Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (436) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Hol a pénz? (frissítve)

Címkék: onlinemarketing üzlet

2011.06.19. vasárnap 20:28 Konrad

Az idei hazai online reklámköltés a szokásosnál egy kicsit nagyobb vihart kavart. Igaz, ez is olyan hazai, belterjes vihar: semmi komolyabb felháborodás, semmi komolyabb kiállás, csak olyan morgolódás. Volt ugye egy kiszivárogtatott eredmény, aztán annak a magyarázata, végül a hivatalos adat.

A hivatalos adat, amely növekedést mutat. És itt a morgolódás alapvető oka: ezt a növekedést sokan nem érzik. Illetve azt érzik, arról szólnak a pletykák, hogy a "nagyok" bajban vannak, kell a bevétel minden áron, és valahogy nem "ömlik" olyan mértékben a pénz a tartalomszolgáltatókhoz, mint ahogy az a statisztikák alapján kellene. Hiszen a korábbi években a növekedés egyet jelentett a tartalomszolgáltatók növekedésével is...

Mi lehet ennek az oka? Vajon valóban az IAB mérés a rossz, vagy egyszerűen PR számokat látunk, és azért növekszik a piac, mert növekednie kell, ezzel mutatva, mennyire fontos az online? Mert ez a legmarkánsabb bírálat, ami el szokott hangozni - persze nem konferenciákon, nem szokás az ilyen "eltérő" vélemény mellett nyilvánosan kiállni, ezek a morgolódások konferenciák szünetében, sörözés közben szoktak elhangozni.

Hát, lássuk. Én azt gondolom, két tényező együttállása az, ami miatt a piac nagy része a növekedést csökkenésnek érzi meg. De előbb lássuk, miről beszélünk:

Az online reklámköltés 3,9 milliárd Ft-tal nőtt az előző évhez képest, ami 16,8%-os bővülést jelent.

A két tényező közül pedig az első a megerősödő külföldi jelenlét. Már évek óta érezhető, hogy a Google elvon pénzeket a hazai piacról, de ezt jobbára azok vették észre, akik a kisvállalkozásokkal voltak kapcsolatban. Egész egyszerűen a Google jobb, hatékonyabb ebben a szegmensben, mint bármi más. És bár van némi alternatíva, de az egyrészt csak egy szegmens (és pont a keresőben nem), másrészt elég erőtlen. Hiszen 2010-ben az ETARGET nem igazán fejlődött, miközben a Google hatalmasat. De ez önmagában még talán kezelhető lenne, igaz, becslések szerint 3-4 milliárd forintokról beszélünk. De 2010 egyértelműen a Facebook éve volt, ami egyben a Facebook hirdetések felfutását is jelenti. És ott is megjelentek a hazai pénzek, és bár becslések vannak csak, de ezek a becslések 500 millió és másfél milliárd közöttiek. Vagyis a két nagy külföldi elvisz a piacról akár 5 7-8 milliárd forintot is. (A cikk megírását követően kaptam pontosító számokat, vagyis jól alábecsültem...) Mindezt úgy, hogy nemcsak a kisvállalatok költenek, hanem a nagyok is. Szóval, a 3,9 milliárdos növekedés egy jelentős része mehetett külföldre.

A másik tényező a hazai piacon történt. Részben ugye bővül a piac, egyre több az eszkimó, két olyan sales house is erőre kapott, amelyik egyre szebben felpörög (nevezzük meg őket: Think Digital és Infinety). De fontosabbnak érzem, hogy 2010-ben sikerült az egyik legnagyobb szereplőt, az Origó-t jelentősen megerősíteni, és végre ott is be tudott indulni erőteljesebben a reklám-értékesítés, ez pedig újabb százmilliókat jelenthet.

Végül ne feledkezzünk el arról, hogy bár igen, ezek tavalyi számok, de a panaszokat most halljuk, és ezeknek a folyamatoknak az eredményét sokkal jobban érezzük most. Mert a mostani helyzetet leíró számokat 2012-ben fogjuk látni (hacsak tényleg nem lesz év közbeni jelentés), de a hatást most érezzük.

