Kell egy ötlet. A legtöbb kampány ezen áll vagy bukik. Ötlet, jó ötlet nélkül hiába tervezünk jól felületeket, hiába készítünk tök jó bannereket (technikailag), hiába van minden a helyén, nem lesz átütő, nem lesz igazán sikeres a kampányunk.
Mert valójában egy jó ötlet még akkor is kisegíthet bennünket, ha nincs elég pénz, vagy ne adj isten vacak az a termék, amit reklámozunk.
De az ötlet a legnehezebb. Ezt nem lehet programozni, tervezni. Nincs olyan, hogy beöntök itt két órát és 100 ezer forintot, amott meg kijön a világrengető, megváltó ötlet. Valami kijön, de hogy az jó-e...
Ráadásul az ötlet olyan, hogy nem tetszik mindenkinek. És hiába jó, ha pont a megrendelő nem szereti. Akkor ugye tovább kell gondolkodni.
Az ötletelésnek általában akkor lehet nekikezdeni, ha már tudjuk, milyen kampánycélunk van, és pontosan mit is szeretnénk reklámozni. Sőt, az se baj, ha legalább nagy vonalakban tisztában vagyunk, milyen eszközöket fogunk használni. Ilyenkor vagy jön valakinél az isteni szikra, vagy hosszas kínlódás, míg sikerül egy kompromisszumos, de elfogadható ötletig eljutni.
És persze van a fordított helyzet: amikor van egy ötlet, és abból építünk egy egész kampányt, ahhoz választjuk az eszközöket. Sajnos ez a legritkább eset. Pedig végül az ilyenek lehetnek a legsikeresebb kampányok.
Nem lehet ugyanis gúzsbakötve igazán jót alkotni. Lehet próbálkozni, lehetnek több-kevésbé jó megoldások, és igen, lesznek kivételek is, amikor mégis sikerül. De valójában akkor vagyunk szerencsések, ha az igazi ötlet van előbb, és csak ezt követi minden más.
Utolsó kommentek