Egy webáruház általános és széles kínálattal jelent meg a piacon. Ez önmagában nem jelent semmi extrát, vannak ilyenek. Ráadásul ebben a webáruházban sok, viszonylag olcsó (1000,- Ft alatti) termék kapható. Olyan termékek, amikből jellemzően egy darab is elég. Ugyanakkor bizonyos magasabb összegű rendelésig mindenképpen kell fizetni szállítási díjat, ami 1000,- Ft fölötti díj.
Az üzleti elképzelés az, hogy bevásárolni menjenek az emberek a webáruházra: ha sok különböző dolgot vesznek, akkor a kiszállítási díj már egyáltalán nem sok. Logikus.
És akkor lássuk, mi történik: a webáruház termékeinek jelentős része nagyon jó helyen jön a Google keresőben. Ezek jobbára olyan termékek, amik kevés webáruházban érhetőek el, mert pl. alacsony árúak. Ez nem is baj, de.
Azt látjuk, hogy megtalálják a termékeket, bejönnek a webáruházba, és el is mennek. Nem vásárolnak. Miért nem? Mert kiszállítással már iszonyú drága a termék (hiába olcsóbb egyébként, mint bárhol). Ugyanis bejönnek, és nem kezdenek el bevásárolni, hiszen őket csak egy termék érdekelte.
A Google kereső nagyon jó vevőket hoz egy-egy termékre. De amint több, egymástól különböző terméket akarunk eladni, már nem szükségszerű, hogy ez lesz a jó eszköz.
Egy ilyen áruházat ugyanis általános kínálattal, elsősorban brand erősítéssel lehet felfuttatni. Ahhoz pedig a Google AdWords Display Network, ETARGET, bannerek, PR cikkek, szponzorációk - és a közösségi média jelenlét való. Ilyenkor látszik, miért nem jó mindenre a Google keresőmegjelenés.
Érdemes erre figyelni.
Utolsó kommentek