Márpedig ezek a folyamatok nem sok jóval kecsegtetnek. Az online piacnak sokkal nagyobb mértékben kellene ahhoz növekednie, hogy mindenki jól járjon - vagyis lesznek vesztesek. Ha valamelyik nagy szereplő esne ki, akkor több kisebb megmenekülhet (akár, de nem szükségszerűen), de én inkább arra számítok, hogy egyre több kisebb szereplő kényszerül még takarékosabb működésre.

És az újaknak sokkal nehezebb lesz pénzt szerezni. Hacsak nem válik valaki divattá...

15 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr672998341

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

idegenelet 2011.06.21. 22:58:50

Az komoly, hogy a leginkább lufiszájtokkal bélelt és állami pénzeket nyúló Infinety, meg a lényegében itthon szinte csak a Facebookra építő TD-t nevezik itt "erőre kapónak"? Mégis miről beszélünk? Akkor hol van az Evo, hol van a Lighthouse? Szerényebben, lényegesen szerényebben a tuti megmondásával, baszki. Vagy ha már ekkora a pofa, akkor nézzünk már körül legalább egy kicsit a piacon.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.06.21. 23:04:13

@idegenelet: kedves ismeretlen, ha odafigyelsz, láthatod: két olyan ÚJ sales house-ról beszélek, akik eddig NEM voltak a piacon. Nem a régiekről.
De ha az EVO-t írod, írd mellé bátran az Adaptive-ot, és ezzel meg is van a két vezető SH.
És nem, nem leszek szerényebb, baszki. Viszont te bátran bemutatkozhatsz, ha már alázni akarsz :D
Sörözünk valamikor?

cserepj · http://latinpince.blog.hu 2011.06.21. 23:06:41

A Google erősödése viszont azt is jelenti, hogy kezdi megérni adsense-et futtatni a magyar weboldalakon. Eltűntek az 1-2 centes gagyihirdetések, van placement alapú hirdetés után is kereslet, a cpc stabilan emelkedő tendenciát mutat, a bevétel is. Nyilván nem erősödne ez a szegmens, ha nem érné meg a hirdetőknek.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.06.21. 23:11:37

@cserepj: Sajnos úgy sejtem, az erősödés jelentős része a kereső, legalábbis bevételben. A tapasztalatom az, hogy az AdSense-t azért szeretik a hirdetők, mert olcsó, így aztán a népszerűség nem jelent egyértelműen több bevételt.

idegenelet 2011.06.21. 23:28:10

Te figyelj már, hol is van az 'új' ebben a szövegrészben, pláne saleshouse-okra vonatkoztatva?

"A másik tényező a hazai piacon történt. Részben ugye bővül a piac, egyre több az eszkimó, két olyan sales house is erőre kapott, amelyik egyre szebben felpörög (nevezzük meg őket: Think Digital és Infinety). De fontosabbnak érzem, hogy 2010-ben sikerült az egyik legnagyobb szereplőt, az Origó-t jelentősen megerősíteni, és végre ott is be tudott indulni erőteljesebben a reklám-értékesítés, ez pedig újabb százmilliókat jelenthet."

Szedd már össze magad, baszod-alássan. (És megtanulhatnál helyesen írni, ha már ekkora arcot növesztettél.)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.06.21. 23:32:23

@idegenelet: ja, ha te ebben nem látod... bocs. Szóval sörözünk? Mert olyan stílusban beszélsz, mintha haverok lennénk, de eddig bemutatkoznod sem sikerült (hacsak a stílusod nem az :( ).

cserepj · http://latinpince.blog.hu 2011.06.21. 23:44:10

@Konrad:

Az, hogy olcsó még kevés. Az etarget is olcsó, mégsem produkálta azt a növekedést, mint az adsense/adwords.

Nálam lényegében ugyanakkora látogatószám/page impression mellett 3x akkora az adsense bevétel, mint egy éve volt. CTR lényegében ugyanaz. Ami változott: az átlagos CPC 3x akkora.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.06.21. 23:47:07

@cserepj: ez viszont jó hír, tényleg. Köszi, hogy megosztottad - mástól még nem hallottam ezt a növekedést.

cserepj · http://latinpince.blog.hu 2011.06.22. 00:02:19

@Konrad:

