Azért kegyetlen dolog a statisztika. Pontosan megmutatja, hogy egy kampányunk mennyire hatékony. Persze itt most nem arra gondolok, hogy a Google Analytics mit mond, hanem arra, hogy pl. az eladási-forgalmi adataink mit mutatnak.
Érdekes volt látnom, ahogy az ügyfél visszajelzése alapján az általános kampányunk az ország egyes részeiben erős volt, máshol nem - ezt az értékesítési forgalmak mutatták. És amikor megnéztük a kampány eléréséről készült statisztikát, kiderült, hogy az elérés is így nézett ki: ahol területileg az átlagosnál nagyobb volt az elérés, ott többet adtak el, ahol kevesebb, ott kevesebbet. Ennyi.
Másik esetben az is tisztán látszik, hogy egy-egy kampány eszköz mennyit ér. Egy webáruház esetében még kegyetlenebb a statisztika, hiszen az eladott termékekhez oda lehet írni, milyen forrásból érkezett a vevő. És a kampány közben már látjuk, ha adott portálról vagy adott eszközökből érkező látogatók nem vásárolnak. És ilyenkor ügyesen ki is lehet szállni ezekből, hogy ne költsünk fölöslegesen.
Két dolog kell ehhez. Egyrészt a megfelelő eszköz használata - normális kampánykiszolgáló, jól elkészített weboldal, megfelelő analitikai eszközök -, másrészt a figyelem. Mert hiába van ezernyi adatunk, ha azokkal nem foglalkozunk.
Triviális mindez? Talán igen. Mégis, nap nap után találkozok cégekkel, akik még mérni sem mérnek. A többiről már nem is beszélve...
Utolsó kommentek