Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (141) kutatás (101) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (9) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (11) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1369) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (11) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (439) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Houston, we've had a problem

Címkék: kampány

2010.05.10. hétfő 21:03 Konrad

Landing page-nek hívják, magyarul érkezési oldal. Az az oldal, ahova a hirdetésre történő kattintás után megérkezik az érdeklődő. Mert leszállóhely kell.

Mondom, tanítjuk, tanítják: landing page kell. Sőt, a landing page a hirdetés része. Minél egyszerűbb, minél rövidebb egy hirdetés, annál inkább így van. Például a PPC hirdetések esetében kiemelten. Egy Google AdWords kampány önmagában nem áll meg a szövegírásnál, kulcsszavazásnál és a Enterprise hídjának a vezérlésénél, kell mögé egy leszállópálya is: egy landing page.

Márpedig az érkezési oldal nem ugyanaz, mint a weboldal címlapja vagy egy webáruház kategória oldala. De nem is ugyanaz, mint a cégbemutatkozó vagy a hirdetett termék. Persze adott esetben ezek is jók lehetnek. Néha. Véletlenül. Fél szemmel, messziről nézve, hátszélben.

A landing page-nek az a dolga, hogy befejezze a hirdetést. Amit ott elkezdünk mondani, azt zárja le, tegye egésszé, és irányítsa az érdeklődőt. Olyan irányba irányítsa, ami nekünk jó, nekünk hoz hasznot. Ha hűtőgépet hirdetünk akciósan, akkor a landing page-en a hűtőgép akciós ára szerepeljen, képpel, leírással, az ajánlat megerősítésével - és lehetőleg egyszerűsített rendelési lehetőséggel. És ezen kívül ajánlhatunk neki mást is, de ha egy hűtőt hirdetünk, akkor hűtőt akar venni az érdeklődő, nem az áruházunkra kíváncsi. Esetleg más akciós hűtőre, arra igen. Azt mutassunk neki.

Ha arról beszélünk, hogyan hirdessünk, akkor erre nekem az a válasz: okosan. Végiggondolva, mit vár az, akinek szólni akarunk. És ne felejtsük el, hol mutathatjuk ezt meg neki: a hirdetésen és a landing page-en.

Legyen kivilágított leszállópályánk. Sokkal könnyebb dolga lesz mindenkinek.

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr841990984

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MárkaJani · http://www.brandepito.com 2010.05.10. 22:02:29

Sokan esnek abba a hibába, hogy csaliként használják a hirdetést. Azt gondolják, hogy minél többen kattintanak, annál több a vásárlás. Aztán csodálkoznak, ha a kattintás után azonnal visszafordulnak. Így ez a módszer rengeteg kidobott pénz az ablakon.

madai 2010.05.10. 23:20:33

Úristen, még mindig ez van? Ügynökséges koromban ettől mindig kiakadtam. Volt olyan bank, amelyik kifizetett pár (sok) milliót valami speckó befektetési konstrukció CT kampányára és a bannerek direktben a portáljuk főoldalára mutattak. Aztán csodálkoztak, hogy volt pár tucat lead-jük. És ez csak egy volt a rengeteg közül. Azóta eltelt pár év és ezek szerint nem sok minden változott.

52 · http://52nap.blog.hu 2010.05.10. 23:31:53

Valóban fontos a landing page, abban az esetben, ha a hirdetés nem egy weboldalt, annak egy adott részét, hanem egyéb terméket hirdet. De milyen landing page kell akkor, ha a kampány mondjuk egy webcomic-ot, egy adott témával foglakozó fórumot, egy blogot... vagy akár egy adott oldalon olvasható történetet reklámoznánk?

madai 2010.05.10. 23:42:31

@52: ez mindig attól függ mi a célod. Ha terméket reklámozol, akkor lehetőséget kell biztosítani a vásárlásra. Ha tartalmat, akkor a landing page legyen releváns: adjon választ a hirdetésben felvázolt problémára (fórum), a hirdetésben megjelenő bulvárfőcím sztoriját mesélje el (blog), vagy fejezze be a bannerben elkezdett comic stripet. A lényeg mindig ugyanaz: a látogató kapja meg amiért klikkelt és akkor van esélyed arra, hogy konvertáld. Különben csalódott lesz és 2mp alatt elkattint.

52 · http://52nap.blog.hu 2010.05.11. 01:56:40

Nem minden blog esetében van "bulvárfőcím". Induljunk ki elsőként a blogomból. Egyszerű a koncepció ami mögötte van:

Adott egy MMORPG amit sokan játszunk, a nyári szünetben sok diák inkább a gép előtt ül, és nem megy a szabadba. Jelentős részük szívesen játszana MMO játékokkal, de csak akkor ha nem kell hozzá hitelkártya, nem kell befizetni.

Az adott MMORPG mögött ugyan van hazai közösség, és a játékot magát is hirdetik, de maga a blog egy példa lenne arra, hogyan lehet "ingyen" játszani. A folyamat (a blog időrendiségével együtt) lenne érdekes.

Mi a landing page?

Adott egy oldal, ahol (más egyebek) mellett van jópár történet, a cél elsősorban az lenne, hogy lássuk milyen a történetek fogadtatása, ergo ezekhez kell olvasó / komment (vélemény). Mondjuk egy ilyenhez:

forum.enerla.net/content/236-atkozott-boszorkany.html

Kell-e landing page-t építeni, vagy a történet adja magát?

De egy fogyasztóvédelmi fórum kapcsán is nehéz olyan landing page-t adni ami az éppen aktuális problémára adna választ (hiszen a probléma részleteinek ismerete nélkül ezt közel lehetetlen lenne megtenni)...