Mivel a CPC-t leginkább a verseny tudja felfelé tolni, a "hirdetésre érdemes" kulcsszavak száma meg viszonylag véges (ha nem is statikus), a növekvő hirdetői szám és költés valamilyen szinten belekódolja ezt a rendszerbe. Ráadásul a placement alapú hirdetések árát is húzza felfelé a kulcsszó CPC-k növekedése (valahogy úgy veszem észre, hogy a placement alapú hirdetés CTR-je úgy aránylik a kontextus alapúak CTR-jéhez, ahogy a CPC-ik egymáshoz, legalábbis az eCPM gyanúsan egymáshoz konvergál).

idegenelet 2011.06.22. 00:21:12

Ja, hogy ez nem egy amolyan internetes blog, ahol az ember növeszt magának egy virtuális személyiséget, és azzal van jelen, akár anonim módon? Vagy te is azt osztod (mintegy az online-megmondók Lakat T. Karcsijaként), hogy jó, jó ez az internet, csak sok a köcsög, aki a saját nevével nem vállalja föl a véleményét?

De akkor érdemben is (ha már neked nem sikerült, csak magyarázni próbálod a cikked, ami eleve már régen rossz, ha kell, ugye): a szövegedben kurvára nem az "új" szereplőkről írsz, hanem a 2010-es tendenciákról, melyeknek szerinted része két saleshouse "erőre kapása". De nem sok fingod van a saleshouse-piacról, ha ennyit bírsz kiszarni magadból erről. Az Evón meg a Lighton kívül hol van a Gmedia/Habostorta-egyesülés (ha jól emlékszem, ez is 2010-es), például. Azzal, hogy ezeknek a kétségtelen, bár látszólagos fölfutását (főleg az Infinetyét) így, ilyen kritikátlanul kiemeled, nem kicsit dezinformálsz.

Nyomhatod itt a stílust (ami neked, hozzáteszem, büntetően modoros, és szakmai bloghoz képest kínosan bénán szájbarágós), hogy nekem milyen (jaj, bocsika a sok csúnya szóért!), de ezzel baszottul nem érvelsz, jobb-ha-tőlem-tudod.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.06.22. 00:28:35

Köszi, hogy tanítasz, hálás vagyok érte. De kérlek, ha nem tetszik, ne olvass. Jobb lesz neked és nekem is.

idegenelet 2011.06.22. 00:41:58

Fú-bazmeg, te tényleg nagy király vagy, hallod, ez kurvakomoly visszavágás volt, gecc.

Csak ha belemennek kicsit az ostoba, szűklátókörű, felszínes lózungjaidba, képtelen vagy bármiféle érdemi, értelmes mondásra. Néha sajnos kinyílik a bicska, mivel online-médiablogként téged tolnak a pofánkba (vajon jól szopsz-pucsítasz vagy tejelsz érte?), akit érdekel a téma, nyilván olvas.

Itt jegyzem meg, hogy az is komoly minőségre utal, hogy egyszerűen elhajtod az anyjába, aki leírja a véleményét, hogy szar vagy.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.06.22. 00:46:47

@idegenelet: 2x felajánlottam, hogy találkozzunk, beszélgessünk. Nagyon szívesen meghallgatlak, vagy írj ide, ahogy tetszik. De nem tudlak komolyan venni. Vagy nem ismersz, vagy nem akarsz ismerni, tökmindegy, de egy db írás után megítélni, hogy mennyire ismerem a piacot, hát, elég vicces. Tolod nekem a triviákat, sorolod azokat a cégeket, akikkel dolgoztam/dolgozok kampányokon, és jössz egy olyan stílussal, ami jópofa, de gyerekes. Most mégis, mit kezdjek veled? Legyél okos, te vagy a nagy király, tudsz mindent, én meg behúzom fülem-farkam, és eloldalgok. Jó lesz így?

idegenelet 2011.06.22. 00:56:09

De attól, hogy neked trívia, és már le sem írod, az olvasódnak nem föltétlenül az, hát tényleg nem érted? Tényleg nem fogod föl, hogy ezzel definformálsz?

És nyilván nem ez az első írásod (és nem is a második), amit olvastam, de sokszor tényleg akkora magabiztossággal nyomod a buta félinfókat, hogy mostanra nyílt ki a bicska.

idegenelet 2011.06.22. 01:06:30

Egyébként meg, ha már trívia, nem az a legnagyobb, amire nagyjából kifuttatod, hogy a lé nagy része kimegy az országból? Há' dehogynem.


süti beállítások módosítása