Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (5) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (7) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1368) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (7) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (438) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

A Google-csapda

Címkék: onlinemarketing kampány

2011.02.24. csütörtök 22:16 Konrad

Egy webáruház általános és széles kínálattal jelent meg a piacon. Ez önmagában nem jelent semmi extrát, vannak ilyenek. Ráadásul ebben a webáruházban sok, viszonylag olcsó (1000,- Ft alatti) termék kapható. Olyan termékek, amikből jellemzően egy darab is elég. Ugyanakkor bizonyos magasabb összegű rendelésig mindenképpen kell fizetni szállítási díjat, ami 1000,- Ft fölötti díj.

Az üzleti elképzelés az, hogy bevásárolni menjenek az emberek a webáruházra: ha sok különböző dolgot vesznek, akkor a kiszállítási díj már egyáltalán nem sok. Logikus.

És akkor lássuk, mi történik: a webáruház termékeinek jelentős része nagyon jó helyen jön a Google keresőben. Ezek jobbára olyan termékek, amik kevés webáruházban érhetőek el, mert pl. alacsony árúak. Ez nem is baj, de.

Azt látjuk, hogy megtalálják a termékeket, bejönnek a webáruházba, és el is mennek. Nem vásárolnak. Miért nem? Mert kiszállítással már iszonyú drága a termék (hiába olcsóbb egyébként, mint bárhol). Ugyanis bejönnek, és nem kezdenek el bevásárolni, hiszen őket csak egy termék érdekelte.

A Google kereső nagyon jó vevőket hoz egy-egy termékre. De amint több, egymástól különböző terméket akarunk eladni, már nem szükségszerű, hogy ez lesz a jó eszköz.

Egy ilyen áruházat ugyanis általános kínálattal, elsősorban brand erősítéssel lehet felfuttatni. Ahhoz pedig a Google AdWords Display Network, ETARGET, bannerek, PR cikkek, szponzorációk - és a közösségi média jelenlét való. Ilyenkor látszik, miért nem jó mindenre a Google keresőmegjelenés.

Érdemes erre figyelni.

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr752688651

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2011.02.24. 22:27:45

De Konrád, jöhet bármilyen brand erősítés vagy PR cikk, ha én csak egyetlen egy 2000 Ft-os könyvet akarok megvenni a feleségemnek (Nicholas Sparks) a Bookline-ban, akkor nem rendelném meg 800 Ft-os szállítási költségen (pedig ez csak könyv és az ár 40%-a), csak így most, hogy mindennap Pesten vagyok és betudok menni érte.

Lehet akármilyen brandépítés és marketing, nem minden való a webáruházba - éppen azért is, amit Te nagyon korrektül kifejtettél.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.02.24. 22:36:49

@$Norbert$: a brand építés azért kell, hogy tudd, ha több különböző dolgot akarsz venni, akkor ide gyere. Vagyis tanuld meg, hogy ez egy online hypermarket és nem szakbolt.
És ha ezt már tudod, akkor akár a heti bevásárlást is majd itt intézed.
Van ilyenre jó példa azért, akik ezt meg tudták csinálni.

Csak Azértis 2011.02.24. 22:49:13

@$Norbert$:

Elfelejt valamit a cikk. Van semélyes átvétel is. Élő példa: xpress.hu DVD-s weboldal. Így akár 499 Ft-os kiváló Jean Marat filmet is megvehetek, és megéri, azonkívül, hogy érték is. A vatera.hu is a személyes átvételből él. Én pl. jobban megbízok egy magánszemélyben, mint egy online webáruházban, amelynek még telefonszáma sincs, vagy nem is levelezhetek vele, mert nem lehet. Azonkívül a Magyarországon beszerezhetetlen árukat megveheted ez ebay-en, és ez működik (itt a szállítás eszetlen drága is lehet, akár 100 % feletti is, de legalább hozzájutsz. Minden csomag hibátlanul megérkezik. :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.02.24. 22:56:18

@Csak Azértis: általában van, de nem mindegy, hol. Ha csak egy helyen van, akkor azzal az ország jelentős részét kizárod. Ráadásul ha messzebb van, mint egy normál bolt, akkor 50,- Ft-ért nem vágsz át a fél városon.

Longhand · http://longhand.hu 2011.02.24. 23:17:02

A fent leírt problémát én nem a "Google-csapdájának" nevezném, sokkal inkább egy gondolkodásmódbeli problémának, amikor úgy gondoljuk, hogy egy konverziónak egy látogatásból kell megvalósulnia.
(egy kulcsszó/látogatás = 1 vásárló)

Előző gondolkodásmód alapján nem is szegmentáljuk a látogatókat jellemző célok és egyéb jellemzőik alapján és egyből kudarcnak tekintjük, ha a magas konverziós arányokra alaposan megtervezett termékadatlapon 85%-os bounce rate-tel lepattan a nép.

