A marketing tervezés alapja, hogy olyan eszközöket használunk, amelyek az üzleti céljaink eléréséhez kellően hatékonyak. Vagyis eldöntjük, mi a célunk, kiválasztjuk a célcsoportunk, tervezünk egy stratégiát - és ezekhez fogjuk kiválasztani az eszközöket. Ha nem így csináljuk, akkor jön a szerencsétlenkedés: vagy sikerünk lesz vagy nem. Persze, ha semmilyen komolyabb marketing tevékenységünk nincs, akkor szinte mindegy, hogy milyen eszközzel próbálkozunk, úgyis el fogunk érni valamilyen eredményt.
Elég csak valamilyen "marketing" kulcsszóra rákeresni, máris ömlenek a jobbnál jobb, tutibbnál tutibb megoldások.
E-mail adatbázis! Bamm!
Hírlevél! Bamm!
AdWords! Bamm!
ETARGET! Bamm!
Eladást segítő weboldal! Bamm!
Vírusmarketing! Bamm!
Gerilla! Bamm!
Twitter! Bamm!
Facebook! Bamm!
Soroljam? Csak szétlövöm itt a töltényeket, semerre se nézve, úgyis mindegy, mi történik, csak történjen már valami! Nemigaz?
Aztán persze jön a csalódás. Az egyik drága. A másik nem működik. A harmadik tök jó, de néhány hónap alatt elhal. És akkor jön a csalódás, majd a düh: nem jók ezek semmire, át lettünk baszva a palánkon, csak a pénzt szedték ki tőlünk erre-arra!
Szar az egész marketing, parasztvakítás, úgy ahogy van!
És végülis igaz is. Ez, így, parasztvakítás. Igaz, nem nevezném marketingnek, inkább csak ötletszerű hirdetgetésnek, de valóban értelmetlen.
Tervezés nélkül mindez nem ér semmit. Főleg akkor nem, ha irreális elvárásaink vannak, ha azt akarjuk, hogy minden eszköz egyformán jól és hatékonyan működjön. Nem fog, elárulom.
Mit kell tenni? Szelektálni! Persze gondolkodva. Ha eladni akarunk direktbe, akkor ne akarjunk közösségi oldalakat használni, mert nem arra való. Ha gyorsan akarunk eredményt elérni, akkor ne erőltessük a vírusmarketinget, amihez némi idő kell. Ha a vevőink e-mail használati szokása finoman szólva is rendszertelen, akkor ne akarjunk nekik hírlevelet küldeni.
Tehát tervezzünk! Ne ugorjunk bele az ilyen-olyan új ötletekbe, hogy jó lesz az! Nem lesz. Ha nem illeszkedik a stratégiánkba, nem a céljaink elérését segíti, akkor csak égetjük el az időnket.
Ha ezt betartjuk, akkor nem fogunk állna a statisztikát nézve, mint a hülye: már megint elment egy hetem úgy, hogy semmi eredménye nincs. És a tervezéshez nem kell egy hét. Józan fej, logikus gondolkodás - és az eszköz pontos ismerete. Ennyi elég is.
Hát hajrá!
Utolsó kommentek