Landing page-nek hívják, magyarul érkezési oldal. Az az oldal, ahova a hirdetésre történő kattintás után megérkezik az érdeklődő. Mert leszállóhely kell.
Mondom, tanítjuk, tanítják: landing page kell. Sőt, a landing page a hirdetés része. Minél egyszerűbb, minél rövidebb egy hirdetés, annál inkább így van. Például a PPC hirdetések esetében kiemelten. Egy Google AdWords kampány önmagában nem áll meg a szövegírásnál, kulcsszavazásnál és a Enterprise hídjának a vezérlésénél, kell mögé egy leszállópálya is: egy landing page.
Márpedig az érkezési oldal nem ugyanaz, mint a weboldal címlapja vagy egy webáruház kategória oldala. De nem is ugyanaz, mint a cégbemutatkozó vagy a hirdetett termék. Persze adott esetben ezek is jók lehetnek. Néha. Véletlenül. Fél szemmel, messziről nézve, hátszélben.
A landing page-nek az a dolga, hogy befejezze a hirdetést. Amit ott elkezdünk mondani, azt zárja le, tegye egésszé, és irányítsa az érdeklődőt. Olyan irányba irányítsa, ami nekünk jó, nekünk hoz hasznot. Ha hűtőgépet hirdetünk akciósan, akkor a landing page-en a hűtőgép akciós ára szerepeljen, képpel, leírással, az ajánlat megerősítésével - és lehetőleg egyszerűsített rendelési lehetőséggel. És ezen kívül ajánlhatunk neki mást is, de ha egy hűtőt hirdetünk, akkor hűtőt akar venni az érdeklődő, nem az áruházunkra kíváncsi. Esetleg más akciós hűtőre, arra igen. Azt mutassunk neki.
Ha arról beszélünk, hogyan hirdessünk, akkor erre nekem az a válasz: okosan. Végiggondolva, mit vár az, akinek szólni akarunk. És ne felejtsük el, hol mutathatjuk ezt meg neki: a hirdetésen és a landing page-en.
Legyen kivilágított leszállópályánk. Sokkal könnyebb dolga lesz mindenkinek.
Utolsó kommentek