Az utóbbi időben kénytelenül megfigyeltem, hogy a kisebb cégek esetében sokszor nem a racionális döntések azok, amik a marketingjüket meghatározzák. Egész egyszerűen a divat befolyásolja azt, hogy mire költsön egy-egy cég.
Persze ez sok esetben még talán jobb, mint amikor a Szuperinfós értékesítő csajszi nagy melle az a meggyőző erő, ami miatt hetente kiad egy kkv egy kisebb összeget, és nem is figyeli, mit hoz be megjelenés - egész addig, míg a "meggyőző erő" el nem megy a konkurenciához...
De persze ez a divat is hoz érdekes dolgokat. Igaz, itt a divat sok esetben azt jelenti, hogy fölkapott tanácsadók által szajkózott dolgokat akarnak mindenáron megvalósítani - így vásárol e-mail küldő rendszert pl. olyan cég, amelynek a célcsoportja nem is e-mailezik. De ha nagyobb objektívvel nézzük a piacot, akkor a divat neve: aktuális trendek.
Amire gondolok az a következő: sokan csak azért kezdenek aktívkodni a Facebook-on, mert az most trend. Van olyan ismerősöm, aki azért erőlteti mindenáron a Google AdWords-öt, mert nem hiszi el, hogy neki nem működhet. Megint más mindenáron mobilos alkalmazást fejleszt, holott azt se tudja, van-e olyan vevője, amelyik használ okostelefont.
Ezek a trendek, ezek a divatok persze idővel letisztulnak, helyükre kerülnek. És idővel tényleg azok és akkor fogják használni, akiknek tényleg kell.
Cserébe mindig lesznek új fantasztikus ötletek és új trendek.
És a divatnak mindig lesz ára.
Utolsó kommentek