Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Statisztika. Kegyetlen.

Címkék: statisztika onlinemarketing kampány

2011.02.16. szerda 22:09 Konrad

Azért kegyetlen dolog a statisztika. Pontosan megmutatja, hogy egy kampányunk mennyire hatékony. Persze itt most nem arra gondolok, hogy a Google Analytics mit mond, hanem arra, hogy pl. az eladási-forgalmi adataink mit mutatnak.

Érdekes volt látnom, ahogy az ügyfél visszajelzése alapján az általános kampányunk az ország egyes részeiben erős volt, máshol nem - ezt az értékesítési forgalmak mutatták. És amikor megnéztük a kampány eléréséről készült statisztikát, kiderült, hogy az elérés is így nézett ki: ahol területileg az átlagosnál nagyobb volt az elérés, ott többet adtak el, ahol kevesebb, ott kevesebbet. Ennyi.

Másik esetben az is tisztán látszik, hogy egy-egy kampány eszköz mennyit ér. Egy webáruház esetében még kegyetlenebb a statisztika, hiszen az eladott termékekhez oda lehet írni, milyen forrásból érkezett a vevő. És a kampány közben már látjuk, ha adott portálról vagy adott eszközökből érkező látogatók nem vásárolnak. És ilyenkor ügyesen ki is lehet szállni ezekből, hogy ne költsünk fölöslegesen.

Két dolog kell ehhez. Egyrészt a megfelelő eszköz használata - normális kampánykiszolgáló, jól elkészített weboldal, megfelelő analitikai eszközök -, másrészt a figyelem. Mert hiába van ezernyi adatunk, ha azokkal nem foglalkozunk.

Triviális mindez? Talán igen. Mégis, nap nap után találkozok cégekkel, akik még mérni sem mérnek. A többiről már nem is beszélve...

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr82666588

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GZ (ezabeszed.hu) · http://ezabeszed.hu/blog 2011.02.17. 08:17:20

Érdekes dolog ez a mérés. Az egyik legnagyobb hazai médiszereplő éppen most próbál meggyőzni minket (illetve az egyik ügyfelünket) arról, hogy vegyük igénybe az egyik on-line szolgáltatását. Mondanom sem kell, nem ingyen adja... Lehet, hogy igénybe is fogjuk venni, DE: a statisztikákra való igényünkkel, úgy tűnik meggyűlik a bajuk, pedig semmi különlegeset nem kérunk! Ráadásul úgy látom, hogy a többi potenciális vevőt ez a hiányosság még csak nem is izgatja! 2011 van!!!


süti beállítások módosítása