Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (436) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Egy ötlet ára

Címkék: kampány kreatív

2010.06.21. hétfő 23:47 Konrad

Egy reklámkampányban az ötlet kitalálására megy el talán a legkevesebb idő és energia. Vagy azért, mert adja magát az ötlet (kipattan valaki agyából), vagy azért, mert szorít a határidő, és mostmáraztán detényleg kellvalami. Így aztán vagy láthatóan ötlettelen szar reklámokba futunk bele, vagy az ötlet maga nem igazán lett kifizetve.

Ritka az ellenpélda. Pedig a reklám hatásának jelentős részét maga az ötlet adja. Az, hogy mit akarunk elérni, általában triviális. Az, hogy milyen eszközöket használunk, következik a célcsoportból, a timingból és persze a költségvetésből. Az, hogy milyen arculati elemeket kell használni, adott és tudott dolog.

Mit nem tudunk tehát? Azt, hogy valójában miről is szóljon a reklám. Hogy mi az az ötlet, ami eladja. Így aztán egy ötlet ára felbecsülhetetlen, megfizethetetlen. Nem is fizetik meg...

Persze vannak erre felkent emberek, akiknek az a dolguk, hogy ötleteket szállítsanak. De sok esetben nem ideálisak a körülmények: a fásultság, az idő hiánya, a motiválatlanság, a megrendelő nehézkes hozzáállása mind-mind azt eredményezik, hogy egészen egyszerűen szarok a hazai reklámok. Eltekintve a kevés kivételtől.

Valahogy fordítva ülünk a lovon. Arról beszélünk, hogy milyen eszközöket használjunk, azokat, milyen módon használjuk. De az ötletről, a zseniről nincs szó.

Talán változtatni kellene ezen. A fájóan kevés jó hazai reklám szinte minden alkalommal az alapvető ötlet miatt lett jó. Ezt pedig már csak elrontani lehet. Persze, ebben is van tehetségünk...

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr872099769

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MárkaJani · http://www.brandepito.com 2010.06.22. 08:36:20

Ez sajnos nem csak a reklámok esetében igaz. Bármilyen projektről legyen szó, rendszeres az előkészítés teljes hiánya. Sok olyan munkában kellett részt vettem, ahol semmi nem volt megtervezve. Mindent menet közben kellett kitalálni Nem hogy ötlet nem volt, de még gazdája sem a projektnek. Elszomorít az ilyen amatőrég :(

Bajnok · http://bajnok.blog.hu 2010.06.22. 13:58:27

Egy kicsit ellent kell, hogy mondjak, illetve ki kell egészítselek.

Van elég idő általában az alapötletre. De Te is tudod jól, hogy a jó ötlet nem abból fakad, ha sokat ötletelnek, hanem ha az ötletelés faszán elő van készítve.

A gyenge reklám oka három dologból is fakad:
- Az ügyfélnek fogalma sincsen, hogy mit akar, és/vagy folyamatában változtatja, heréli ki a reklámot. Van olyan szpotot, amit csak azért értek, mert tudom mi volt az eredeti koncepció
- Az ügyfél túlságosan is tudja, hogy mit akar. Elévgzi a koncepció kitalálását, az art direkciót, a szövegírást.
- Az ügynökség az alkalmatlan.

Maga az ötlet nem elég. Egy jó ötletet is el lehet baszni a gyenge kivitelezéssel.

snr 2010.06.22. 21:08:31

Az nem lehetséges, hogy a magyar reklámszakma egyszerűen ennyire képes?

Bajnok · http://bajnok.blog.hu 2010.06.23. 09:34:54

@snr: Nem. Lásd még Leo Burnett SMS Bandi, és Tribal DDB Raise your voice banner kampányát
addict.blog.hu/2008/05/07/sms_bandi_dijat_nyert_new_yorkban
www.kreativ.hu/cikk.php?id=27004


süti beállítások módosítása