Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (436) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Van marketing stratégiád?

Címkék: onlinemarketing

2009.12.29. kedd 17:54 Konrad

Ha nincs, akkor íme egy kis sorvezető:

1. Vezetői összegzés
2. Helyzetkép
3. SWOT analízis
4. Célkitűzések
5. Stratégia alkotás
6. Cselekvési program
7. Várható nyereség
8. Ellenőrzés

Persze a valóságban nem kell mindezt leírni. A vezetői összegzés akkor kell, ha van üzlettárs, illetve vannak olyan kollégák, akikkel meg akarod osztani a tervedet. A helyzetkép fontos, de ha a céged már jóideje működik, akkor azért ezzel biztos, hogy tisztában vagy. A SWOT analízis elsősorban akkor kell, ha új területekre törnél be. Persze érdemes tisztában lenni a veszélyekkel és a lehetőségekkel, és néha azért érdemes ezt írásban is megfogalmazni.

Célkitűzések. Na, ez fontos! Sőt, ez a legfontosabb. Tudnod kell, hova akarsz eljutni, és ezt lehetőleg számszerűsítve tedd meg!

A stratégia alkotás szintén fontos, erről szól az egész, bár elsősorban végiggondolni kell, hogy tudd, mire akarod a hangsúlyt helyezni. És ha tudod, akkor már tudsz cselekvési programot is írni, ami lényegében az a terv, ami alapján majd hirdetsz a jövőben.

És persze tudd, mi az a várható nyereség, ami ebből az egészből ki kellene, hogy jöjjön. Majd végül ellenőrizz, és na csak jövőre, hanem folyamatosan.

Ez így, ha végigcsinálod, működik. Nehézkes? Rugalmatlan? Szerintem nem. Kell néha a sorvezető, hogy ne maradjon ki semmi. De a célmeghatározás és ellenőrzés főleg ne maradjon ki!

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr291630822

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2009.12.29. 23:53:50

Szerintem ha még ki is fejted, hogy melyikhez mit kellene írni (kulcsszavakkal felsorolás jellegűen), akkor meg is köszöni mindenki.

Így okés és jó téma, de egy laikusnak nem fog mondani semmit.

Ódor Richárd · https://www.facebook.com/odorric 2009.12.30. 03:20:43

@internetvallalkozas.com: Én laikus vagyok, azt hiszem, de nekem egy jó összegzésnek tűnik. (Bár van benne egy idegen fogalom, a SWOT analízis, majd egyszer utánanézek. :) ) Pontosabban, csak összegzésnek, hogy tudjuk, mit hívnak másként egy marketing-tervben, mint egy akármilyen projekttervben. Mert esküszöm, mikor nekem egy számítógépes programhoz kellett tervet készíteni, vagy amikor egy novellához szinopszist, szinte ugyanilyen állomások is vannak, persze más névvel, és kicsit más formában.

Egy részletezést én is üdvözölnék, mert kíváncsi vagyok. :)

Csomag Olga · http://csomagolas.blog.hu/ 2009.12.30. 13:29:13

SWOT elemzés (nem analízis, mert az a matematikában van): összegyűjtöd az erősségeket, a gyengeségeket, a fenyegetettségeket és a lehetőségeket. De gondolom a wikin te is megtalálod:-)
hu.wikipedia.org/wiki/SWOT_elemz%C3%A9s

heliox 2009.12.30. 14:10:24

Ez most mi volt? Egyetemi tananyag rövid kivonata? Marketing terv for dummies in 30 minutes?

Tudod, hogy kedvellek, de ez gyenge volt.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.12.30. 15:28:23

@heliox: ez egy kis rövid összefoglaló, semmi több. Ha van kedved visszanézni, olyan 2 vagy 3 éve írtam ezekről részletesen. Mivel annyira sokat nem változott a marketing az elmúlt években, azt gondolom, aki marketinges jellegű blogot olvas, az ennyiből is megértheti, miről van szó. Hiszen alapvető tananyag, ahogy tudom :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.12.30. 15:28:56

@internetvallalkozas.com: @Ódor Richárd: nem gondoltam, hogy lenne igény részletezésre, de rendben, olyan is lesz.

Nakhchivan 2009.12.31. 13:26:30

Van helyesírási szabályzatod?

Ódor Richárd · https://www.facebook.com/odorric 2010.01.01. 23:47:19

@Konrad: Nos, ha korábban tényleg részletezted, én a helyedben linkeltem volna a blogbejegyzést. :) Amúgy tényleg alap tananyagnak tűnik, de én pl. életemben nem tanultam marketinget, csak szervezési ismereteket ötödéven. Az ilyen fél-laikusoknak érdekes olvasmány lehet egy szakszó-halmoktól mentes, érthető leírás a marketing-stratégiáról.

@Csomag Olga: Köszönöm, és persze, azóta rákerestem. Érdekes, hogy anélkül, hogy tudtam volna erről a kifejezésről, csak úgy spontán már többször alkalmaztam, vagy legalábbis hasonlót.
(Amúgy szerencsére az analízis emlegetésekor nem szükséges a hétköznapokban is deriválásra gondolni, mert pont elemzést jelent. :)
http://www.idegen-szavak.hu/keres/analízis )

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.01.02. 00:11:44

@Ódor Richárd: vettem egyébként, igen, ki fogom fejteni.


süti beállítások módosítása