Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (436) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Nem lehetsz ott mindenhol

Címkék: onlinemarketing kampány

2010.02.11. csütörtök 11:07 Konrad

Az időnk véges. Ha dolgozunk, van családunk és néha nemcsak a monitort akarjuk bámulni, akkor elvileg napi 1-3 órányi idő jut az internetre. Ha a munkánk miatt egyébként is monitort bámulunk, akkor ez az idő csak a munka hatékonyságunk rovására növekedhet. Ebben a néhány óra internetbe aztán mindennek bele kell férnie. Hírek olvasásának, levelek elolvasásának és megválaszolásának, a legújabb mozifilm levadászásának, az akármelyik átküldött youtube videó megnézésének, és persze a közösségi hálózatokba való bekukucskálásnak is.

Jó, persze, vannak heavy user-ek, akik itt élnek, itt vannak otthon. Nekik az internet olyan, mint a halnak a víz, erősen viszket is, ha egy napig nem tud online lenni. De az átlag nem ez. Az átlag néhány órát tölt el a gép előtt, és ha mi nekik akarunk reklámozni, akkor ebből a néhány órányi figyelemből kell elvennünk.

Ezért talán érthető, hogy miért sokkal hatékonyabb, ha a reklámmal együttműködünk a felhasználóval, és nem zavarjuk vele. Vagyis ha a reklám valós, számára fontos információt tartalmaz, akkor nyerők lehetünk. Erre jó példa a keresőhirdetés: arra kap választ a hirdetésben, amire éppen keres.

És nagyon jól mutatja azt is, miért nem kattintanak a bannerre, miért kevésbé hatékony a szőnyegbombázással elhelyezett hirdetések hada. Hiszen ezek zavaró elemek, nem erre van szükségünk! A hirdetések üzenetei ezt csak erősítik, hiszen meg se próbál a tevékenységhez kötődni. Jellemzően ugyanazok a kreatívok futnak minden felületen, maximum a méret más.

Ebből a szempontból különlegesek a közösségi média megjelenések. Ott ugyanis sokszor hajlandóak vagyunk számunkra kedves vagy nekünk érdekes cégeket, márkákat követni - mint ahogy hajlandóak vagyunk márkázott termékeket hordani, és büszkék vagyunk arra, hogy éppen milyen márkájú a telefonunk, a nadrágunk, a cipőnk.

Ráadásul azt gondoljuk, hogy egy ilyen megszemélyesített márka vagy cég így nemcsak egy arctalan entitás, hanem kézzelfogható (online) valóság, és talán még válaszol is a kérdéseinkre, vagy panaszkodhatunk "neki", ha valami probléma adódik.

Igaz vagy sem, várakozásaink vannak a közösségi térben is. De ha cserébe reklámot kapunk - csak reklámot -, akkor ismét fellép a védekező reakció, és kerüljük a reklámozót. Mert zavar. Mert nem érdekel.

Éppen ezért fontos, hogy hirdetőként pontosan ismerjük a fogyasztókat és főleg a fogyasztóink szokásait. Mert ők sem lesznek ott egyforma figyelemmel minden felületen (hiszen véges az idejük), és mi sem lehetünk ott minden kilóméterkőnél. De nem is szükséges ott lennünk mindenhol, hiszen csak ott kellünk, ahol valóban érdekesek vagyunk.

Persze, el lehet térni a fentiekről, és lehet nyomni az üzenetünket reklámként minden szinten és minden formában. De drámaian fog zuhanni a hatékonyság, és nagyon sok lesz a kidobott pénz. Persze ha valakinek csak a szépen mutató milliós statisztika a fontos, annak jó lesz ez is, nem igaz?

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr101748882

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ódor Richárd · https://www.facebook.com/odorric 2010.02.12. 09:41:25

Igen. És ha ilyen nagy hatékonyságú a közösségi média jelenlét, akkor miért nem dolgozzák ki jobban ezt a területet? (Költői kérdés.) Mondjuk várhatjuk, hogy ezt kidolgozzák, mikor még az egyéni felhasználás terén is sok a hiányosság mondjuk egy iwiwnél. Pedig nagyszerű reklámlehetőség volna még kisebb cégeknek is. Arról nem is szólva, hogy egy jobban kidolgozott rendszerrel kereshetnénk a nekünk kellő _szolgáltatások között_, értékelhetnénk őket. (Ha jól tudom, külföldön már működnek ilyen oldalak néhol, itthon egyelőre a gagyi tudakozókig jutottak el, közösségi oldalon meg a sima céges profilig.)

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2010.02.12. 12:19:22

Korrekt sztem is...amúgy egyfajta önvallomást vélek felfedezni a sorok között.

Persze lehet azt mondani, hogy nekem csak itt és ott kell jelen lennem, de ne csapjuk be magunkat. Ha az interneten mindenhol (természetesen nem szélsőséges esetekre gondolok) ott vagy, annál jobb nincs. Nem ez lenne a lényeg? Na jó ehhez idő kell, stáb vagy Virtuális Asszisztens.

ervin d · http://www.marketingszoveg.com 2010.02.12. 23:29:01

Hát ez az... Minél kisebb egy piaci szegmens, szűkebb a felhasználók köre (l. hosszú farok), annál jobban pozícionálnunk kell, ha valami kimutatható konverziót szeretnénk látni. És mivel az internet nem TV, ahol azt kapod, amit eléd tolnak, hanem azt, amire rákattintasz, sokkal apróbb témákba belemászó oldalakat olvas a közönség, a pozícionálás rendkívül felértékelődik...


süti beállítások módosítása