009.12.09. 13:21:28

Valójában az ötlet nem sokat ér. Az ötlet kell, de az ötlet csak a gyöngyben a piszok. Anélkül nem kezdődik el semmi, de amikor már megvan a gyöngy, akkor csak piszok.

Az igazi érték az a menedzsment munka, erőfeszítés, szervezés, és az ehhez szükséges kitartás és tehetség, ami az ötletből terméket, ügyfél értéket varázsol, ami eladható, és amit el is adnak, és ami végső soron a piaci vezérlő elvek szerint profitot generál a tulajdonosoknak.

És a tulajdonosok között ott van az aki az ötletet adta, és az övé a tulajdon 1%-a, vagy annyi sem.

Volt egy ötlete, talált hozzá embert aki megcsinálta. Eleinte volt 50%-a a cégből, aztán tőkét emeltek, és maradt 25%, majd ismét és ismét, ahogy fejlődött, halad előre a cég, felmutatták az eredményeket, és kapták az újabb tőke injekciókat, ami az újabb és újabb stációk eléréséhez kellett.

Az ötlet ember meg csak néz, hogy hova lett az ő részesedése. Persze azt látni kell, hogy ez az 1% dollárban, euróban, forintban többet ér, mint anno az 50%.

Mi kell inkább 50% vagy 1%?

Mi kell inkább 100 forint 50%-a, vagy 10 millió 1%-a?

Az ötlet ennyit ér. És ez nem kevés, de nem annyi, mint amit az ötletemberek sokszor gondolnak.

A végére egy régi vicc:

Öreg Kohn elvesz egy fiatal nőt. Kérdezik a barátai: meg vagy te őrülve? Ez fűvel fával meg fog csalni! Mire Kohn: inkább vagy társtulajdonos egy jól menő üzletben, mint egyedüli tulajdonos egy csődbe menőben.

Nagy Barna (Emc) · http://www.kreativvonalak.hu/ 2009.12.09. 17:39:36

Nagyon igazad van, világgá is csiripelem a bejegyzést.

"Piacvezető akarok lenni ezen és ezen a piacon, veszek egy ötletet. Jobb akarok lenni minden konkurensemnél, veszek egy ötletet. - Mennyibe kerül? - A szomszédban olcsóbb volt. - Sőt, ott a tervezéshez adják, azt mondták."

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.12.09. 22:21:22

@heliox: ne keverd össze kérlek a kampány ötletet egy vállalkozás ötletével. Nagyon nem ugyanaz a kategória.

heliox 2009.12.17. 01:50:44

@Konrad: pedig szerintem a kampányban is a kisebb rész az ötlet, és utána sok izzadás kell, munka.

Az arányok lehetnek mások, de azt gondolom, hogy az ötlet a kisebbik rész. Mondjuk olyan, mint a boltív záró köve. Anélkül nem lehet megcsinálni, a legfontosabb kő a boltívben, de nem annak a megfaragása a nagy meló, hanem amíg összerakod.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.12.17. 08:20:44

@heliox: ebben viszont egyetértünk, nem ezzel volt gondom.


süti beállítások módosítása