A hirdetésnek és a tartalomnak összhangban kell lenni (pont a látogató megtartása miatt) de ilyenkor nem feltétlenül kell landing page.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.05.11. 02:02:17

@52: ha hirdetsz, és nem SEO-zol éppen, akkor valamilyen céllal teszed. (A SEO- is persze...) Ha a célod nem más, mint látogatókat vinni egy cikkre, akkor maga a cikk a landing page, igen. De nem ez a tipikus eset. Ez sokkal inkább a kivétel kategória. De az esetek sokkal nagyobb részében kell a landing page. Tehát induljunk ki abból, hogy kell a lp, és ha mégsem, akkor azt ismerjük fel.

Merras · http://miyazakijun.hu 2010.05.11. 07:25:32

@52: abból indulj ki, hogy a keresés egy iszonyat fókuszált dolog, és ha a landingen nem találja meg a user első pillantásra azt, amire ő keresett, akkor szevasz, csak a bounce rate-et növelted vele.

Ha teszemazt, hirdetsz vagy optimalizálsz az "ingyen wow" kulcsszóra, akkor mindenképp fog kelleni egy olyan landing, ami röviden, tömören összefoglalja, hogy Te mit tudsz nyújtani a látogatónak ingyen wow témában. Ezen a landing page-en persze lehetnek linkek ilyen hangulatépítő írásokra, mint amilyet linkeltél is, de önmagában egy ilyen cikk nem valószínű, hogy konvertálni fogja a látogatót.

Nyilván persze kulcsszava válogatja, hogy mi lesz a konverziós cél. Egy általánosabb kulcsszó esetében - pl. online játékok, mmmorpg - inkább a user megtartás (iratkozz fel a hírlevélre / csatlakozz a facebook oldalunkhoz / kövess twitteren / iratkozz fel az RSS feedre), de ilyenkor is kell valami értékelhető landing.

Iron1 2010.05.11. 08:44:36

Teljes mértékben egyetértek a cikkel. Épp tegnap kattintottam egy hirdetésre, mert érdekelt a hirdetett szolgáltatás. Egy perc főoldali keresgélés után hagytam a francba a dolgot, mert ha egy normális hirdetés+landing page kombinációt sem tudnak létrehozni, milyen lehet a hirdetett termék vagy az ügyfélszolgálat?

kombany12 2010.05.11. 08:54:59

a landing pade jó dolog de a cloaked landing page kicsit erősebb ha már hirdetés fizess kevesebbet.. ugyanakkor nagyon sok kattintásnak azért nincs konverziója mivel fake a kattintás.. tehát aki kattintott az éppen britni sziprsz videójára kattintott és nem a hirdetésre.. ha pedig csak gugliba hirdetsz akkor az nagyon sokba kerül.. tehát nagyon jól kell csinálni amit csinálsz hogy az kifizetődő legyen

GálKristóf · http://www.klikkmarketing.hu 2010.05.11. 13:29:58

Ha az Apollo 13-mal kapcsolatos, mindenki által ismert beköszönés akart lenni a bejegyzés címe, akkor az nem pontosan így van. :)

Amúgy a cikk mondanivalója természetesen jogos. Az ember hajlamos azt hinni, hogy ez 2010-ben már "alap", de nem az sajnos.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.05.11. 17:18:34

@GálKristóf: a wikipedia szócikk szerint ez a helyes. Engem is meglepett.

GálKristóf · http://www.klikkmarketing.hu 2010.05.11. 19:58:28

@Konrad: Jogos, akkor amit én is ismertem az a hibásan elterjedt verzió... érdekes! :)

52 · http://52nap.blog.hu 2010.05.12. 01:55:34

@Merras: Több különböző példát írtam (látom sok válasz egy példának vette, összemosta a 3 példát)

Egy fogyasztóvédelmi fórum esetén a fő cél: Az user találjon megoldást a problémájára, ha nincs elve fenn, kérdezzen.

Ha a hirdetés ilyesmi:
"Fogyasztóvédelmi fórum.

Átverték? Elromlott? Szeretné tudni a jogait? 35 témakör, 4500 megoldott eset, több mint 60000 segítő célú hozzászólás."

Akkor szerintem a forum.php lesz a kérdés.

A történet esetén: Ugye a történetet hirdetem, azt várom elolvassák, és kiderüljön tetszett-e az olvasónak a történet, (A facebookos like gomb segíthet mérni) esetleg adjon visszajelzést.

Itt az user és a kínált történet közé + oldalt tenni (amin egy linkre kattint) nehéz.

Az Eve Online-vel kapcsolatos blog esetén a "konverziós" cél az, hogy Eve Online-ben belépjen a HUN vagy a Galactica csatornára, azzal, hogy "Hi, hallottam lehet ezt ingyen is játszatani".

Szerintem mindhárom - különböző - helyzet azért érdekes, mert nagyon nehéz landing page-t csinálni hozzájuk. Vagy másképp fogalmazok: mert egy adott oldal értékeire hívod fel a figyelmet, és magát az oldalt kínálod, egy külön landing page pedig egy plusz lépést, feladatot ad az olvasónak az előtt, hogy megkapná amiért jött.

A landing page azért kell(ene) hogy közelebb vigye a látogatót a céljához amiért kattintott. De ha egy adott oldalért megy, akkor az elé tett lap plusz lépés.

Tömören összefoglalva: Ha az oldal tartalmától független terméket hirdetsz kell landing page. Ha viszont egy adott tartalmat hirdetsz (amihez ugye akad egyedi URL) akkor közvetlenül a tartalomra mutathat a hirdetés.


süti beállítások módosítása