Elsőre még 'bizalmatlan' vagy csak ár-információt kereső lepattanó látogatóból is lehet később visszatérő vásárló.

Önmagában a jó előfordulási arányok a kereső találati listán nem feltétlen elegendőek egy e-commerce szolgáltatás bevezetéséhez ebben egyetértek, de azt soha nem is állította senki, hogy a Google egyszer használható, azonnali vásárlókat szállít a weboldalakra.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.02.24. 23:27:52

@Longhand: csapda, mert sokan azt hiszik, elég a jó SEO és az AdWords, és majd jönnek a vevők. És sok esetben ez igaz is, de a fentiben pont nem.
Értem, amit írsz, és igen, elvileg így működik a dolog, de ehhez kell egy alap brand ismertség. Az sajnos jelen esetben nem lesz megúszható.

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2011.02.24. 23:31:27

@Csak Azértis: Kösz, mondjuk ez az xpress.hu kezdőoldal az 5+1 az mennyi input mezővel elég gáz, sőt hogy arra hivatkozik, hogy külföldről jövő támadások miatt kell. Képzeld ha minden oldalra így kellene belépni. Amúgy meg egyetértek a személyes átvételt illetően. Az edigital-nak is ez volt a sikere anno!

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2011.02.24. 23:33:08

@Konrad: Az "alap brand ismertség" kutya kötelessége lenne minden piaci szereplőnek. Annak nincs, akinek nincsen marketinges segítsége vagy nem akar pénzt áldozni rá. De erre mindig azt mondom: ha csak 100 Ft / mp lenne, akkor mindenki az RTL-en hirdetne a Híradó előtt :)

Netkreativ · http://www.netkreativ.hu 2011.02.25. 06:33:05

Konrád, mivel már túl vagyok min. 50 webáruház elindításán a tapasztalatom a következő:

1.) Ha a termék árának 50%-ánál magasabb érték a szállítás akkor nem vásárolnak. Talán egyszer láttam olyat, hogy 2000 Ft értékű játékot rendeltek 1500 Ft-os kiszállítással.

2.) A nagyobb értékű termékeknél működik amikor az árba van beépítve a szállítás díja és ingyenesnek van feltüntetve. A beépítés átlagban értendő, tehát pl. 1 milliós forgalomnál 0 Ft lesz a logisztikai költségünk.

3.) Ha olcsó a termék és a szállítás vagy ingyenes a szállítás akkor hajlandóak várni akár 1-2 hetet is! Én pl. a porszívómra 2 hetet vártam anno, de nem azért mert ritkaság. Akinek 1-3 napon belül kell a termék az viszont kifizeti a szállítási díjat.

A BRAND építést próbálom az ügyfeleimnél elérni és a most futó online E-kereskedelmi szeminárium képzésemen is volt egy nap amikor a márkázásról, brand építésről volt szó. Fontos dolog! A webáruház lehet 1az1millióból, de lehet A WEBÁRUHÁZ is. A SEO és Adwords szuper mert forgalmat hoz, de ha rossz az értékesítési folyamat, használhatatlan a webáruház, nem vágykeltőek a termékek és a leírások akkor a nagy forgalom bejön és eltávozik... Ezért fontos a BRAND építés, hogy fejben maradjunk és felimerjenek bárhol. Az EMAIL marketinget se használják sokan, pedig ha eltudod kérni az email címeiket akkor tudsz küldeni promóciókat később.

Röviden elég nehéz egy mai ekereskedőnek mindezt átadni az elején, azt gondolják nem működnek...

Alexander Hamilton 2011.02.25. 20:47:24

@Netkreativ: Ejha, tőled sem rendelnék semmit ilyen helyesírással :(

Netkreativ · http://www.netkreativ.hu 2011.02.25. 20:59:58

Mentségemre legyen mondva, hogy 6:29-kor keltem még alig láttam ki a táskák alól amikor írtam. Majd legközelebb az első coffe után írok verset neked :-D

human · http://yummie.hu 2011.02.28. 08:02:12

de így az érkező oldal nélkül ez nem annyira jó példa talán

Atisp · http://www.netgo.hu 2011.03.02. 19:13:48

Sok marketing és egyéb kapcsolódó eszköz van még. Sztm a csapda az, hogyha valaki azt hiszi, hogy SEO+Adwords kombóbal a marketinget, az értékesítést, illetve a kereskedelmi tevékenységet teljesen ki tudja váltani. SEO+Adwords mellet/helyett nagyon sok esetben célszerű lenne alkalmazni sokkal több minden mást is. Lényeg a mondandómnak, hogy sztm mikro cégek közül sokan azt hiszik, hogy a

SEO+Adwords= MARKETING+KOMMUNIKÁCIÓ=ÉRTÉKESÍTÉS=SOK PÉNZ


süti beállítások módosítása